Weet jij wat je baby nodig heeft? Minder stress met dé ouderschapscursus
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Wie is de vader


Laura1992 schreef op 27-06-2023 om 19:38:

[..]

Kort samen gevat heb ik met M van januari wekelijks seks of meerdere keren zeker de laatste tijd 3 x per week of meer en met H enkel tijdens eisprong en dezelfde ochtend met M maar die is niet in mij klaargekomen...en bedankt over je antwoord en zal er over nadenken

Beste Laura,

Ik denk (denk) dat jij ergens wat verwart! 

Een eisprong is een korte periode (aantal UUR) waarin je vruchtbaar bent. Als dat maar enkele seconden per maand was bij elke vrouw, dan waren er veel minder mensen op de wereld.  Want dan moest elke vrouw op die paar seconden seks hebben als ze een kind zou willen.

Een man die opgewonden is en vrijt met een vrouw, verliest vocht. Dat is niet het klaarkomen (waarin een massa zaadcellen in de vrouw haar schede terechtkomen). In dat vocht zitten ook al levende zaadcellen. Die jou zwanger kunnen maken. En die jou zelfs zwanger kunnen maken omdat zij ook een tijdje levend bewegen rond de ei dat op het punt staat open te barsten. Stel, jij krijgt 's avonds je eisprong, maar hebt 's morgens met M seks gehad, zelfs al is de grote massa zaadcellen in het laken of een handdoekje terecht gekomen, dan kunnen in het voorvocht wat M produceerde om makkelijk bij jou binnen te komen, voldoende levende zaadcellen aanwezig zijn om jou te 'bevruchten'. Die zaadcellen van 's morgens, die leven nog als jij 's avonds je eisprong krijgt. En daardoor is het niet uit te sluiten dat M de vader is. Zelfs al zijn er een miljard zaadcellen van H over die enkele zaadcellen van M gekomen. 

Eén zwemmertje van M kan in deze wedloop naar de rijpe eicel, toch de winnaar zijn.

letterkoekje schreef op 27-06-2023 om 20:32:

[..]

Beste Laura,

Ik denk (denk) dat jij ergens wat verwart!

Een eisprong is een korte periode (aantal UUR) waarin je vruchtbaar bent. Als dat maar enkele seconden per maand was bij elke vrouw, dan waren er veel minder mensen op de wereld. Want dan moest elke vrouw op die paar seconden seks hebben als ze een kind zou willen.

Een man die opgewonden is en vrijt met een vrouw, verliest vocht. Dat is niet het klaarkomen (waarin een massa zaadcellen in de vrouw haar schede terechtkomen). In dat vocht zitten ook al levende zaadcellen. Die jou zwanger kunnen maken. En die jou zelfs zwanger kunnen maken omdat zij ook een tijdje levend bewegen rond de ei dat op het punt staat open te barsten. Stel, jij krijgt 's avonds je eisprong, maar hebt 's morgens met M seks gehad, zelfs al is de grote massa zaadcellen in het laken of een handdoekje terecht gekomen, dan kunnen in het voorvocht wat M produceerde om makkelijk bij jou binnen te komen, voldoende levende zaadcellen aanwezig zijn om jou te 'bevruchten'. Die zaadcellen van 's morgens, die leven nog als jij 's avonds je eisprong krijgt. En daardoor is het niet uit te sluiten dat M de vader is. Zelfs al zijn er een miljard zaadcellen van H over die enkele zaadcellen van M gekomen. Eén zwemmertje van M kan in deze wedloop naar de rijpe eicel, toch de winnaar zijn.

Een eicel kan wel tot 24 uur overleven.

”Tijdens uw cyclus vindt de eisprong (ovulatie) plaats, het moment dat een eicel de eierstok verlaat, om via bevruchting in de eileider in de baarmoeder terecht te komen. Eenmaal losgelaten leeft de eicel tot 24 uur.” Van de website van het LUMC.

Zaadcellen kunnen wel 5 dagen overleven, dus er is een dag of 6 waarbij gemeenschap tot bevruchting kan leiden.

Laura1992 schreef op 27-06-2023 om 19:44:

[..]

Dna voor geboorte kost 1000 a 1500 euro...dat kan ik niet betalen

Dat maakt de situatie al complexer...heb je familie die je kan helpen en die je discreet kan inlichten?

Laura1992

Laura1992

27-06-2023 om 21:56 Topicstarter

letterkoekje schreef op 27-06-2023 om 20:32:

[..]

Beste Laura,

Ik denk (denk) dat jij ergens wat verwart!

Een eisprong is een korte periode (aantal UUR) waarin je vruchtbaar bent. Als dat maar enkele seconden per maand was bij elke vrouw, dan waren er veel minder mensen op de wereld. Want dan moest elke vrouw op die paar seconden seks hebben als ze een kind zou willen.

Een man die opgewonden is en vrijt met een vrouw, verliest vocht. Dat is niet het klaarkomen (waarin een massa zaadcellen in de vrouw haar schede terechtkomen). In dat vocht zitten ook al levende zaadcellen. Die jou zwanger kunnen maken. En die jou zelfs zwanger kunnen maken omdat zij ook een tijdje levend bewegen rond de ei dat op het punt staat open te barsten. Stel, jij krijgt 's avonds je eisprong, maar hebt 's morgens met M seks gehad, zelfs al is de grote massa zaadcellen in het laken of een handdoekje terecht gekomen, dan kunnen in het voorvocht wat M produceerde om makkelijk bij jou binnen te komen, voldoende levende zaadcellen aanwezig zijn om jou te 'bevruchten'. Die zaadcellen van 's morgens, die leven nog als jij 's avonds je eisprong krijgt. En daardoor is het niet uit te sluiten dat M de vader is. Zelfs al zijn er een miljard zaadcellen van H over die enkele zaadcellen van M gekomen.

Eén zwemmertje van M kan in deze wedloop naar de rijpe eicel, toch de winnaar zijn.

Ja maar mijn eisprong was woensdag gedaan en heb maandag met H seks gehad en smorgens met M en dan was het met M geleden van het weekend ervoor...maar die week ervoor heb ik M wel gezien 4 x in die week en elke keer seks gehad en na de eisprong donderdag vrijdag en zaterdag met M ook en de week erna terug 3x ofzo...maar ik denk gwn niet dat het van M kan zijn aangezien wij het al op deze manier doen sinds januari en nu 1 x seks heb met H tijdens eisprong en zwanger ben...

Laura1992

Laura1992

27-06-2023 om 21:57 Topicstarter

BritgetJones007 schreef op 27-06-2023 om 21:48:

[..]

Dat maakt de situatie al complexer...heb je familie die je kan helpen en die je discreet kan inlichten?

Neen niemand weet iets van het bestaan van M eigenlijk alleen ik en H en die denkt dat het contact gestopt was 

Laura1992 schreef op 27-06-2023 om 21:56:

[..]

Ja maar mijn eisprong was woensdag gedaan en heb maandag met H seks gehad en smorgens met M en dan was het met M geleden van het weekend ervoor...maar die week ervoor heb ik M wel gezien 4 x in die week en elke keer seks gehad en na de eisprong donderdag vrijdag en zaterdag met M ook en de week erna terug 3x ofzo...maar ik denk gwn niet dat het van M kan zijn aangezien wij het al op deze manier doen sinds januari en nu 1 x seks heb met H tijdens eisprong en zwanger ben...

En als het toch van M blijkt te zijn? 

Laura1992

Laura1992

27-06-2023 om 22:20 Topicstarter

Nick90 schreef op 27-06-2023 om 22:04:

[..]

En als het toch van M blijkt te zijn?

Dan kan ik niet anders dan M het te melden als ik het zou zijn bij de geboorte...

Laura1992 schreef op 27-06-2023 om 22:20:

[..]

Dan kan ik niet anders dan M het te melden als ik het zou zijn bij de geboorte...

En tot die tijd blijf je bij je ex met wie de relatie al een tijd niet lekker liep? Je liegt er op los en die 2 mannen zijn de dupe. Zoals ik je berichten lees heb je eigenlijk een man nodig want financieel red je het niet alleen. Welke man zou dan afhangen van wie het kind is, maar een dna-test heb je geen geld voor. 

Je hebt een hele sterke kinderwens, dus ik ga er vanuit dat je dan ook heel graag een goede moeder wilt zijn.

Daarvoor zul je toch echt eerst deze puinhoop op moeten ruimen.

Een goede ouder is in eerste plaats ook een goed voorbeeld: dus als je al begint met liegen en bedriegen, een slechte relatie, onvoldoende financiële middelen enz. dan ben je er gewoonweg nog niet klaar voor! 

Laura1992 schreef op 27-06-2023 om 21:56:

[..]

Ja maar mijn eisprong was woensdag gedaan en heb maandag met H seks gehad en smorgens met M en dan was het met M geleden van het weekend ervoor...maar die week ervoor heb ik M wel gezien 4 x in die week en elke keer seks gehad en na de eisprong donderdag vrijdag en zaterdag met M ook en de week erna terug 3x ofzo...maar ik denk gwn niet dat het van M kan zijn aangezien wij het al op deze manier doen sinds januari en nu 1 x seks heb met H tijdens eisprong en zwanger ben...

Je denkt dat je eisprong woensdag gedaan was want dat weet je niet zeker want je hebt alleen een onbetrouwbare vage zelftest gedaan en geen officieel gevalideerde betrouwbare test.

Je hebt je huidige leven niet eens een beetje op orde.

Je hebt geen geld om ern kind te onderhouden.

En je bent nog jong genoeg om eerst alles op orde te krijgen. Dan heb je ook tijd om je biologie lessen op te halen met name het stuk over menselijke voortplanting. 

Dan kun je een fijne rustige zwangerschap beleven en een kind stabiel grootbrengen zelfs als je dat in je eentje zou doen, nu niet!

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

27-06-2023 om 23:11

Jij vraagt ons: "Kan M ook de vader zijn van het kind aangezien we voor eisprong en erna steeds onveilige seks hadden ?"

Ik zie meerdere keren het antwoord voorbij komen nl "Ja, M kan ook de vader zijn".
Maar bij elk antwoord ga je er tegenin en schrijf jij: "Ja maar... "
Wat wil je dan nu precies? Dat we met je meepraten en zeggen: bijna zeker weten dat H de vader is (terwijl dat helemaal niet zeker is)?

Soms vraag je om een percentage. Ik heb het even nagerekend, maar de kans dat M de vader is, is ongeveer 17,38% en de kans dat H de vader is, is ongeveer 82,62%.
En dan? 

Ik heb geen tips voor je, anders dan die al gegeven zijn. Ik wens je vooral veel sterkte.
(Ga naar een psycholoog, een huisarts, naar GGD of naar het FIOD -- hier kom je niet zelf meer uit)

Laura1992

Laura1992

27-06-2023 om 23:53 Topicstarter

Daddy_gijs schreef op 27-06-2023 om 23:11:

Jij vraagt ons: "Kan M ook de vader zijn van het kind aangezien we voor eisprong en erna steeds onveilige seks hadden ?"

Ik zie meerdere keren het antwoord voorbij komen nl "Ja, M kan ook de vader zijn".
Maar bij elk antwoord ga je er tegenin en schrijf jij: "Ja maar... "
Wat wil je dan nu precies? Dat we met je meepraten en zeggen: bijna zeker weten dat H de vader is (terwijl dat helemaal niet zeker is)?

Soms vraag je om een percentage. Ik heb het even nagerekend, maar de kans dat M de vader is, is ongeveer 17,38% en de kans dat H de vader is, is ongeveer 82,62%.
En dan?

Ik heb geen tips voor je, anders dan die al gegeven zijn. Ik wens je vooral veel sterkte.
(Ga naar een psycholoog, een huisarts, naar GGD of naar het FIOD -- hier kom je niet zelf meer uit)

Mag ik vragen hoe je aan die percentages komt ? 

ja beiden kunnen de vader zijn, je hebt geen garanties 

Hoe wil je een goede moeder zijn en het ouderschap invullen, dat lijkt me nu een betere vraag. Hoe veel waarde hecht je aan stabiliteit en eerlijkheid?

Laura1992 schreef op 27-06-2023 om 22:20:

[..]

Dan kan ik niet anders dan M het te melden als ik het zou zijn bij de geboorte...

Nou de kans dat je dat bij de geboorte ziet lijkt me vrij klein. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.