Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Massi Nissa

Massi Nissa

08-09-2010 om 12:18

Yes yes yes Eerste echo

Ik heb een minimensje van 4,2 centimeter gezien. Levendig, hoor, het zwaaide naar ons (oma, mama en zus). Wat een prachtig gezicht, ik zou wel zo'n echo-apparaat thuis willen hebben.
Groetjes
Massi (30 maart uitgerekend)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Fantastisch

Ben zo blij voor jullie. Hopelijk niet lang meer en dan voel je de eerste schopjes

Heeft je man deze echo gemist?

Massi Nissa

Massi Nissa

08-09-2010 om 13:27

Petal

Man moest helaas werken, wij kunnen heel moeilijk overdag iets samen doen vanwege onze verschillende roosters. Man vindt echo's ook maar vreemd, hij ziet niet meer dan grijze lijntjes (zegt hij) en hij is vooral blij dat ik iets zie, zeg maar .
Groetjes
Massi

Massi

Haha hier was het andersom. Man zag het knipperende hartje en bij mij duurde het tig minuten en aanwijzen voor ik het eindelijk zag (en zelfs toen was ik niet zeker maar dat zei ik natuurlijk niet!)

Mijn man's werk is vrij flexibel dus hij ging mee naar bijna alles, zelfs vk gesprekken, waar de vk wel eens van opkeek

dc

dc

08-09-2010 om 13:55

Super!

Fijn voor je hoor!

En ik ben ook zo iemand die op zo'n echo niets ziet, maar m'n man gaat toch niet alleen hoor

Heerlijk!

Wat fijn Massi!

Biene M.

Biene M.

08-09-2010 om 17:28

Hoera!

Ik ben zo blij voor jullie! Hoeveel weken ben je nu?

Gerdina

Gerdina

08-09-2010 om 17:42

Massi

Wat heerlijk meis! Het is je zo gegund! Ik wens je een heel goede zwangerschap en bevalling toe. En dan natuurlijk een allerliefst kindje!

Asa Torell

Asa Torell

08-09-2010 om 20:12

Wow massi

wat ontzettend geweldig! Ik pink even een ontroerd traantje weg!

Tink

Tink

09-09-2010 om 00:46

Prachtig nieuws

Geweldig Massi, ben zo blij voor je!

Mooi!

Massi, van harte!30 maart was de uitgerekende datum toch? Mijn jongste was destijds voor de 23e besteld (maar besloot gelukkig een paar dagen eerder al dat het mooi was geweest).

Sensatie he, zo'n echo. Zeker als je zo hebt zitten stressen. Is er ook een combinatietest gedaan?

Ik heb er niet over gedroomd, maar heb ook zomaar het idee dat het een meisje wordt

Groeten,

Temet

Gefeliciteerd massi!

mooi nieuws!!

Yta Chalne

Yta Chalne

09-09-2010 om 14:36

Fantastisch

Heel erg meer dan leuk! Baby's zijn zo fantastisch (grotere kinderen ook hoor Gefeliciteerd!

Massi Nissa

Massi Nissa

09-09-2010 om 16:19

Bedankt

Je zit nog leuker op zo'n roze wolk als er zoveel lieve mensen blij voor je zijn. Ik denk ook dat het een meisje wordt, trouwens, al heb ik verder geen concrete informatie om dit op te baseren. Als het maar een gezond kindje is, ben ik overal dolblij mee.
Groetjes
Massi

Massi Nissa

Massi Nissa

09-09-2010 om 20:01

Temet

Nee, nog geen combinatietest of vlokkentest o.i.d. Ik zit een beetje in dubio, omdat ik nu al zo verliefd ben dat ik me niet kan voorstellen dat ik tot een abortus zou kunnen besluiten mocht er iets ernstigs aan de hand zijn. Dat zeg ik vast weer vreselijk onhandig en cru, maar ik denk dat ik wacht tot de 20 weken echo. Als er dan niets verdachts te zien is, wachten we rustig af. Denk ik nu. Hoewel het ook goed kan zijn om je te kunnen voorbereiden op 'iets'. Man laat dit soort moeilijke beslissingen graag aan mij over (de schat).
Ik ben wel benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken. Wel alle tests gedaan? Niet? Wat was de afweging precies?
Groetjes
Massi

Hier wel

Partner was wat meer van de 'zekerheid'dan ik. Wij hebben wel een combitest gedaan en van tevoren afgesproken dat er alleen een punctie zou komen als de combitest een verhoogde kans op afwijkingen te zien zou geven. Wat gelukkig niet het geval was. Het moment waarop met dat werd meegedeeld was het absolute hoogtepunt van mijn eerste zwangerschap, kan ik je zeggen, want ik wilzag als een berg tegen een eventuele punctie op. Maar zover kwam het dus niet.

Mijn nu zwangere schoonzus en haar man (broer van mijn partner) denken er overigens hetzelfde over als jij en laten dus ook geen testen doen.

Die twintigwekenecho hebben wij ook laten doen, dat wilde ik sowieso omdat er dan soms afwijkingen worden gevonden die ernstig zijn maar wel behandelbaar. Dan kan je het maar beter van tevoren weten.

Op naar de twintig weken dus. En hoe voel je je lichamelijk?

Groeten,

Temet

Massi Nissa

Massi Nissa

10-09-2010 om 10:04

Combinatietest

Ik geloof dat ik eind september bij de vk moet aangeven of ik wel of geen combinatietest wil. Het levert geen gevaar op voor het kind, wat een sterk argument voor is. Ik weet dat er extra risico's spelen door onze leeftijd (man is 41, ik ben 37). Ik zou het mezelf gewoon nooit vergeven als de zwangerschap misliep door een punctie.
Izar, wat vreselijk, twee keer rond de tien, elf weken een miskraam. En wat dapper dat je dan toch doorzet. Ik heb in maart een miskraam gehad (veel vroeger, week of zeven, acht) en stond zelf versteld van de geestelijke dreun die zoiets oplevert.
Temet, ik voel me prima. Ik slaap wel veel meer dan anders, een uur of tien per dag, en ik word 's nachts vaak wakker omdat ik moet plassen of omdat ik idioot heb gedroomd, bijvoorbeeld dat mijn tante Tiny met smetvrees en Geert-Wilders-obsessie suikerfeest komt vieren met mijn Marokkaanse schoonzus.
Verder merk ik vooral kleine dingen: ik ruik alles veel beter (niet altijd fijn), ben wat sneller geirriteerd of geemotioneerd, dat werk. Broeken zitten ook al wat strakker.
Groetjes
Massi

Fransien

Fransien

10-09-2010 om 10:20

Combinatietest

Deze test is een kansberekening, niets meer en niets minder, en levert dus geen enkele zekerheid op. Denk goed na wat je met de uitslag wilt doen, en pas daarna of je de test wilt doen. Als je met een slechte uitslag je gedwongen voelt tot tests die je niet wilt, of een hele nare zwangerschap krijgt, denk er dan nog even over na.
Enne, heel erg gefeliciteerd!

Nou massi

Ik vind dat een heel realistische droom. Het is nu toch Suikerfeest?

Enneh... gefeliciteerd he, daar post ik vooral voor...

Fransien heeft een punt

Op zich biedt die combinatietest geen zekerheid, maar natuurlijk wel een indicatie. Maar wat Fransien zegt is natuurlijk wel waar: als je van tevoren toch al had besloten om hoe dan ook geen vervolgonderzoek te doen is er eigenlijk geen reden om die combitest te doen. Dat was ook precies de reden voor mijn schoonzus en zwager om ervan af te zien.

Groeten,

Temet

Tijgeroog

Tijgeroog

10-09-2010 om 13:53

Tests

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Je vroeg naar de tests: ik ben wel een aantal jaar jonger, dus ik had minder risico. Maar mijn beslissing was uiteindelijk dat ik geen tests wilde die gevaar opleveren voor het kindje. Dus alle echo's vond ik prima.
Een vlokkentest of vruchtwaterpunctie zag ik niet zitten, vanwege de risico's. Bovendien wilde ik een kindje met een afwijking, dat wel levensvatbaar is en het vooruitzicht op een goed (weinig pijn etc) heeft niet weg laten halen. (opmerking: daar is een groot grijs gebied, dat weet ik) Dus het grootste deel, of misschien alle afwijkingen die met de vlokkentest/vwp gevonden kunnen worden zouden voor mij geen reden zijn om de zwangerschap te beeindigen. Daarom wilde ik ook niet het risico van de test nemen.
En aangezien ik toch vlokkentest of vwp wilde, heb ik ook geen combinatietest gedaan. Omdat het geen zekerheid geeft, alleen een kans die je.

Biene M.

Biene M.

11-09-2010 om 08:43

Aanvulling

Fransien heeft een heel sterk punt.

Maar in aanvulling op (correctie van) Tijgeroog: grofweg de helft van de gevonden afwijkingen is trisomie 21, oftewel Down, waarbij de verwachtingen per kind enorm uiteenlopen, van gunstig tot slecht. zo'n 30% is trisomie 13 of 18, met zeer slechte verwachtingen (kind overlijdt meestal al voor of tijdens de bevalling en wordt anders hooguit een jaar oud). De overige 20% is een verzameling van bekende en onbekende syndromen met uiteenlopende consequenties voor het kind.

Afwijkingen die niet met het leven verenigbaar zijn worden trouwens heel vaak alsnog tijdens de 20-weken echo gevonden.

Doe wat je hart je ingeeft Massi.

X

Talia

Talia

11-09-2010 om 14:01

Massi!

Gefeliciteerd!
Wat heerlijk voor jullie!

Groet, Talia

Kiki

Kiki

12-09-2010 om 11:17

Massi wat geweldig!

Ik kom normaal nooit in deze rubriek, nu bij toeval.

Wat ben ik blij voor je! GEFELICITEERD!!!

Wat wat wat

ik lees alleen even de openingsposting, en dan ga ik de hele draad lezen.

Ach wat geweldig, geweldig, fantastisch, wat heerlijk, van harte gefeli voor jou, je man en je prachtige dochtertje.

Nou ik ga lezen hoor !

Ach ja

ach ik ben zo blij voor je ! En weet je ik denk al een week, goh is Massi nu zwanger en ik open deze rubriek speciaal voor jou en dan sta je daar mooi bovenaan, geweldig leuk hoor.

Nou dus nog ongeveer 6 maanden als ik het goed begrijp ?

Ah je bent nog maar 37. Ik heb de combitest gedaan, kasnbereking nav een uitgebreide echo en bloedonderzoek, heel leuk zo'n echo. Verder geen andere test gedaan want ik was toen 33. Vriendin van mij heeft een punctie laten doen, maar dat lukte niet, het vlies was te dik, het deed heel erg pijn, het kindje zat te dichtbij en dat was heel akelig om te zien dus gestopt tijdens de punctie omdat het gewoon leuk alsof het niet moest. Kindje was kerngezond.

Geweldig, nogmaals gefeliciteerd, de wereld krijgt er een prachtig mens bij.

Maylise

Maylise

13-09-2010 om 13:02

Gefeliciteerd!

Ik om eigenlijk nooit in deze rubriek dus ik lees het nu pas: Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik vind het echt geweldig voor jullie!!

Over tests: bij mijn twee laatste zwangerschappen was ik 39 en 42. Ik heb bij beiden laten testen onder het mom van zekerheid hebben. Eigenlijk was dat geen goede beslissing. Bij mijn laatste zwangerschap wezen testen uit dat er misschien wat mis was. Omdat ik geen punctie wilde vanwege het risico op een miskraam en ik wat de uitslag ook zou zijn nooit voor een abortus zou hebben gekozen hebben we dat verder niet laten onderzoeken. De hele zwangerschap was er dus een wel een gevoel van onzekerheid. We hielden er rekening mee dat er wat kon zijn, in het gunstigste geval trisomie 21 maar misschien ook wat ernstigers of gewoon helemaal niks. Die onzekerheid was gewoon niet fijn. Uiteindelijk bleek er bij de geboorte van Mehdi er niks aan de hand te zijn maar ik had achteraf liever helemaal geen test gedaan.

Maylise

Vera*

Vera*

13-09-2010 om 17:46

Massi

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Vera

Malihu

Malihu

14-09-2010 om 12:13

Massi!

Van harte gefeliciteerd!
Ik zit nog maar af en toe op het forum te neuzen en zie opeens dit berichtje!
Ik wens je een super zwangerschap en een prachtige baby!

Ik was er bij de tweede trouwens ook van overtuigd dat het een meisje zou zijn, maar de 20 weken echo wees toch iets anders uit. Ik dacht, huh? Een jongetje, wat moeten we daar nu mee? Gelukkig had ik toen nog 20 weken over om aan het idee te wennen. Ha, ha, in de praktijk blijken jongetjes toch ook heel leuk te zijn

Massi Nissa

Massi Nissa

14-09-2010 om 16:42

Reactie

O wat is het toch leuk als er zoveel mensen meeleven. Ik vind het nog steeds eng, maar ik ben ook ontzettend blij. Ik moest erg lachen om Manda's bericht, Manda, jij kent die hang naar een tweede zo goed.
Maylise, mijn moeder kreeg op haar 45e ook nog een zoon. Van te voren was haar verteld dat hij zwaar gehandicapt zou zijn vanwege allerlei problemen met een rhesusfactor (kan het niet zo goed terughalen, broertje is inmiddels zestien). Lang verhaal kort, broertje drie maanden te vroeg geboren, doet nu eindexamen Havo, ontzettend leuk, sociaal joch. Ik heb dus wel een reden om al die onderzoeken met enige argwaan te bekijken. Natuurlijk zijn sommige afwijkingen heel duidelijk te zien, maar ook dan is het maar de vraag hoe heftig het uitvalt. Ik neig ernaar om de boel op zijn beloop te laten, al is dat natuurlijk ook weer struisvogelpolitiek.
Hoe dan ook, allemaal hartelijk dank voor de lieve en meedenkende reacties. Ik houd jullie op de hoogte.
Groetjes
Massi

Oh leuk

kan er even niet mee op houden !

Ach bij mandarijntje was ik er zo van overtuigd dat het een jongetje werd, ik had het al over mijn jongen, mijn zoon, dus bij de echo verstond ik het lieve mens niet eens toen ze het over een meisje had, pas na een paar minuten "huh is het een meisje ?". Ach ik was zo in mijn nopjes, lekker shoppen, op zoe naar een ultiem mooi roze mutsje enzo. Ik heb veel geshopt, erg veel geshopt.

Hé en heb je ergens last van, is het te zien, ben je al in positiekleding ? Bij mandarijntje heb ik met 6 weken zwangerschap (!) heel trots een strakke positiebroek aan gedaan, ach ja ik was zo blij.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.