Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Kiki26

Kiki26

17-12-2008 om 16:15

Zooooooo moe

Ik ben nu 27 weken zwanger van de tweede. Heb al een peuter van bijna 3 rondlopen, maar ik ben echt zooooo moe, ik kan de hele dag wel slapen. Als ik uit mijn werk kom, hang ik 's avonds als een zombie op de bank en lig ik als het even wil lukken voor tienen in bed. De VK zegt dat dat heel normaal is bij een tweede, maar ik wordt een beetje moedeloos als ik denk dat ik nog een derde van de tijd te gaan heb...
Wie herkent dit en heeft tips om mijn energie te boosten?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

17-12-2008 om 16:41

Minder werken

Hoi,

Ik ben ook zwanger van de tweede, nu 12 weken, maar mijn eerste is al 5,5. Heb net anderhalf uur liggen slapen, maar had zeker nog een uur kunnen slapen, ware het niet dat mijn zoon het zat werd.

Als je je zo voelt met 27 weken lijkt me dit een mooi moment om op je werk aan te kaarten dat je halve dagen wil gaan werken. Je hebt gewoon meer rust nodig!

Liora

Komt 'ie weer

floradix proberen? geen ervaring met een 2e kindje, maar was extreem moe bij de 1e zwangerschap. Geen laag hb, maar ik had blijkbaar wel een extra boost ijzer/vit. b nodig. je kunt het krijgen bij de etos, in tablet of drankjesvorm.

en verder rust pakken waar mogelijk. slaapt je peuter nog 's middags? dan ook even gaan liggen?

enne...tis echt zoooo vervelend die vermoeidheid, heb toen ook heel erg geroepen dat ik blij was dat ik nog geen kind had rondlopen, dus ik kan me heel goed voorstellen dat het heel erg lastig is.

sterkte! Loekie

Heb je opvang

misschien iets om je oudste een extra ochtend naar kdv te doen ? Zodat je 1 ochtend kan uitslapen (man moet dan brengen) ? Of een halve dag minder gaan werken, kan je misschien vanuit huis werken tijdelijk ?

MIsschien een idee om na het eten naar bed te gaan, ik ga als dochter in bed ligt ook naar bed, nog wat op de labtop en beetje tv kijken.

Miep

Miep

17-12-2008 om 21:40

Herkenbaar, maar..

Ik ken het hoor, ben 23 weken en heb 2 kids tussen de 3 en 6 jaar, dus weinig tot geen rust en eerlijk gezegd ben ik gesloopt als ik na een dag werken thuis kom (of na een dag thuis met 2 kinderen)

Maar... kun je zomaar vrij /ziekteverlof krijgen op je werk? Of kost dat mezelf dan vrije dagen?

Die floradix ga ik ook proberen! Hb gehalte is prima..

Over floradix

Ik heb het tijdens de laatste zwangerschap ook nodig gehad, maar als je misselijk bent zou ik niet voor de drank kiezen, die is zo vreselijk vies.

Floradix

ik heb ook de tabletten gebruikt. Bij mij had het binnen 2 dagen effect. Ik was nog steeds moe, maar kon meer doen/ hebben voordat ik zo moe was. De drank ken ik niet, maar ik heb hier wel vaker gehoord dat ie erg vies is

femmetje

femmetje

19-12-2008 om 08:04

Blij!

Met jullie TIP!! gister man lief naar de drogist gestuurt en hij heeft Florax gekocht!!
Nu wachten tot het helpt!!
Ik was ECHT ECHT een vaatdoekje...... 2de kindje 1ste is nu bijna 18 maanden... pppfffff MOEEEEEEEEEEE!!

Liefs FEM.

Mamasan

Mamasan

19-12-2008 om 13:12

Minder werken

Ik ben bij mijn tweede zwangerschap al na 20 weken minder gaan werken. Ik trok het echt niet meer om in een spurt van 07.00 uur tot 20.00 uur in touw te zijn. Ik heb dus tot de 33e week 5,5 uur per dag gewerkt. Als ik thuis kwam uit mijn werk kon ik dan mooi nog een uur of twee slapen tot ik oudste uit de opvang haalde. Vanaf de 33e week ben ik helemaal gestopt met werken.

Rafelkap

Rafelkap

22-12-2008 om 09:51

Voor tienen?

Ga gewoon om 8 of 9 uur al in bed. Wat laat, tegen tienen! Neem je rust, je moet nog even.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.