Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Zwanger door stommiteit


Muurbloempje85 schreef op 08-05-2023 om 17:51:

[..]

Hij gaf dus aan van niet. Dat er nog zaadcellen gevonden zijn. Ik weet het dus ook niet wat ik kan geloven

Dat kan ( bijna) niet . 
lees je maar eens in op sterilisatie man 

Muurbloempje85

Muurbloempje85

08-05-2023 om 17:55 Topicstarter

Marty1984 schreef op 08-05-2023 om 17:49:

[..]

De eerste vraag is toch echt: Kan hij leven met het vreemdgaan?

Als dat al een "njet" is, is de rest al van geen tel meer.

Ik zou zelf nog het liefst zo snel mogelijk een pre-natale test doen van zodra het kan. Als je daar een antwoord op hebt kan je nog altijd bepaalde keuzes maken. Al dan niet in overleg met de vader.

Wil je een kind opvoeden van een avontuur van 1 nacht? Waarbij de kans toch reëel bestaande is dat je er alleen of na een tijd alleen voor staat*? Of wordt het dan bijvoorbeeld toch een abortus?

*Ik zou anno 2023 nooit van een man verwachten dat hij het kind van een ander opvoedt. Dat gaat vroeg of laat wringen.

 Dat zal ik ook nooit van hem vragen. 

Ik Wil een prenatale test doen heb die al aangevraagd. Het is alleen dat ik zo angstig en twijfels heb waardoor ik mijn werk niet kan uitvoeren ben dag en nacht aan het piekeren. 

Hoe is het verder ? Ben je blij met de zwangerschap? Hoe is het voor je vriend ?
Hoe gewenst is de baby ?
Abortus nog een optie ?
Praat je met iemand er over ? Huisarts ? Fiom ???

Muurbloempje85

Muurbloempje85

08-05-2023 om 17:56 Topicstarter

Roos55 schreef op 08-05-2023 om 17:53:

[..]

Dat kan ( bijna) niet .
lees je maar eens in op sterilisatie man

Ik heb erover gelezen op diverse websites van verschillende ziekenhuizen. Er staat idd 3 maanden of ongeveer 20 a 25 zaadlozingen. Maar wie weet heeft hij die zaadlozinven niet bereikt.

Tevens staat er dat mocht er nog zaad gevonden worden ze verder moeten met sperma onderzoek. Dat staat wel op elke website aangegeven dat het wel mogelijk is na die 3 maanden om nog zaad te hebben

Roos55 schreef op 08-05-2023 om 17:48:

na 3 maanden is je zaad dood

Zaad dood? Nee joh, er zit na een vasectomie geen zaad meer in het sperma maar in de ballen wordt er gewoon nog zaad aangemaakt. Dat is meestal na 3 maanden wel klaar, maar lang niet altijd. Daarom moet dat altijd gecontroleerd worden. 

Roos55 schreef op 08-05-2023 om 17:53:

[..]

Dat kan ( bijna) niet .
lees je maar eens in op sterilisatie man

Het is niet voor niets natuurlijk dat standaard na 3 maanden bij een sterilisatie gecontroleerd wordt of er nog zaadcellen zijn. Dat is omdat soms dat inderdaad nog het geval was, zoals hier blijkbaar het geval was.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

08-05-2023 om 18:05

Muurbloempje85 schreef op 08-05-2023 om 17:53:

[..]

Ik weet dat 100% nooit kan. Ben al even gerustgesteld als de kans bijv. 75% is dat het van mjjn vriend is

Ik denk dat de kans zelfs wel een stuk groter is dan 75%. Maar dat is natuurlijk struisvogelpolitiek. De enige manier om zekerheid te krijgen is een DNA test.

En voordat je daaraan begint moet je echt heel goed nadenken en overleggen over hoe jij en je vriend over eventuele vervolgstappen denken. Wel/niet samen verder, wel/niet kindje houden als het van de ander is etc etc.

Vandaar mijn advies om zsm contact met een deskundige op te nemen. Huisarts, verloskundige, Fiom. Zij hebben ervaring en kennis en kunnen je, jullie, begeleiden.

Er is denk ik niemand die je nu zekerheid kan geven. Mijn jongste is gekomen van seks 9 dagen voor mijn eisprong. We dachten dat het nog wel kon (en ja, beide weet ik heel zeker want ik heb altijd erg pijnlijke eisprongen gehad). 
De kans dat het van je vriend is, is wel wat groter als de datum van je eisprong klopt. 

Alleen wat ik niet helemaal snap: als je zwanger probeert te worden, waarom heb je dan onbeschermde seks met iemand anders? 

SuzyQFive schreef op 08-05-2023 om 18:06:

Er is denk ik niemand die je nu zekerheid kan geven. Mijn jongste is gekomen van seks 9 dagen voor mijn eisprong. We dachten dat het nog wel kon (en ja, beide weet ik heel zeker want ik heb altijd erg pijnlijke eisprongen gehad).
De kans dat het van je vriend is, is wel wat groter als de datum van je eisprong klopt.

Alleen wat ik niet helemaal snap: als je zwanger probeert te worden, waarom heb je dan onbeschermde seks met iemand anders?

Als persoon 1 eerst vertelt dat hij onvruchtbaar is want vasectomie ondergaan en later daarop terugkomt dat die vasectomie nog niet lang genoeg geleden is snap ik het anders voor een stuk wel. (Het blijft een risico naar SOA's toe, maar tja ...)

Roos55 schreef op 08-05-2023 om 17:48:

na 3 maanden is je zaad dood

Een kameraad bleek een tweede keer onder het mes te moeten...

Muurbloempje85 schreef op 08-05-2023 om 17:55:

[..]

Dat zal ik ook nooit van hem vragen.

Ik Wil een prenatale test doen heb die al aangevraagd. Het is alleen dat ik zo angstig en twijfels heb waardoor ik mijn werk niet kan uitvoeren ben dag en nacht aan het piekeren.

Pas goed op jezelf in deze tijd. Ga desnoods even met je huisarts, poh of andere objectieve professional praten. Fiom is ook een goede tip. 

Dag en nacht piekeren is niet goed voor jou en niet goed voor je kind. Dit loslaten is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.

Muurbloempje85

Muurbloempje85

08-05-2023 om 18:23 Topicstarter

Marty1984 schreef op 08-05-2023 om 18:11:

[..]

Als persoon 1 eerst vertelt dat hij onvruchtbaar is want vasectomie ondergaan en later daarop terugkomt dat die vasectomie nog niet lang genoeg geleden is snap ik het anders voor een stuk wel. (Het blijft een risico naar SOA's toe, maar tja ...)

Ja ik weet niet jn hoeverre ik hem kan geloven met alles wat hij zegt. 

Muurbloempje85 schreef op 08-05-2023 om 18:23:

[..]

Ja ik weet niet jn hoeverre ik hem kan geloven met alles wat hij zegt.

En dan gebruik je geen condoom?

Roos55 schreef op 08-05-2023 om 18:25:

[..]

En dan gebruik je geen condoom?

Daar koop je nu natuurlijk niets meer voor.

Als alles zo perfect liep was er gewoon niet vreemdgegaan  . Was die condoom ook helemaal niet nodig.

Sh*t happens.

Muurbloempje85

Muurbloempje85

08-05-2023 om 18:30 Topicstarter

Roos55 schreef op 08-05-2023 om 18:25:

[..]

En dan gebruik je geen condoom?

Die veroordelingen ga ik niet op in. Zoals ik zei is stom geweest 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.