Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Therese

Therese

12-05-2009 om 19:24

Zwanger na één of meerdere miskramen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wouw

Ohhh Therese!!! Wat een hoop!!!!! Ik denk aan je en bid voor je.

Pilar

Fijn

WAT fijn dat je het gevoel hebt dat je serieus wordt genomen en dat hij gewoon WEL dingen probeert. Ik kan ook niet begrijpen waarom ze het niet proberen in andere ziekenhuizen.
Ik hoop dat dit je nieuwe hoop en kracht geeft om door te gaan en het wel weer te proberen. Al zal het steeds moeilijker/spannender worden, maar geef de hoop niet op!
Zat gister nog ff weer aan mijn situatie te denken en ik had het al een paar keer tegen je gezegd maar wij zijn naar een iriscopist geweest in drachten....Ik had ook zoiets van baad het niet dan schaadt het niet maar deze man had stapels geboortekaartjes op zijn kamer van stellen die ongewenst kinderloos waren totdat ze bij hem waren geweest, dus misschien is dat nog een optie.....tis op dezelfde weg naar leeuwarden.

Merel78

Merel78

28-05-2009 om 11:12

Therese

ik zit hier ook met een glimlach je bericht te lezen....wat ben ik ontzettend blij voor je dat je serieus genomen wordt en dat er weer hoop is. Ik hoop op net zoveel succes als bij merry

nu aftellen tot augustus...

liefs, Merel

Primavera

Primavera

28-05-2009 om 16:55

Progesteron

Oja, progesteron dat heb ik ook gehad. Bij de eerste zwangerschap geheel onbedoeld omdat ik toen aan de pil was. Bij de miskramen niet, maar toen bij de 3e miskraam ook de andere helft van de tweeling dreigde te worden afgestoten heb ik wel spuiten gekregen en ook iets om de eierstokken te stimuleren(?). De zwangerschap erna ging helemaal goed, maar bij de laatste zat ik weer aan de progesteron, dit keer in capsulevorm. Zoals je snapt woon ik niet in nederland.
Uit onderzoek is gekomen dat progesteron in zijn algemeen niet tegen miskramen helpt, maar wel statistisch resultaat bleek te hebben in de subgroep van vrouwen met herhaaldelijke miskramen. Het schijnt te helpen tegen de afstoting van de foeutus in de eerste periode.
Fijn dat je nu een gyn hebt gevonden die met je mee wil denken ipv te adviseren blind door te gaan met proberen in de hoop dat het een keertje wel goed gaat.
Groetjes Primavera

Oh ik hoop

zo dat je hiermee geholpen bent, het is je ontzettend gegund !!!!

Asa Torell

Asa Torell

28-05-2009 om 20:14

Ik hoop het ook zo erg

dat er iets voor je gedaan kan worden Therese! En aan deze nachtmerrie een eind komt.

Therese

Therese

29-05-2009 om 10:45

Nina

Wij zijn twee miskramen geleden ook naar een iriscopist geweest die haar kamer vol met geboortekaartjes had. Ik slik nog steeds de pilletjes braaf, maar verder....

Net zoals de acupunctuur, de kinderaspirines, de b12-injecties, de tarwekiem-oliecapsules, extra foliumzuur, selenium, de secondopinion etc. en zo hebben we volgens mij al heel wat geprobeert wat niet werkt. Deze dr. Veenendaal is denk ik het laatste station en hopelijk kan hij echt wat voor ons betekenen!

De komende maanden eerst maar weer eens rust in het kopje krijgen en dan met nieuwe kracht richting Friesland.

Therese

Therese

29-05-2009 om 10:50

Grappig

Jullie zijn net zo enthousiast als ik over deze arts. Waarschijnlijk sprong het enthousiasme uit mijn berichtje naar voren. Het telefoongesprek alleen was al zo prettig doordat ze zelf al met voorstellen voor onderzoek kwam, in plaats dat ik zelf overal om moet vragen. Het geeft een rustig gevoel dat het erop lijkt dat zij voor ons nadenken en meedenken en niet alleen wij.

Merry wat is een 24-uurs urine-onderzoek? Dat werd bij mij ook al genoemd en ben eigenlijk wel nieuwsgierig. Wat hebben ze bij jou allemaal onderzocht, wat kwam eruit en het belangrijkste wat werd er aan gedaan? Was dat ook niet iets met de schildklier? Ik ben benieuwd wat ons ongeveer te wachten staat.

Therese

24 uurs urine onderzoek, het is heel grappig eigenlijk. je moet echt 24 uur je urine opvangen in een grote kan.
er mag echt niks verloren gaan, dus je moet even een dag uitzoeken dat je vrij bent, of makkelijk naar de wc kan, zonder dat iedereen je raar aankijkt. dit wordt onderzocht op allerlei dingen, ik weet niet eens meer waarop allemaal. maar hier kwam bij mij uit dat ik een lichte afwijking had aan mijn schildklier, vervolgens heb ik daar medicijnen voor gekregen, braaf geslikt, merkte er verder niks van, maar ja het resultaat mag er zijn daar gaat het om. er werd bloed geprikt, moest op de weegschaal, een kilo teveel kan al tegen werken om zwanger te raken (maar dat is het probleem niet bij jou, het zwanger raken)
we kregen hele intensieve begeleiding, elke keer echo's. hij keek heel duidelijk wat de medijnen deden, en eventueel paste hij dat aan, wat nooit in het ziekenhuis is gedaan. ik wist ook niet goed wat me te wachten stond, ik heb het maar over me heen laten komen, het was ook elke maand anders, omdat hij het elke keer aanpaste.
de mensen zijn daar geweldig, een hele goeie sfeer. het is er altijd wel smoordruk, en hij loopt wel eens wat uit, dus je zit geregeld te wachten, maar dat geeft ook aan dat hij de tijd neemt voor je. de arts zelf is 69 jaar oud, maar wil niet gaan stoppen, omdat er zoveel vrouwen (stelletjes) zijn die geholpen moeten worden, geweldige instelling vind ik. ik hoop zo voor je dat dit het is, dat hij je kan helpen, het is je gegeund!!!
zo als je al zegt maar even een paar maandjes rust in je hoofd, en dan met frisse moed er tegen aan.
liefs merry

H

H

29-05-2009 om 21:17

Ook progesteron

Ik heb inderdaad ook progesteron capsules gebruikt de eerste 3 maanden van de zwangerschap, na m'n 8 miskramen.
Ik had een gyn die er wel voor openstaat om iets te proberen wat nog niet bewezen is, hij doet ook onderzoek naar miskramen. Echt iemand waar je wat aan hebt, meelevend, aardig en nog nooit iets bots gezegd.
Stuurde zelfs een kaart na de geboorte van onze zoon.....
Ik weet niet of je er iets aan hebt in de toekomst: dr. Mol werkt 1 ochtend in het MMC Veldhoven en de rest in Amsterdam in het AMC.

Groetjes

Progesteron

krijg je standaard bij ivf, ook na de terugplaatsing blijf je die nog een week gebruiken.

Ik snap in die zin niet waarom ze niet eerder dat hebben geprobeerd bij je.

Therese

Therese

03-06-2009 om 21:07

Merry

Merry bedankt voor je info. Ik heb echt een ontzettend gevoel over dr. Veenendaal. Het voelt ook als onze laatste strohalmp, maar wel een stevig halmpje! Nu hoop ik dat het augustus is voordat we er erg in hebben.

Liefs

Therese

Therese

03-06-2009 om 21:13

Progesteron

H. bedankt voor je verhaal. Ik begrijp dat het na acht keer mis, de negende keer met progesteron goed ging? Wat ontzettend geweldig voor jullie en wat een héérlijk hoopvol verhaal!

En het progesteron-verhaal. Waarom wordt het in nederland niet standaard toegepast bij vrouwen met herhaalde miskramen? Het antwoord van de NVOG is dat de onderzoeken die erna gedaan zijn te klein, te onbetrouwbaar etc. waren. Ondanks dat alle resultaten positief zijn en in bijv. Belgie, Duitsland het om een standaardbehandeling gaat. Ze hebben in Nederland eindelijk besloten om hier onderzoek na te gaan doen en over twee jaar zullen de eerste onderzoeksresultaten bekend zijn. Tot die tijd zullen vrouwen zoals ik met lege handen staan. Het feit dat er in Engeland net een zeer groot onderzoek met ontzettende goede resultaten is uitgevoerd doet niet ter zake. Nee hoor onze arrogante gezondsheidszorg doet het nog eens dunnetjes over.
Ik kan me er soms zo boos overmaken!

Therese

ik hoop het voor je dat dit gaat werken, fijn dat ik je kon helpen.
succes.
liefs merry

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.