Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Wilgenkatje

Wilgenkatje

23-04-2018 om 20:34

babyborrel/ kraamfeest

Als iemand een babyborrel/kraamfeest geeft - ga je daar dan ook heen als je (omdat je tot de naaste familie behoort) meteen al kort na de bevalling de ouders hebt gefeliciteerd en daar vervolgens geregeld over de vloer komt?

Wie heeft er ervaring mee?

40er

40er

24-04-2018 om 06:50

Ik heb dat altijd wel gedaan. Vriendin deed nml altijd een kraamfeest en dan hielp ik met hapjes/drankjes.

Maar je zou ook kunnen vragen of ze hulp nodig hebben en dan aanbieden om te helpen. Zo niet, dan aangeven dat je dan niet komt.

Uitnodiging.

Ik denk dat als ik een uitnodiging zou krijgen voor het kraamfeest terwijl ik er al meerdere keren op bezoek ben geweest dat ik toch zou gaan, de kersverse ouders doe ik daar blijkbaar een plezier mee.
Misschien ben ik familie en is het een leuk samenzijn met overige familie?
Of ik ben oma geworden en dan kan iedereen mij ook feliciteren?
Of ik ben de tante of buurvrouw en kan de koffie inschenken?

Kortom, ik ga als het maar even mogelijk is, uit aardigheid. De uitnodiging afzeggen scoor ik misschien geen punten mee

babyborrel?

Dat ken ik helemaal niet. Wel dat een groep collega's vroeg op de avond langs komt op kraamvisite, maar je bedoelt echt een groter feestje rond borreltijd met meer mensen uit verschillende groepen (familie/vrienden/collega's)? Hebben de kersverse ouders daar zin in? Dat terzijde, kennelijk ben je uitgenodigd dus wordt het op prijs gesteld dat je komt. Als je geen reden hebt om niet te gaan zou ik dus mijn neus even laten zien.

specht

specht

24-04-2018 om 14:11

gaan

Als je uitgenodigd bent zou ik gaan, je komst wordt dus op prijs gesteld.
Als het om het kraamfeest van een kleinkind gaat dan is het leuk om de vrienden van je kinderen te leren kennen, en misschien hunvrienden van hen vroeger terug te zien

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.