Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Pieter

Pieter

26-04-2016 om 02:14

Relacteren na stop van 1 maand

Hoi,

Ik ben een mama van een zoon van 8 maanden inmiddels doordat hij spruw kreeg met 6 maanden was ik toen genoodzaakt om fles aan te bieden en sindsdien wil ze niet meer aan de borst ik weet nou niet zeker of spruw de oorzaak os of wat anders maar feit is dat ik maand lang haar niet heb gevoed en nu mis ik het heel erg dat ik al intussen meer dan een maand aan het relacteren ( bv op gang probeer te krijgen). Alleen het wil maar niet lukken, ik kolf steeds tussen de 30 en 50 ml. Nou is het wel zo dat toen ik bv gag ook met moeite 60/70 ml kolfde kwas er gevoelig voor.. Nu wil ik graag weten of er andere mama's zijn die hier ervaring mee hebben en of het überhaupt gelukt is? Ik ben namelijk aan het twijfelen om te stoppen omdat ik van thuis niet veel steun mee krijg en mezelf enorm stress mee.

Juno

Juno

26-04-2016 om 08:30

Het kan wel

Het kan wel maar het is zeker niet makkelijk. Bel met vereniging Borstvoeding Natuurlijk of LLL voor informatie en hulp, mijn kennis is té ver weggezakt om je goed te kunnen helpen.

Tomaatje

Tomaatje

26-04-2016 om 09:42

Mama van een zoon en je schrijft over haar??

...jij mist het erg geen borstvoeding meer te geven. Maar je kindje? Mist die het ook of is die inmiddels prima gewend aan de fles? Het gast in decentste plaats om je kindje en niet om jouw emotie.

Kolven is belangrijk maar zeker zo belangrijk is of je kind aan de borst wil drinken. Sowiezo gaan baby's van acht maanden interesse krijgen in andere eetvormen, ik denk niet dat hij/zij in een fase zit om frequent aan de borst te zuigen. Niet nu het is afgewend.

Stress doet ook geen goed aan het geheel.

Ik denk dat het wijs is te accepteren dat het is zoals het is, en verder op allerlei andere manieren dan borstvoeding te investeren in de verbondenheid met je kindje.

MamavanSenH

MamavanSenH

26-04-2016 om 13:26

Ervaring

Onze dochter had een periode van borstweigeren met 8 maanden en heeft toen ook een kleine maand niet aan de borst gedronken en flessen gekregen. Productie was bij mijn vrouw toen ook helemaal teruggelopen. Toch na een maand weer op gang gekregen door veel huid op huid liggen, lang samen onder de douche, en heel veel aanleggen en kolven. Dochter heeft toen nog tot ruim 11 maanden borstvoeding gehad (toen ging ze opnieuw weigeren en die keer wel definitief).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.