Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Alle voedingen kolven


Brainstorm

Brainstorm

24-06-2021 om 20:38 Topicstarter

Zit in ‘t Gooi, dus als iemand nog een goede lactatiekundige weet…Misschien heeft de verloskundige ook nog wel een goed adres.

Het kan zeker wisselen daarom is huisarts met goede bv kennis handig (daar kun je morgen toch terecht?) En lees je even in, zodat je kunt weglopen met een recept daktarin indien huisarts en jij misschien wel twijfelen maar weten dat je bij twijfel beter wel kunt behandelen.

gr Angela

Brainstorm schreef op 24-06-2021 om 16:01:

Hoe werkt dat spul dan? De lactatiekundige zei dat je het in het mondje moet smeren en dat dat voor veel ouders een worsteling is. En ze voegde er dus aan toe dat het drie weken kan duren voor het werkt, maar dat het ook langer kan zijn. Ik vond het allemaal weinig hoopvol klinken…

Klopt inderdaad ik smeerde het in het mondje, het is ook een hele worsteling maar het is maar even zo, beter dan die vervelende spruw.

Ik moet zeggen dat ze dat bij niet gezegd hadden dat het soms na 3 weken pas werkt, wat wel is dat het al heel snel begint te werken maar verschilt per kind hoe snel het ook echt weg is.

Ik moet zeggen dat het bij mijn kleine binnen 1 week weg leek te zijn, maar ik had op advies van de apotheek nog een paar dagen nagesmeerd voor de zekerheid, maar ik merkte vrijwel na ander halve dag dat hij alweer rustig dronk.

Maar als het het geval is dat de kleine spruw heeft zul je die info allemaal nog wel krijgen en kunnen vragen. 

Het fijne dus eraan dat het meteen helpt tegen de jeuk en/of branderigheid. Dat zijn dingen die wij niet kunnen zien maar 9 van de 10 keer wel aanwezig is bij spruw, dus dat vond ik vooral erg fijn dat ik iets had wat het ook meteen verzacht voor hem.

En misschien is het helemaal geen spruw! Mooi dat je kindje nu een paar keer prima dronk, dat is fijn. 

Maar die lactatiekundige lijkt me geen succes. Ik ken geen mensen met dit beroep in jouw regio, maar er is vast een betere te vinden in je buurt. 

Livia schreef op 24-06-2021 om 07:43:

Bij overproductie: naast de andere tips, bied ook maar 1 borst per keer aan. De eerste melk is vooral water/volume. De voedzame melk komt pas als laatste. Als je kind alleen die eerste melk krijgt, dan krijgt hij heel snel weer honger. Vergelijk het maar met jezelf: als je heel veel water drinkt zit je eventjes enorm vol (=melk komt terug), maar na een kwartier/half uur is je maag weer leeg (=honger!).

Da's echt flauwekul hoor. https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/85-voormelk-en-achtermelk

Brainstorm

Brainstorm

25-06-2021 om 11:24 Topicstarter

Dokter heeft in het mondje gekeken en zag niks dat op spruw leek. Dat had ik zelf ook al gezien, dus ik vroeg hoe ze vast kon stellen of het spruw is zonder zichtbare symptomen. Zegt ze: ‘steeds goed blijven kijken’. Ze gelooft dus niet in spruw zonder dat het zichtbaar is. Kortom, ik weet nu nog niks. Behalve dat ik onzekerder ben geworden over borstvoeding ben ik niks opgeschoten.

Imi

Imi

25-06-2021 om 11:33

Fijn dat het geen spruw lijkt te zijn! 👍

Wel jammer dat je er onzeker van wordt, dat is helemaal niet nodig! Ik denk dat je gewoon een meer dan prima productie hebt en dat je met de eerder genoemde tips wel vooruit kunt. Probeer het gewoon een tijdje. 


En neem het maar aan van een ervaren moeder: baby's hebben voortdurend nieuwe fases. Die zijn leuker of minder leuk, maar het zijn en blijven fases: ze gaan ook altijd weer voorbij.  🙂

Brainstorm

Brainstorm

25-06-2021 om 11:36 Topicstarter

Imi schreef op 25-06-2021 om 11:33:

Fijn dat het geen spruw lijkt te zijn! 👍

Wel jammer dat je er onzeker van wordt, dat is helemaal niet nodig! Ik denk dat je gewoon een meer dan prima productie hebt en dat je met de eerder genoemde tips wel vooruit kunt. Probeer het gewoon een tijdje.


En neem het maar aan van een ervaren moeder: baby's hebben voortdurend nieuwe fases. Die zijn leuker of minder leuk, maar het zijn en blijven fases: ze gaan ook altijd weer voorbij. 🙂

Dit is m’n derde, maar ze zijn allemaal anders en het is toch telkens weer zoeken. Zou handig zijn als er een keer een gebruiksaanwijzing bij wordt geleverd, haha. 

Nou goed, ik ga proberen het wat los te laten zolang baby goed groeit. Dank voor alle tips en bemoedigende woorden!

Ha, leuk Skik dat je dit even meldt. Wist ik nog niet. Goed om op de hoogte te zijn van actuele inzichten met binnen enkele maanden opnieuw een baby in de familie. 

Ik zou op zoek gaan naar een fatsoenlijke lactatiekundige, ik vind het een heel bijzondere diagnose die je hebt gekregen. Is de lactatiekundige die bij je geweest is gecertificeerd met IBCLC en/of aangesloten bij de NVL (Nederlandse vereniging van lactatiekundige)?

Wilgenkatje- schreef op 27-06-2021 om 16:04:

Ha, leuk Skik dat je dit even meldt. Wist ik nog niet. Goed om op de hoogte te zijn van actuele inzichten met binnen enkele maanden opnieuw een baby in de familie.

Weer een kleinkind onderweg? Hoe is het met ienieminimeisje inmiddels trouwens?

O.T.  Ha Skik, leuk dat je ienieminimeisje noemt, die spannende gebeurtenis is alweer een hele poos geleden, maar vergeten zal ik die nacht nooit!!! Ik moet mezelf deze weken altijd weer even inpeperen dat zij zelf geen herinnering heeft aan alle spanningen van toen, en dat het ook niet fijn is die verhalen geregeld te horen. Ze is deze week jarig en wordt 6 Heeft een broer van 3 aan wie ze enorm verknocht is. Ook heeft ze plezier met haar neef en nichtjes als die bij ons komen logeren ( 6 tot 11 jaar), dan schuift ze graag aan met een logeerbedje. Het kleinkindje op komst zal de eersteling zijn van onze jongste dochter. 

Zes jaar alweer, gefeliciteerd met haar verjaardag alvast oma. Wat vliegt de tijd. Ook ik vind het leuk om te lezen dat het goed met haar gaat, wat een onzekere start heeft ze gehad. Iedere dag waren we benieuwd of er weer een bericht van jou was over je kleindochter. Ongelofelijk dat dit al weer 6 jaar geleden is.

Ot ... 6 jaar al weer? Tjee, ik weet t nog goed,die spanning om ieniminmeisje, wat fijn dat t zo lekker met haar gaat.inderdaad,steeds kijken of er nieuwS was en toch wat schrik hebben om te gaan lezen. Wat als....
 En nietieniminikleine broer al weer drie. Wat een opluchting toen hij wel lekker lang bleef zitten. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.