Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Andere kunstvoeding ?

Borstvoedingscontrole en een bonus daarvoor? Dat gaat wel heel ver.
Wij hadden het thuis gewoon over babyvoeding en flesjes klaarmaken/geven. Ik vind kunstvoeding ook geen beledigend woord. Ik mocht geen borstvoeding geven omdat ik daar te zwak en te ziek voor was en dochter prematuur. Dankzij kunstvoeding leeft ze nog, dat spul is een zegening geweest voor ons.

Elvirap schreef op 19-09-2025 om 17:02:

[..]

Dankjewel voor je reactie . Nee hij krijgt nog niet echt hapjes , 1c per week oefenen we maar idd denk als dat meer gebeurd hij ook minder behoefte kan hebben? En het ding is hij wiel helemaal geen fles meer dus dacht misschien kan dat ook aan de voeding zelf liggen

En is kolven een optie voor die voeding? 

Ted68 schreef op 19-09-2025 om 20:24:

mijn kinderen hebben nooit poedermelk gehad. Borstvoeding, vanaf 7 maanden met fruithap en bifidusjoghurt. En als man moest fles geven, hadden we een Baby,groente soep uit de fles....
Ik woon niet in NL, en in het land waar ik woon krijgen vrouwen na een half jaar borstvoeding geld. Omdat bewegen is dat Baby s met borstvoeding veel minder ziek zijn..

Mijn kind kreeg kuntstvoeding (borstvoeding lukte niet en bleek te weinig productie te hebben), maar mijn baby was nooit ziek. Ze dronk ook elk merk, want destijds was poedermelk schaars. 

Mugske schreef op 20-09-2025 om 09:16:

[..]

Mijn kind kreeg kuntstvoeding (borstvoeding lukte niet en bleek te weinig productie te hebben), maar mijn baby was nooit ziek. Ze dronk ook elk merk, want destijds was poedermelk schaars.

n=1, dat zegt niets, het gaat over grote groepen en de verschillen daar in.

In westerse landen is het verschil veel minder groot tussen borstmelk of poedermelk gevoedde kinderen.

Dat heeft vooral te maken met de beschikbaarheid en kwaliteit van drinkwater en in veel mindere mate de kwaliteit van de poedermelk zelf. Ik ga uit van betrouwbare leveranciers ipv de melamine sjoemel melkpoeder uit china.

mana_sutiyuq schreef op 20-09-2025 om 10:06:

[..]

n=1, dat zegt niets, het gaat over grote groepen en de verschillen daar in.

In westerse landen is het verschil veel minder groot tussen borstmelk of poedermelk gevoedde kinderen.

Dat heeft vooral te maken met de beschikbaarheid en kwaliteit van drinkwater en in veel mindere mate de kwaliteit van de poedermelk zelf. Ik ga uit van betrouwbare leveranciers ipv de melamine sjoemel melkpoeder uit china.

Dit idd. De who adviseert heel lang borstvoeding te geven. Maar daarbij speelt ook mee dat op vele plekken in de wereld het water niet zo schoon en/of niet zo gemakkelijk beschikbaar is als hier. Kinderen worden dan ziek van het water. Borstvoeding ondersteunt wel de afweer, meer dan kunstvoeding. Maar dat verschil is echt niet dusdanig dat een kunstvoeding kindje voortdurend ernstig ziek is en een borstvoedingskindje nooit oid. 

Ik ben wel veel goedkoper uit bij dit tweede kind dat dus vooral borstvoeding heeft gehad. Dat dan weer wel. Scheelt echt honderden euro's. 

Elvirap

Elvirap

20-09-2025 om 17:57 Topicstarter

Due-scimmie schreef op 19-09-2025 om 22:18:

[..]

En is kolven een optie voor die voeding?

Heb ik gedaan maar dan wilt hij ook niet het flesje… sinds 2 maanden ofzo … weet niet zo goed wat ik moet doen want  niemand kan nu de fles geven hij wilt alleen maar borst..

Ik weet dat dit niet de vraag is van dit topic, maar ik zou de term kunstvoeding niet over mijn lippen kunnen krijgen, zeker niet in bijzijn van de ouders.  Ik vind het net als Zwaankip een raar woord voor flesvoeding. 
Als je afgekolfde melk geeft in een flesje, noem je het toch afgekolfde melk/ borstvoeding in een flesje en niet flesvoeding lijkt me. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.