Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Massi Nissa

Massi Nissa

06-06-2011 om 16:22

Argh - slaapgedoe


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Rembrand - ot over draagdoeken

Ook dank voor de draagdoek-link.

Even voor alle zekerheid (ik voel me nog wat nieuw in de draagdoekwereld, al bevalt het tot nu toe goed).

De link is voor een geweven doek. Nu heb ik zelf een simpele katoenen doek, en geen officiële geweven. Klopt het dat ik deze techniek gewoon nog steeds kan gebruiken, en dat je 'geweven' vooral moet zien als 'geen tricot'?

Alvast bedankt,

Kraanvogel.

Rembrand

Rembrand

13-06-2011 om 22:21

Kraanvogel

Ik ben geen draagdoekconsulente dus ik kan deze vraag ook niet echt beantwoorden. Ik denk dat je hem beter kunt stellen op het dragen en voeden forum. http://dragen-en-voeden.nl/
Als het goed is ga ik in de nabije toekomst wel scholing over dit onderwerp volgen, maar daar heb je nu niks aan
Groetjes M.

liora

liora

13-06-2011 om 22:52

Ehh

Volgens mij is het vooral 'doek die niet rekt' versus 'doek die stretcht', maar ik ben ook geen draagconsulente.
Ik vind het overigens erg overtrokken de draagdoekencultus. Voor mij is het gewoon een vervoermiddel, een heel gezellige dat wel.
Draagconsulente vind ik net zoiets als kinderwagenconsulente.

Liora

OK, dat was ook mijn inschatting. Dan durf ik het misschien ook wel aan (met en tweede persoon in de buurt de eerste keer, om eventueel e.e.a. op te vangen).

Ik ben het op zich met je eens, dat de term 'draagconsulente' wat typisch klinkt, maar gezien het feit dat je als nieuwe ouder bij wijze van spreken al twijfelt over welk wasmiddel je kan nemen (OK, dat is eigenlijk het enige wat ik me nog niet heb gevraagd), dan is iemand die je kan verzekeren dat je kind niet meteen op de grond stuitert zo af en toe wel prettig.

En volgens mij werken er massa's kinderwagen consulentes in de vele babyspeciaalzaken. Ze heten allen niet zo

Kraanvogel

Rembrand

Geen probleem, ik probeer het gewoon een keer.
Zolang er iemand achter staat om Dochter eventueel op te vangen komt het goed.
Ik heb het filmpje nog een keer bekeken, en eigenlijk wordt het kind op dezelfde manier vastgeknoopt als op je buik. En daar durf ik tegenwoordig ook gewoon mee te lopen, met mijn katoenen doek (zonder mijn armen er de hele tijd onder te houden).

Ik had het 'dragen & voeden' forum toevallig al eerder gevonden, met daarin idd. een hele serie handige linkjes naar dezelfde Belgische mevrouw die in jou link ook te zien is. Goede uitleg!

Enige probleem is: Het is YouTube. Dus er staan meteen nog massa's interessante filmpjes naast. Die je ook kan bekijken. En voor je het weet ben je een uur verder, en heb je zoveel knooptechnieken gezien dat je ze allemaal door elkaar haalt.

Kraanvogel

Ot draagdoek kraanvogel

Hoi,
Misschien kun je het probeten terwijl je op de bank zit of op bed, zodat je kindje zacht landt bij de evt afdaling

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Rembrand

Rembrand

14-06-2011 om 13:19

Liora

Er zijn een hoop verkeerde manieren waarop je je kindje kunt dragen en een doek kunt knopen. Dat ligt volgens mij bij een kinderwagen toch net iets makkelijker
M.

Massi Nissa

Massi Nissa

15-06-2011 om 14:13

Ssst (rodebeuk, lees dit)

Niet verder vertellen, misschien is zoon alleen maar zwaar in de war, maar hij heeft zowel vandaag als gisteren een paar keer twee uur tussen voedingen geslapen! Overdag! Het lijkt er stiekem op alsof RB gelijk krijgt (en de anderen die zeggen dat drie maanden vaak een keerpunt is). Het zal toch niet waar zijn, krijgen we regelmaat? Wel slaapt hij vooral in de Quinny buggy, waar hij officieel nog niet lang in mag liggen. Ik zal morgen (als hij dan weer zo slaapt) eens kijken of ik hem kan overleggen naar zijn bedje.
Groetjes
Massi (kan het nog niet goed geloven)

Afrikaans knopen

Jammer dat je er de 25e niet bij kunt zijn.
Anders had ik je daar even wat knoopmanieren met een Afrikaanse lap kunnen voordoen, zowel voorop als achterop.

Ik wordt een beetje ibbel van het draagdoekengebeuren van de laatste tijd. 't Is allemaal commercieel geworden. Ook die draagdoekenconsulentenbeweging. Komt uit Duitsland, waar ze erg van de diploma's en het reguleren zijn.
Er zit veel haat en nijd in dat wereldje. En de manier waarop de (geïmporteerde) consulenten zeker in het begin omgingen met de pioniers hier in Nederland op het gebied van dragen is verre van netjes te noemen (bijv. mensen met jaren ervaring werden op fora afgeschilderd als gevaarlijk omdat ze het certificaat niet hadden).

Om die reden heb ik besloten om me niet bij de draagconsulentenbeweging aan te sluiten. Ik heb veel ervaring met dragen en verschillende systemen, maar ik voel me heel erg ongemakkelijk bij die club.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.