Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Baby drinkt slecht tijdens en na voeding


Ik heb precies hetzelfde gehad (incl kolven en mixen met kv) met mijn dochtertje van nu 12 weken. Dit bleek bij haar reflux, we hebben uiteindelijk via huisarts en kinderarts nexium (maagzuurremmer) gekregen en binnen een dag was het gehuil over en at ze opeens weer super goed en veel. Ik raad je vooral aan hiermee zsm naar de huisarts te gaan ipv naar consultatiebureau. De huisarts is er voor je kindje als er misschien medische problemen spelen, zoals reflux of bv een allergie. Mij werd in eerste instantie verdikte voeding aangeraden, (nutrilon AR), maar dat hielp uiteindelijk niet genoeg, en toen dus maagzuurremmers. Vooral ook vermelden dat je kindje niet veel kan eten/ eet en hoe zwaar dit alles voor jullie is. Sterkte!

Lampje279 schreef op 02-09-2021 om 21:31:

[..]

Spruw is naar gekeken en dat heeft ze niet ook niet gehad.

We gebruiken de dr Brown flessen. Ja se krijgt soms wel lucht binnen wanneer ze heel gulzig drinkt of onrustig is. Dat is ze niet elke keer.

Verborgen reflux heb ik ook aan gedacht en dat dacht de osteopaat ook, maar we hebben haar bedje al schuin staan en zetten haar al goed rechtop tijdens het drinken. Maar weet niet zeker of dat het is.

Ik zou graag ‘live’ voeden. Heel vaak geprobeerd maar mijn tepels zijn niet echt geschikt. Zijn plat en mijn dochter is erg ongeduldig en hapt niet goed aan. Eigenlijk was dat zo frustreren voor haar en voor mij dat ik dat niet meer wil.

Moet denken aan een vriendin van me, situatie kwam erg overeen. Moeilijk aanhappen en drinken, borstontstekingen en veel onrust rond voedingen. Met flesvoeding werd het erger.

Bij haar kindje is uiteindelijk toch besloten het tongriempje te laten behandelen (twijfelgeval volgens lactatiekundige en prelogopedist). En ze is overgestapt op neocate ivm vermoeden koemelkallergie.(onder begeleiding van diëtiste)

Kreeg een heel ander kind.

Misschien in die hoek zoeken?

Heey Lampje, ik reageer even op één specifiek ding. Ik heb ook platte tepels en een kleine ongeduldige schrokkop. Mijn kraamverzorgende heeft tepelhoedjes voor me gekocht, gewoon bij Kruidvat. Plastic dingen die je eroverheen kan zetten, daar kon de baby makkelijk aan aanhappen. Doet ook helemaal geen pijn. En door het zuigen kwamen de tepels uit hun hofjes (plat is eigenlijk teruggetrokken. Het zijn nog steeds geen lange slingers, gelukkig). Toen kon ik gebruik afbouwen. Bij erge ongeduldigheid zette ik hoedje op. Na 2 weken ofzo heb ik ze helemaal niet meer nodig gehad. Borst platter knijpen (als een hamburger. Die vergelijking  heb ik uit het borstvoedingboek van La Leche League) helpt ook.

Lampje279

Lampje279

03-09-2021 om 12:42 Topicstarter

Blaha schreef op 03-09-2021 om 00:33:

Ik heb precies hetzelfde gehad (incl kolven en mixen met kv) met mijn dochtertje van nu 12 weken. Dit bleek bij haar reflux, we hebben uiteindelijk via huisarts en kinderarts nexium (maagzuurremmer) gekregen en binnen een dag was het gehuil over en at ze opeens weer super goed en veel. Ik raad je vooral aan hiermee zsm naar de huisarts te gaan ipv naar consultatiebureau. De huisarts is er voor je kindje als er misschien medische problemen spelen, zoals reflux of bv een allergie. Mij werd in eerste instantie verdikte voeding aangeraden, (nutrilon AR), maar dat hielp uiteindelijk niet genoeg, en toen dus maagzuurremmers. Vooral ook vermelden dat je kindje niet veel kan eten/ eet en hoe zwaar dit alles voor jullie is. Sterkte!

Dank je! We zijn inderdaad vanmorgen naar de huisarts geweest en die heeft ons medicijnen gegeven voor reflux. Ook nexium inderdaad. En als dit niet werkt gaan we pepti voeding proberen. 
Gebruikte jij dit medicijn met nutrilon AR of gewone nutrilon? Ik ben benieuwd of het wat doet 🙌

Lampje279

Lampje279

03-09-2021 om 12:48 Topicstarter

Aviendha schreef op 03-09-2021 om 08:02:

Heey Lampje, ik reageer even op één specifiek ding. Ik heb ook platte tepels en een kleine ongeduldige schrokkop. Mijn kraamverzorgende heeft tepelhoedjes voor me gekocht, gewoon bij Kruidvat. Plastic dingen die je eroverheen kan zetten, daar kon de baby makkelijk aan aanhappen. Doet ook helemaal geen pijn. En door het zuigen kwamen de tepels uit hun hofjes (plat is eigenlijk teruggetrokken. Het zijn nog steeds geen lange slingers, gelukkig). Toen kon ik gebruik afbouwen. Bij erge ongeduldigheid zette ik hoedje op. Na 2 weken ofzo heb ik ze helemaal niet meer nodig gehad. Borst platter knijpen (als een hamburger. Die vergelijking heb ik uit het borstvoedingboek van La Leche League) helpt ook.

Hey Avienda, ja in de kraamweek heel veel geprobeerd net tepelhoedjes, maar ging alsnog heel moeizaam. Bij mij deed het wel veel pijn. Ik kreeg ook een neusspray om het toeschietreflex te verbeteren en zelfs met kolven deed het nog pijn. Nu gaat het wel beter, maar om haar nu weer te leren aanhappen lijkt me ook zowat en daarnaast heb ik steeds borstontstekingen waar ik erg ziek van ben dus ben echt klaar met de borstvoeding.

Maar fijn dat het voor jou wel hielp met de tepelhoedjes en dat het bestaat.

Wat klote dat het allemaal zo'n pijn doet borstontsteking lijkt me ook echt shit. snap wel dat je helemaal klaar bent met borstvoeding! Hopelijk vind je hier de tip die voor jullie werkt

uitgerust op een kussen

Hier kregen de kinderen hun voeding terwijl ze op een kussen in mijn / zijn armen lagen. Deze houding is heel ontspannend.
Je focus je nu op andere producten. Misschien niet nodig door uit te proberen of voeding met kussen in de rug wel werkt. Met een kussen in de rug, hebben ze meer ondersteuning en liggen ze meer ‘lang uit’.

Als de tepelvorm een probleem is; gewoon afgolven en dan zowel jij als de vader voeding geven. Zo ligt die taak minder alleen bij jou.
Door middel van afkolven kan je ook zien hoeveel ze eigenlijk drinkt!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.