Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Baby overdag helpen slaap verlengen


Ze slaapt dus niet in de wandelwagen zeg je. Ik neem aan dat ze dan in de kinderwagenbak ligt? Onze kinderen sliepen als baby altijd heerlijk buiten in de kinderwagen.  En met regen in de bijkeuken met de buitendeur open. Tot wel 10 maanden (ja dan liggen ze "klem" als ze languit zouden liggen, maar dat doen babys niet). Maar dat werkt blijkbaar bij jullie niet. Onze meiden moesten echt wennen aan het slapen in ledikantje overdag.

Op kdv sliepen ze ook zoveel mogelijk in de kinderwagen en later ook wel in lutjepotje. Maar dit is al 20 jaar geleden, ik weet niet of slapen in kinderwagens nog mag tegenwoordig.

Hoe slaapt ze in haar bedje? Met slaapzak? Onder laken en deken? Op de zij of de rug?
Soms werkt een andere slaaphouding gewoon beter. Onze meiden lagen het liefst op de zij, lekker opgerold, foetushouding. Ja ik weet het, levensgevaarlijk, volgens het consternatiebureau. Maar soms moet je wat. Net zoals lekker hoog instoppen. Mag tegenwoordig ook niet meer. Sommige dingen zijn gewoon erfelijk volgens mij. Hoe slaap je zelf het liefst? Op de rug, zij, buik?
Wellicht is zo'n speciaal "instoplaken" van Fedde en Kees iets om te proberen?

Hoeveel drinkt ze per voeding? Fles of borst? Misschien gewoon een beetje honger?
Of een groeispurtje/sprongetje?

Het is soms een beetje zoeken, en echt het komt ooit goed....

Follow

Follow

28-10-2021 om 07:07 Topicstarter

oh, zo’n opluchting om te merken dat ik niet de enige ben.. het wordt vaak gedaan alsof het allemaal maakbaar is (schema voeden-verschonen-spelen-slapen) als je maar goed genoeg probeert. Daar word ik onzeker van merk ik. Het moe maar wakker wegleggen klinkt mooi, maar werkt dus niet (altijd).

grappif dat meerderen goede ervaring hebben met buiten laten slapen. Wellicht ga ik dat nog proberen, of haar buiten neerzetten als ze dan toch per ongeluk na een wandeling in slaap is gevallen. 

iemand vroeg of ik haar inbaker. Ze heeft een inbakerslaapzakje van puckababy, daarin slaapt ze altijd en daar heeft ze ook baat bij volgens mij. Ze slaapt op haar rug. Op haar buik liggen vindt ze wel heel fijn, dus denk dat ze uiteindelijk een buikslaper wordt, maar ze valt ook daar nu niet gemakkelijk in slaap.  
Ik geef flesvoeding aan haar. Daarna laat ik haar meestal even spelen en als ze moe wordt, gaat ze naar bed. Gisteren ook een gesprek met de kinderfysio gehad (de dame overstrekt zich enorm) en uitgelegd dat in slaap vallen in haar bedje heel snel gat als ik er even bij blijf en een hand op haar borst hou. Maar dat ik het idee heb dat dat niet ‘mag’, omdat ze moet leren zelf en zonder mij in slaap te vallen. Kinderfysio heeft dat uit mijn hoofd gepraat. Inslapen ging gisteren overdag dan ook een stuk makkelijker, maar het bleven slaapjes van 3 kwartier.

op het kdv zullen ze vast ervaring hebben met baby’s die niet spontaan in slaap vallen, geloof dat niet alle baby’s dat doen. 

Follow: je doet het echt prima op deze manier. Dat zelf in slaap vallen komt allemaal vanzelf. Je zal merken, dat je steeds minder lang je hand op de buik hoeft te houden. En die slaapjes gaan ook vanzelf langer worden. 

KDV: mijn ervaring is dat kinderen op  KDV heel anders slapen ( en gaan slapen) dan thuis. Zoon was destijds thuis op geen enkele manier weg te leggen, sliep met 3 maanden ook veel op mij. Op KDV konden ze hem zo weg leggen om te slapen. Hierdoor ging het thuis uiteindelijk ook steeds soepeler en kwamen we ook meer in een ritme. 

Al die voorbeeldschema's op internet met  slaapjes van twee uur, totaal niet realistisch 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.