Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Baby's van 2023 kletstopic

ikzelf heb altijf heerlijk doorgeslapen en dat was heerlijk

Ha, janneke, welkom hier. Heb je zelf nu ook een baby? Of al een wat ouder kind inmiddels?

Wij waren afgelopen week op vakantie met mijn ouders, dat was heerlijk maar qua slapen hopeloos. Thuis gelukkig weer snel in zijn "normale" ritme, met wakker & drinken rond 23, 3 & 7.

janneke120 schreef op 26-02-2024 om 11:49:

ikzelf heb altijf heerlijk doorgeslapen en dat was heerlijk

Ik voel me gepest

hier is dochter inmiddels 4 maanden en ze wil nog bijna elke 3 uur drinken, soms geluk met 4 uur. 4 uur scheelt al veel op een nacht want dan is het 1 x per nacht ipv 2 x. Verder gaat het naar omstandigheden prima. Maandag moet ik weer werken dus dit is mijn laatste week vrij.

Fijn dat jullie weer in het ritme zitten Masatu! Op zich is het wel vol te houden als je weet waar je aan toe bent 

Wel fijn Masatu dat het ritme weer snel terug was. 
Aviendha, heb je zin om weer aan het werk te gaan? Ik vond het best een stap. Hopelijk laat je dochter snel wat meer tijd tussen de voedingen in de nacht.

Hier zijn we langzaamaan al aan het denken over dochter haar eerste verjaardagsfeestje. Wat vliegt zo’n eerste jaar voorbij. Ze kan ondertussen ook al best veel, elke dag leert ze wel weer iets nieuws. Langzaamaan word ze ook een beetje eenkennig. Dat maakt het wel moeilijker om naar het werk te gaan. Hopelijk is deze fase snel voorbij.

Hoe gaat het met jullie allemaal?

Hier is dochter bijna 7 maanden, ontwikkelt zich heerlijk. Het is een vrolijk meisje, ze zit ondertussen heel stevig (komt nog niet zelf tot zit), maar hierdoor zit ze wel heel graag in de kinderstoel en eet heel graag hapjes, maar eet vooral graag met ons mee haha. Ben benieuwd wanneer ze tijger neigingen krijgt!

Verder krijgt ze nog volledig borstvoeding, ben benieuwd hoe lang we dat nog gaan volhouden. We genieten er allebei nog enorm van en ik denk ook nog niet aan stoppen. Het zou wel lekker zijn als ze 's nachts echt gaat doorslapen, ze komt nu vaak nog 1 a 2x. 

afrodite05

afrodite05

24-04-2024 om 14:14 Topicstarter

Hier gaat het goed, zoon is bijna 11 mnd. Hoewel, momenteel gaat het iets minder want de boventandjes komen door en daar stoot hij telkens met zijn ondertandjes tegenaan. Dan kijkt hij heel sip en dan komen er dikke tranen. Arm menneke. Hopelijk komen ze snel door. 

Wij gaan elke week samen naar babyzwemmen, heel leuk. Ik merk dat hij het water totaal niet eng of spannend vindt, alleen maar leuk, zelf het onder water gaan. 

Het tijgeren wordt hier langzaam ingeruild voor "echt" kruipen en er wordt druk geoefend met staan en dat gaat verbazingwekkend snel. Waar we hem eerst omhoog moesten helpen tot staan (aan de bank/tafel), doet hij dat nu steeds vaker zelf. Soms met een sip koppie omdat hij niet altijd snapt hoe hij weer omlaag moet, maar ook dat leert hij snel. Bizar eigenlijk, hoeveel die guppies in een jaar leren. Leuk om te zien. Qua praten gaat het minder vlot, blijkbaar gaat bij hem de motoriek voor. Hij zegt soms wel mamamama en papapapa, maar we hebben niet echt het idee dat hij snapt dat wij dat zijn. Ach, komt wel. 

Zoon valt momenteel wat lastig in slaap, dus ik hou hem nog even in mijn armen en wieg hem in slaap en leg hem dan over. Stiekem wel fijn, want hij is geen knuffelaar. Dit is dus ons knuffelmomentje. Over dat weinig knuffelen maak ik me soms wel zorgen, hopelijk is het geen voorloper van iets, autisme ofzo. Overdag komt hij wel naar ons toe, maar dat is voornamelijk als hij gepoept heeft of honger heeft. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.