Weet jij wat je baby nodig heeft? Minder stress met dé ouderschapscursus
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Baby's van 2023 kletstopic


Hier ook alles oké, de kleine kan nog niet lopen maar ze trekt zich wel, ze kent nu ook een paar woordjes zoals op, kla (klaar) en busji (Butcher de pitbull) 

Leuk weer wat te lezen 

Hier wordt zoontje over een maand 1 jaar, zo'n jaar gaatsnel voorbij! Maar eigenlijk nog helemaal niet nagedacht over het vieren van zijn verjaardag of cadeautjes. Afgelopen 2 weken waren we aan het kamperen en recent ook nog een nieuw huis gekocht (deze zomer krijgen we de sleutel) dus vooral druk met daar dingen voor regelen (verbouwplannen, aannemers, huidige huis verkopen, etc).

Een maand geleden ging hij voor het eerst zelf zitten en sinds afgelopen vakantie is hij steeds soepeler geworden in zitten/ergens heen tijgeren/weer zitten en begint hij zich ook op te trekken, dus hij maakt motorisch grote sprongen. Qua taal "kletst" hij behoorlijk wat af in babytaal, maar nog geen echt (bewust) woord te bekennen. Komt vanzelf wel.

Qua eten eet hij 's ochtends een kommetje havermoutpap, fruit (meestal 1 stuk), 's middags 1 boterham, 's avonds met ons mee + beetje yoghurt. Maar dan wel grotendeels gepureerd. Stukjes vlees of een stukje groente eet hij ook wel los, maar andere dingen werkt hij meteen weer zijn mond uit. Verder drinkt hij nog borstvoeding, gemiddeld zo'n 6x per dag denk ik. Toevallig nu een nachtje weg, en nu dronk hij (afgekolfd) om 7 uur 120ml, 11 uur 100ml, 16:30 100ml, 19:30 150ml, 23:00 120ml. Maar gaat volledig op verzoek dus niet echt vaste tijdstippen oid. Afgelopen nacht (toen ik dus niet thuis was) heeft hij voor het eerst van 23 tot 7 doorgeslapen, normaal komt hij nog een keer voor een nachtvoeding of speentje/nabijheid. Ben benieuwd of er nu een verandering is ingezet of dat hij straks weer "gewoon" wakker wordt. Verder niet echt van plan voorlopig om borstvoeding door koeienmelk te vervangen, hij bouwt het vast zelf steeds weer wat meer af terwijl hij steeds meer vaste voeding eet.

 Ik ben overigens nog niet ongesteld geworden, en hier nog even geen zwangerschapsplannen. Eerst maar eens alles voor het nieuwe huis regelen, daarna tijd om over een nieuwe zwangerschap na te denken. 

korte vraag? Knagen jullie babies ook aan de spijlen van hun bedje? Hier doet Eva dat wel en geen idee waarom ze dat doet, meestal gaat ze knagen voor ze gaat pitten, ze krijgt geen tut meer want daar knaagt ze ook op.

afrodite05

afrodite05

23-05-2024 om 08:40 Topicstarter

Nick90 schreef op 23-05-2024 om 07:57:

korte vraag? Knagen jullie babies ook aan de spijlen van hun bedje? Hier doet Eva dat wel en geen idee waarom ze dat doet, meestal gaat ze knagen voor ze gaat pitten, ze krijgt geen tut meer want daar knaagt ze ook op.

Zoon doet dat niet, maar hij sabbelt nog fanatiek op zijn speen als hij de kans krijgt. We bouwen het wel af: hij krijgt hem alleen tijdens slaapjes en meestal haalt hij hem er zelf al uit of valt hij uit zijn mond als hij slaapt. 


Zoon vindt het wel leuk om op de vingers van zijn vader te knagen. Bij mij krijgt hij de kans niet, mij niet gezien met die scherpe tandjes. En man maar klagen over pijnlijke vingers... tja, dat laat hij zelf toe 

Hier knaagt onze dochter ook op de spijlen, de rand van de tafel, de kinderwagen etc. Als we het zien corrigeren we het gelijk. Ze heeft nooit een speen of duim gehad dus dat hoeven we gelukkig niet af te bouwen.

Qua melk afbouwen vond ik dat het gemakkelijkste om te beginnen met de voedingen overdag. In de avond en bij de start van de dag drinkt dochter nog een fles van 150ml. De rest van de dag eet ze dan nog een bord pap aangemaakt met koemelk, en na het eten eet ze een schaaltje yoghurt. We gaan nu de ochtendfles afbouwen. Die in de avond is ondertussen echt een onderdeel van het avondritueel geworden dus dat word denk ik de meest lastige.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.