Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Co-ouderschap op afstand met een baby jonger dan 2 jaar

Slapen lijkt me toch ook niet aan de orde als het contact tot nog toe bestaan heeft uit korte bezoekjes bij moeder en videobellen? 

Maar mijn eerdere vraag blijft: waarom was het contact tot nog toe beperkt tot korte bezoekjes? Want dat maakt wel uit voor het advies. Als die man niet meer aankan dan een bezoekje van een uurtje dan is logeren natuurlijk geen optie. Maar als moeder moeite heeft om iets meer afstand te nemen dan zou ik adviseren dat toch uit te breiden. Beginnend met een dagdeel weg en zo naar een dag en uiteindelijk ook logeren. Het kind zal ook opgevangen worden als TO werken is neem ik aan. Dus een paar uur zonder moeder zal ze vast aankunnen.

Hij heeft geen enkele inkomsten maar wel kosten (studie en kosten van verblijf in Spanje). Dus hoe wil hij überhaupt naar Nederland komen? In de praktijk draai jij gewoon overal voor op. Jij mag alles betalen, haar opvoeden en verzorgen en alles voor haar regelen. Hij is haar verwekker maar een vader is echt wel wat anders. Een vader draagt zorg voor zijn kind. Dat doet hij op geen enkele wijze. Zwaaien door een schermpje is geen vaderschap uitoefenen. Feitelijk heeft hij haar gewoon in de steek gelaten en mag jij verder alles organiseren. Ik zou het regelen van zaken dan ook bij hem houden. En absoluut niet beginnen over logeren etc. Laat hem maar met initiatief komen als hij haar echt wil zien en natuurlijk op zijn kosten. En inderdaad dat videobellen bewerken tot vaste momenten per week ivm jullie eigen leven en jouw privacy. 

Meesje schreef op 15-10-2025 om 09:56:

Slapen lijkt me toch ook niet aan de orde als het contact tot nog toe bestaan heeft uit korte bezoekjes bij moeder en videobellen?

Maar mijn eerdere vraag blijft: waarom was het contact tot nog toe beperkt tot korte bezoekjes? Want dat maakt wel uit voor het advies. Als die man niet meer aankan dan een bezoekje van een uurtje dan is logeren natuurlijk geen optie. Maar als moeder moeite heeft om iets meer afstand te nemen dan zou ik adviseren dat toch uit te breiden. Beginnend met een dagdeel weg en zo naar een dag en uiteindelijk ook logeren. Het kind zal ook opgevangen worden als TO werken is neem ik aan. Dus een paar uur zonder moeder zal ze vast aankunnen.

Vader woont in het buitenland en heeft geen inkomen. In Nederland had hij ook geen zelfstandige huisvesting waar hij zijn kind kon ontvangen. Van bezoekjes of überhaupt fysiek contact lijkt hier niet echt sprake...

Vader zwaait op een schermpje en zegt dat hij papa Spanje is. Daar zal een kind van 1,5 weinig mee kunnen. 

Izza schreef op 15-10-2025 om 10:53:

Hij heeft geen enkele inkomsten maar wel kosten (studie en kosten van verblijf in Spanje). Dus hoe wil hij überhaupt naar Nederland komen? In de praktijk draai jij gewoon overal voor op. Jij mag alles betalen, haar opvoeden en verzorgen en alles voor haar regelen. Hij is haar verwekker maar een vader is echt wel wat anders. Een vader draagt zorg voor zijn kind. Dat doet hij op geen enkele wijze. Zwaaien door een schermpje is geen vaderschap uitoefenen. Feitelijk heeft hij haar gewoon in de steek gelaten en mag jij verder alles organiseren. Ik zou het regelen van zaken dan ook bij hem houden. En absoluut niet beginnen over logeren etc. Laat hem maar met initiatief komen als hij haar echt wil zien en natuurlijk op zijn kosten. En inderdaad dat videobellen bewerken tot vaste momenten per week ivm jullie eigen leven en jouw privacy.

Dit weet je toch allemaal niet?
Volgens mij heeft TO niet verteld waarom hij naar Spanje ging. Ja, om te studeren, maar dat kan hier ook. Ik denk dat het verhaal wat complexer is dan het lijkt.

Izza schreef op 15-10-2025 om 10:56:

[..]

Vader woont in het buitenland en heeft geen inkomen. In Nederland had hij ook geen zelfstandige huisvesting waar hij zijn kind kon ontvangen. Van bezoekjes of überhaupt fysiek contact lijkt hier niet echt sprake...

Vader zwaait op een schermpje en zegt dat hij papa Spanje is. Daar zal een kind van 1,5 weinig mee kunnen.

Vreemde reactie op mijn bericht. Hij was tot een maand geleden in Nederland en er was wel sprake van bezoekjes. Zie OP. Daar reageerde ik op. Ook zonder zelfstandige huisvesting in Nederland had hij naar een kinderboerderij, het bos ed gekund. Of had hij bijvoorbeeld in middag kunnen oppassen bij TO terwijl TO iets voor zichzelf deed. Dus bij mij blijft de vraag of er met hem iets mis is dat hij dat soort dingen niet deed. Of dat TO dat liever niet had.

Dat nu gaan logeren geen optie is lijkt me helder. Je kunt kind moeilijk op het vliegtuig zetten. Maar als hij in Nederland is hem de kans geven wat meer uren bij zijn kind te zijn lijkt mij prima. Tenzij er dus iets mis met hem is waardoor dat niet te vertrouwen is.

Courage schreef op 15-10-2025 om 12:45:

[..]

Dit weet je toch allemaal niet?
Volgens mij heeft TO niet verteld waarom hij naar Spanje ging. Ja, om te studeren, maar dat kan hier ook. Ik denk dat het verhaal wat complexer is dan het lijkt.

Elk verhaal is complexer dan het lijkt, maar we moeten het doen met wat TO hier vertelt. Bedenken wat er mogelijk allemaal nog meer speelt is leuk, maar voegt weinig toe verder zolang we niet weten wat er waar is.

Ik vraag me wel af waar dat nachtje logeren dan gaat zijn (komt vader naar Nederland en heeft hij daar plek voor het kind, of moet de dreumes als UM op het vliegtuig naar Spanje voor dat nachtje?).

TO maakt zich zorgen om wat dit met haar dochter doet, en het lijkt mij vrij lastig om daar een algemene uitspraak over te doen. Het ene kind is erg honkvast en het andere vindt het geen enkel probleem om op die leeftijd een week bij anderen te logeren en daar tussenin zit ook nog van alles. Ik vraag me wel af hoe vader alles voor de kleine gaat regelen, er zal gezien de leeftijd toch ook een babybedje etc moeten zijn en luiers en eten en speelgoed.  Misschien is het inderdaad handiger als hij dan in het huis van TO verblijft en TO een nachtje weg gaat, maar dat hangt erg af van hun verhouding.  Voor dochter is birdnesting waarschijnlijk wel het prettigst maar het wordt niet veel gedaan omdat ouders daar minder blij van worden, heb ik de indruk. Een nachtje per maand is misschien wel te overzien, zeker als het gedaan wordt om de dochter tegemoet te komen en niet de vader.

Gaby1127

Gaby1127

15-10-2025 om 18:14 Topicstarter

Estuvo de baja laboral un tiempo por agotamiento y luego solicitó el divorcio cuando el bebé era muy pequeño. Vivía con otras personas en ese momento, y como el bebé aún estaba amamantando, no podía pasar la noche con él. Después de eso, las visitas se redujeron a que él la visitara en casa, y un día a la semana yo la llevaba a su casa. Pasaban mucho tiempo juntos, pero él no hacía ninguna excursión, como ir al zoológico ni nada parecido; creo que todavía se sentía un poco inseguro en ese momento.

Ahora pide que se queden a dormir cuando la visita. Mi pregunta era si alguien ha tenido una experiencia similar con un niño de un año y medio, y si podría compartir algún consejo o experiencia.

Nunca me he opuesto al contacto con su padre ni a sus visitas. Siempre coopero y muestro mucha buena voluntad; lo demuestro a diario, incluso ofreciendo mi casa para recibir visitas. Pero a veces la otra cara de la moneda es un poco más complicada. Al final, solo me importa lo mejor para mi hija. Los deseos de su padre son comprensibles, pero me pregunto si una niña de esta edad podrá dormir bien fuera de casa. Esa es simplemente mi preocupación.

Een kindje van 1,5 kan echt wel een nachtje ergens anders slapen. Er zijn er genoeg die ook wel eens naar opa en oma gaan. Het is vaak de too. Die de muziek maakt bin een kleintje. Als jij moeilijk doet, dat gaat zij ook moeilijk doen. Als vader verder gewoon een geschikte man is, is er geen probleem voor een nachtje. Borstvoeding kun je kolven en invriezen.

Gaby1127 schreef op 15-10-2025 om 18:14:

Estuvo de baja laboral un tiempo por agotamiento y luego solicitó el divorcio cuando el bebé era muy pequeño. Vivía con otras personas en ese momento, y como el bebé aún estaba amamantando, no podía pasar la noche con él. Después de eso, las visitas se redujeron a que él la visitara en casa, y un día a la semana yo la llevaba a su casa. Pasaban mucho tiempo juntos, pero él no hacía ninguna excursión, como ir al zoológico ni nada parecido; creo que todavía se sentía un poco inseguro en ese momento.

Ahora pide que se queden a dormir cuando la visita. Mi pregunta era si alguien ha tenido una experiencia similar con un niño de un año y medio, y si podría compartir algún consejo o experiencia.

Nunca me he opuesto al contacto con su padre ni a sus visitas. Siempre coopero y muestro mucha buena voluntad; lo demuestro a diario, incluso ofreciendo mi casa para recibir visitas. Pero a veces la otra cara de la moneda es un poco más complicada. Al final, solo me importa lo mejor para mi hija. Los deseos de su padre son comprensibles, pero me pregunto si una niña de esta edad podrá dormir bien fuera de casa. Esa es simplemente mi preocupación.

google translate:

Hij was een tijdje ziek vanwege uitputting en vroeg toen de baby nog heel klein was een scheiding aan. Ze woonde destijds bij anderen, en omdat de baby nog borstvoeding kreeg, kon ze niet bij hem blijven slapen. Daarna werden de bezoeken beperkt tot hem die haar thuis bezocht, en ik nam haar één dag per week mee naar zijn huis. Ze brachten veel tijd samen door, maar hij ging niet mee op uitstapjes, zoals naar de dierentuin of zoiets; ik denk dat hij zich toen nog steeds een beetje onzeker voelde.

Nu vraagt ​​hij of hij bij hem mag logeren als hij op bezoek komt. Mijn vraag was of iemand een soortgelijke ervaring heeft gehad met een anderhalfjarige, en of ze advies of ervaringen konden delen.

Ik heb nooit bezwaar gemaakt tegen contact met haar vader of zijn bezoekjes. Ik ben altijd behulpzaam en toon veel goede wil; ik laat dat dagelijks zien, zelfs door mijn huis aan te bieden voor bezoek. Maar soms is de andere kant van de medaille wat ingewikkelder. Uiteindelijk geef ik alleen om het beste voor mijn dochter. De wensen van haar vader zijn begrijpelijk, maar ik vraag me af of een meisje van deze leeftijd wel goed kan slapen als ze niet thuis is. Dat is gewoon mijn zorg.

Als hij vraagt of hij eens per maand bij je mag logeren, overweeg het dan voor je dochter     Hij mag het vragen, jij mag het weigeren  je mag het ook wel doen ondanks dat het pijnlijk is voor jou 

De vertaling moet waarschijnlijk zijn:
Hij was een tijdje ziek vanwege uitputting en vroeg toen de baby nog
heel klein was een scheiding aan. Hij woonde destijds bij anderen, en
omdat de baby nog borstvoeding kreeg, kon ze niet bij hem blijven
slapen. Daarna werden de bezoeken beperkt tot bezoekjes van hem bij haar thuis, en ik nam haar één dag per week mee naar zijn huis. Ze brachten
veel tijd samen door, maar hij organiseerde geen uitstapjes, zoals naar
de dierentuin of zoiets; ik denk dat hij zich toen nog steeds een beetje
onzeker voelde.

Nu vraagt ​​hij of hij mag logeren als hij op bezoek komt. Mijn
vraag was of iemand een soortgelijke ervaring heeft gehad met een
anderhalfjarige, en of ze advies of ervaringen konden delen.

Ik heb nooit bezwaar gemaakt tegen contact met haar vader of zijn
bezoekjes. Ik ben altijd behulpzaam en toon veel goede wil; ik laat dat
dagelijks zien, zelfs door mijn huis aan te bieden voor bezoek. Maar
soms is de andere kant van de medaille wat ingewikkelder. Uiteindelijk
geef ik alleen om het beste voor mijn dochter. De wensen van haar vader
zijn begrijpelijk, maar ik vraag me af of een meisje van deze leeftijd
wel goed kan slapen als ze niet thuis is. Dat is gewoon mijn zorg.

Complimenten voor uw Spaans, dat spreekt u blijkbaar automatisch!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.