Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Gekke/afschuwelijke kindernamen


HumpieDumpie schreef op 13-01-2022 om 10:11:

Ooit een gezin op tv gezien met 2 dochters genaamd Heavenly en Ocean. Die namen komen bij mij niet eens naar boven als ik denk aan babynamen.

Nee inderdaad, dat klinkt als iets wat Ambi Pur op de markt zet 😄

Regendrup. schreef op 13-01-2022 om 10:51:

[..]

Echt he. Hoe verzin je het!

Iets teveel X-men gekeken waarschijnlijk 🙄

@nnemoon schreef op 13-01-2022 om 11:44:

Op mijn werk kwam er iemand vakantiewerk doen met de naam Splinter. Een leuke puber, maar met een naam die niet bij hem paste.

Mijn zoon had het op de bassischool altijd over Yente. Ik dacht aan een meisjesnaam, maar hij was toch echt een jongen.

Ik dacht dat je misschien Yentl bedoelde, maar lees nu dat dát ook een meisjesnaam was. Dacht altijd dat het een Joodse jongensnaam was.

Ach ja, over 'uniseks' namen zoals Anne, Robin, Renee, toch neig ik vaak naar ik vind het typisch een jongens- of een meisjesnaam.

Granny71 schreef op 13-01-2022 om 10:50:

Ik had een Jacques in de klas. Niets mis mee zou je zeggen maar zijn ouders hadden de naam duidelijk ergens gelezen maar nooit de juiste uitspraak gehoord dus het kind werd "ja-ku-es" genoemd

Collega gehad die Jacques genoemd werd, maar je spelt Jack. Jammer dat je ouders niet kunnen spellen maar dat heet je dus gewoon 'djek'

Collega van man kreeg een kind en noemde dat Jason. Weinig mis mee, maar spelling is Djaysen. Waarom?!?


Lollypopje schreef op 13-01-2022 om 10:27:

Ik krijg vooral de kriebels van kinderen met van die extreem creatief gespelde namen, waardoor nooit iemand weet hoe je het spelt of uitspreekt.

Zelf geen hele rare namen in mijn omgeving. Hooguit een Maxx, waarbij ik me vooral het nut van die twee xen afvraag.

En toch, de "creatieve" namen hoeven niet altijd creatief te zijn.

Zo is bijvoorbeeld Tææ een (oud) Friese naam (en ik vind het, als rasechte Fries zijnde, nog mooi ook! Ik krijg het hier in huis alleen niet door als naam voor onze toekomstige zoon) 

De "Maxx" variaties is inderdaad meer onzin en een slechte poging om met geen creativiteit toch proberen een unieke naam te creëren.

Niet alles gelezen, maar ik denk dat de namen die de TO noemt niet serieus genomen moeten worden hoor...
Gewoon door een creatieveling bedacht.

MoederBarberin schreef op 13-01-2022 om 12:08:

[..]

Collega gehad die Jacques genoemd werd, maar je spelt Jack. Jammer dat je ouders niet kunnen spellen maar dat heet je dus gewoon 'djek'

Collega van man kreeg een kind en noemde dat Jason. Weinig mis mee, maar spelling is Djaysen. Waarom?!?


ja dat dus. ik ken een Djaycen die ook Jason genoemd wordt

Ik heb ooit vakantiewerk gedaan op het gemeentehuis waar een nieuwbakken vader zijn dochter aan kwam geven: Bo ter Ham. De ambtenaar van de burgerlijke stand wilde die naam niet accepteren.

Hij zei tegen de vader dat hij kind voorlopig inschreef als kind ter Ham dochter van ..... enzovoort en dat de vader nog maar even moest overleggen met de moeder over de naam. 2 uur later vader terug: Beau moest het worden! Nee zegt die ambtenaar dat wordt nog steeds uitgesproken als Boterham, daar wordt uw kind eeuwig mee gepest.

Wat het uiteindelijk geworden is heb ik niet gehoord, de volgende dag moest ik op een andere afdeling helpen.

Beterlaat2021! schreef op 13-01-2022 om 12:24:

Niet alles gelezen, maar ik denk dat de namen die de TO noemt niet serieus genomen moeten worden hoor...
Gewoon door een creatieveling bedacht.

Die komen van de schaam/faamnamen verkiezing van Koen en Sander. Deze mensen bestaan echt.

Regendrup.

Regendrup.

13-01-2022 om 12:30 Topicstarter

Beterlaat2021! schreef op 13-01-2022 om 12:24:

Niet alles gelezen, maar ik denk dat de namen die de TO noemt niet serieus genomen moeten worden hoor...
Gewoon door een creatieveling bedacht.

Ik hoop het... maar mij verbaast niks meer haha

Ainne schreef op 13-01-2022 om 10:05:


Mijn dochter had een Good Luck in haar creche en het duurde eeuwen voor ik het snapte, want ze bleef maar kutluk zeggen.


🤣🤣🤣

Ik kom door mijn werk ook veel kindernamen tegen, Sommige niet uit te spreken of totaal onlogisch gespeld (weet helaas even geen voorbeeld).
Kan me nog wel een 'Faithfully' herinneren, (alleen al lastig uit te spreken)
Op dit moment 'verzamel' ik namen die met Jay of Djay beginnen:
Jay
Jayjay
Djaim
Jayro
Jayvin
Jayden
Djaiden
Jayla
Jaylano
Jaevey

Soms meerdere van deze op een dag, ben 3 weken geleden begonnen

Aiden schreef op 13-01-2022 om 11:02:

[..]

Je zal je kind maar Joran hebben genoemd. Of Anders (Breivik).

check! Ik heb een zoon die Anders heet. Overigens zijn er maar weinig die het associëren met Breivik. En degenen die dat wel doen, tja, jammer dan. Hij heet nou eenmaal al zo.

In Denemarken heet Donald Duck 'Anders And'. Daar hoor ik ook niemand over verder  

Ik heb hem hier al vaker genoemd, maar ik blijf hem hilarisch (en dus dieptriest voor het kind) vinden: Diablo. Ouders houden van snelle auto’s, dit jongetje is genoemd naar de Lamborghini Diablo… Dat je dan niet even checkt wat het betekent? Onbegrijpelijk. Ook van de ambtenaar van de burgerlijke stand trouwens.

Overigens was Engeltje of Engelina een vroeger best gebruikelijke meisjesnaam. Dus zo raar is die niet. Of je je kind heden ten dage nog zo moet willen noemen is natuurlijk nog maar de vraag. Inderdaad, wat nou als je Engeltje bepaald geen engeltje is. Of je Vlinder 140 kilo weegt?

De Jack die je uitspreekt als Jacques van hierboven ergens is een aangetrouwd familielid. Na de eerste verwarring is dat snel gewend hoor. Hij is nu alweer 40 jaar in de familie, wij weten niet beter meer. Bleek inderdaad een gevalletje van niet heel erg ontwikkelde ouders. Maar goed, 65 jaar geleden was dat ook anders dan nu. Ik vind dat nu (bijna) niemand meer het excuus heeft iets niet te weten. Alles is op te zoeken. En anders kun je het navragen bij vrienden of familie.

Ik ben ook niet zo van de alternatieve spellingen. Oudste heeft een lekker korte internationaal bruikbare naam en jongste een eigen bedachte naam die we gewoon mooi vinden. Die wel op verschillende manieren gespeld kan worden. Wij hebben de meest gangbare gekozen. En in de praktijk wordt de naam nu door de vriendengroep toch afgekort tot de laatste lettergreep.

Een kennis van me kreeg ooit een geboortekaartje. 

Het kind heet Brian (bleek toen mijn kennisde vader van het kind sprak), alleen stond er Brain op het geboortekaartje. Mag toch hopen dat het een typefout was. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.