Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Gekke/afschuwelijke kindernamen


A12345 schreef op 22-04-2022 om 11:27:

[..]

Ja. Ken een jongetje dat Djaimie heet. Verschrikkelijk. Nu ben ik al geen fan van die naam, maar schrijf het dan in elk geval als Jaimy.

Ja, dat is tenminste een mooie naam en ook mooi geschreven. 

Grappig, dat vind ik nog steeds geen mooie schrijfwijze. Ik vind alleen Jamie een mooie variant. Djaimie, Jamey, Jaimy vind ik allemaal van hetzelfde laken een pak.

Vandaag in het plaatselijke suffertje gelezen: Daim. Ik heb daar direct die associatie met de chocolade bij 

CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

22-04-2022 om 15:53

PinkFlower schreef op 17-04-2022 om 18:23:

Wij hebben nu op de camping een buurjongen die Flip heet. Op zich niet eens lelijk maar zo noemen wij de fluitketel 🤣.

I 💕 de naam Flip. Maar ik ben bevooroordeeld. 

Wat leuk dat je je fluitketel een naam hebt gegeven. Dat deed ik met mijn handtassen. Tot grote hilariteit soms als ik in een restaurant weer eens zei dat ik Lauren (het was een Amerikaanse tas) aan de kapstok had gehangen. 

Ginevra schreef op 22-04-2022 om 14:35:

Grappig, dat vind ik nog steeds geen mooie schrijfwijze. Ik vind alleen Jamie een mooie variant. Djaimie, Jamey, Jaimy vind ik allemaal van hetzelfde laken een pak.

Ik heb t idee dat je Jamie vaker bij meisjes ziet en Jaimy bij jongens.

ik zag laatst Dhemy voorbij komen en vroeg me af of die een buitenlandse of verbasterde versie van Demi is of helemaal een andere naam en uitspraak.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

22-04-2022 om 16:38

Brabeau schreef op 22-04-2022 om 16:35:

ik zag laatst Dhemy voorbij komen en vroeg me af of die een buitenlandse of verbasterde versie van Demi is of helemaal een andere naam en uitspraak.

Afschuwelijk inderdaad. Ik zag laatst een bord met D.esteney, ook al zo lelijk.

Battle-Royale schreef op 22-04-2022 om 16:38:

[..]

Afschuwelijk inderdaad. Ik zag laatst een bord met D.esteney, ook al zo lelijk.

Ik vind het niet perse lelijk maar vroeg het me gewoon af. Alleen lijkt het me zo lastig als het wel gewoon Demi is, dat het zo vaak verkeerd geschreven wordt.

Ginevra schreef op 22-04-2022 om 14:35:

Grappig, dat vind ik nog steeds geen mooie schrijfwijze. Ik vind alleen Jamie een mooie variant. Djaimie, Jamey, Jaimy vind ik allemaal van hetzelfde laken een pak.

Jamie is een afkortingsnaam van o.a. James. Meestal aan kleuters gegeven. Geef je kind dan de echte naam en niet de afkorting.

Brabeau schreef op 22-04-2022 om 16:35:

ik zag laatst Dhemy voorbij komen en vroeg me af of die een buitenlandse of verbasterde versie van Demi is of helemaal een andere naam en uitspraak.

Dhemy is het geluid dat uit mijn mond kom als ik in een veel te hete bitterbal hap

Pejeka1 schreef op 22-04-2022 om 22:14:

[..]

Jamie is een afkortingsnaam van o.a. James. Meestal aan kleuters gegeven. Geef je kind dan de echte naam en niet de afkorting.

Jamie/Jaimy kan ook voor meisjes. Ik zie niet zo in waarom die naam niet zou kunnen.
Er zijn zoveel afgeleide namen. 

Ik schreef hier ooit dat ik een niet overeenkomende voorletter tussen roepnaam en paspoortnaam onhandig vond, maar dat kan blijkbaar ook voordelen hebben kwam ik achter. Ik heb collega's met de officiële namen Johannes en Sebastiaan, roepnamen Hans en Bas. Elke keer als we vanuit werk een cadeau krijgen thuisgestuurd, bijvoorbeeld een cadeaubon met kerst en een chocolade paasei, dan krijgen zij dat dubbel omdat er twee namen in het systeem staan op dat adres en dat geeft error in het systeem of zoiets. 

Pejeka1 schreef op 22-04-2022 om 22:14:

[..]

Jamie is een afkortingsnaam van o.a. James. Meestal aan kleuters gegeven. Geef je kind dan de echte naam en niet de afkorting.

Maar zo zijn toch bijna alle namen weer ergens vanaf geleid?

MamaE schreef op 22-04-2022 om 23:05:

[..]

Jamie/Jaimy kan ook voor meisjes. Ik zie niet zo in waarom die naam niet zou kunnen.
Er zijn zoveel afgeleide namen.


Ik vind iets als Jaimy overkomen alsof de bedenker geen idee had hoe je James spelt of zelfs maar dat het een afkorting van James is. 
Het is dus de spelling en niet zozeer de klank die dom aandoet.

Apiejapie schreef op 22-04-2022 om 23:37:

[..]

Maar zo zijn toch bijna alle namen weer ergens vanaf geleid?

Ja en nee. In Engeland bijvoorbeeld zal iemand die zich voorstelt als Bob, naar alle waarschijnlijkheid de doopnaam Robert hebben, en zal iemand die zich voorstelt als Dick, naar alle waarschijnlijkheid de doopnaam Richard hebben. Bob en Dick zijn dan de roepnamen die gekoppeld zijn aan de doopnamen Robert en Richard, geen zelfstandige namen.

Pejeka1 schreef op 23-04-2022 om 07:31:

[..]

Ja en nee. In Engeland bijvoorbeeld zal iemand die zich voorstelt als Bob, naar alle waarschijnlijkheid de doopnaam Robert hebben, en zal iemand die zich voorstelt als Dick, naar alle waarschijnlijkheid de doopnaam Richard hebben. Bob en Dick zijn dan de roepnamen die gekoppeld zijn aan de doopnamen Robert en Richard, geen zelfstandige namen.

Dat zal zo zijn, maar ik denk dat de meerderheid van de ouders hun kinderen namen geven die ze mooi vinden met de spelling erbij die ze mooi vinden. En waar het van afgeleid is, zal niet altijd relevant zijn. 

De naam van onze zoon betekent 'triest'. Kreeg hij voor zijn geboorte ook nog eens een boom; een treurwilg. Gelukkig vrolijk manneke en hebben we gekozen voor een naam die we beiden al jaren prachtig vonden en ons niet tegen laten houden door de achtergrond van zijn naam. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.