Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Gekke/afschuwelijke kindernamen


niet_rechts schreef op 23-04-2022 om 13:01:

[..]

Jij bent echt een ster in off-topic gaan en in het onjuist interpreteren van kanttekeningen van anderen. En wat je schrijft is nog onwaar ook. Best ergerlijk, naar mijn mening.

"Vrouwen in de Middeleeuwen werden vaak ten opzichte van de mannen benadeeld. Een duidelijk voorbeeld daarvan is de middeleeuwse opvatting van de rol van de vrouw. Die werd voornamelijk bepaald door de invloed van de kerk. Met argumenten uit de bijbel werd de gehoorzaamheid en ondergeschiktheid van de vrouw aan de man geëist. Met teksten uit de bijbel werd verondersteld dat de man boven de vrouw stond."

"Vrouwen konden echter niet zomaar elk beroep uitoefenen. Ze werden niet toegelaten tot de universiteit en mochten geen chirurgijn worden. Ook in het familieleven waren er allerlei wetten die de vrijheid van een vrouw aan banden legden."

De bijbel inderdaad. De late middeleeuwen dus. De vroege middeleeuwen waren weer heel anders. 

Daarnaast was het leven van zo ongeveer iedereen aan banden gelegd. 

Mevrouw75 schreef op 29-04-2022 om 09:52:

[..]

De bijbel inderdaad. De late middeleeuwen dus. De vroege middeleeuwen waren weer heel anders.

Daarnaast was het leven van zo ongeveer iedereen aan banden gelegd.

Correct. In de Middeleeuwen was het leven voor mensen die geen enorm vermogen hadden of van adel waren, gewoon shit. Zowel mannen als vrouwen.

En tegenwoordig denk ik wel eens: is dan echt het hoogste ideaal (en de enige manier om je talenten tot uitdrukking te laten komen) om van 8 uur in de ochtend tot 5 uur in de avond karweitjes te doen voor een werkgever, en dat noemen we dan een carrière, omdat je heel misschien wellicht na 10 jaar sloven een stapje omhoog mag zetten op de functieladder? Heel veel mannen hebben nog steeds geen benijdenswaardig bestaan, die hebben gewoon een niet riant betaalde functie ergens op een kantoor, of in de techniek, of in de bouw, of weet ik waar. Vrouwen lijken te denken dat die mannen de hemel op aarde hebben en dus willen ze dat ook, nou ja, dat niet, want stratenmaker, rioolmedewerker,  dakdekker, vuilnisman, en noem alle andere (zware) beroepen maar op waarin mannen het voortouw nemen, die willen ze niet zo graag. En dan opeens vinden ze het prima dat vrouwen daarin ondervertegenwoordigd zijn. Ze willen alleen de baantjes met mantelpakjes en pumps en bestuurskamers. Vrij selectief dus.

Pejeka1 schreef op 29-04-2022 om 19:11:

[..]

Correct. In de Middeleeuwen was het leven voor mensen die geen enorm vermogen hadden of van adel waren, gewoon shit. Zowel mannen als vrouwen.

En tegenwoordig denk ik wel eens: is dan echt het hoogste ideaal (en de enige manier om je talenten tot uitdrukking te laten komen) om van 8 uur in de ochtend tot 5 uur in de avond karweitjes te doen voor een werkgever, en dat noemen we dan een carrière, omdat je heel misschien wellicht na 10 jaar sloven een stapje omhoog mag zetten op de functieladder? Heel veel mannen hebben nog steeds geen benijdenswaardig bestaan, die hebben gewoon een niet riant betaalde functie ergens op een kantoor, of in de techniek, of in de bouw, of weet ik waar. Vrouwen lijken te denken dat die mannen de hemel op aarde hebben en dus willen ze dat ook, nou ja, dat niet, want stratenmaker, rioolmedewerker, dakdekker, vuilnisman, en noem alle andere (zware) beroepen maar op waarin mannen het voortouw nemen, die willen ze niet zo graag. En dan opeens vinden ze het prima dat vrouwen daarin ondervertegenwoordigd zijn. Ze willen alleen de baantjes met mantelpakjes en pumps en bestuurskamers. Vrij selectief dus.

Het gaat niet over een beroep. Het gaat over keuzevrijheid. 

Bijtje82

Bijtje82

29-04-2022 om 19:21

Aviendha schreef op 29-04-2022 om 09:33:

[..]

Haha maak je een geintje? Ze heet Samantha. Sorry als ik tergend dom ben en je idd een geintje maakte.

Ik maakte een grapje natuurlijk...🤣

Tatemae schreef op 29-04-2022 om 19:16:

[..]

Het gaat niet over een beroep. Het gaat over keuzevrijheid.

Die is er. Aan jou en alle anderen om er iets mee te doen, er het beste van te maken, de (extra) inspanningen te leveren die je verder kunnen brengen, niet te vinden dat je elke dag om 5 uur thuis moet zijn, of dat meer dan 3 dagen werken te veel is, kortom, zoals iedereen zijn carrière langzaam heeft opgebouwd.

Tatemae schreef op 29-04-2022 om 19:16:

[..]

Het gaat niet over een beroep. Het gaat over keuzevrijheid.

Dit topic ging over kindernamen, niet over werk, wat voor beroepen, hoeveel uur werken, verschillen tussen man en vrouw en weet ik veel wat nog meer.

MamaE schreef op 29-04-2022 om 22:16:

[..]

Dit topic ging over kindernamen, niet over werk, wat voor beroepen, hoeveel uur werken, verschillen tussen man en vrouw en weet ik veel wat nog meer.

Je hebt gelijk, we dwalen af. Mijn excuses.

Soms zie ik ergens kindernamen van nu. Vaak is dat bv. in een buurtkrantje (die dingen bestaan ook nog) waarin een kind iets heeft gewonnen. Of zie ik toevallig ergens iets van een kraamzorg-centrum een bericht plaatsen met de laatste namen van de bij hun gemeldde pasgeboren kinderen.

Eigenlijk is er maar een categorie die afschuwelijk is: de namen die zo onlogisch zijn dat het lijkt alsof er wat maar letters naast elkaar zijn gezet om origineel te zijn. Een naam als Emma, Valentina of Youssef onhoud ik wel maar Zalyoni, Djairatsio of Pulo, nee.

Doremieke

Laex. Twaalfde kind in een gezin waarin alle  kindernamen uit diezelfde vier letters bestaan. 
https://www.nu.nl/opmerkelijk/6198126/belgisch-stel-krijgt-met-laex-twaalfde-kindje-met-letters-a-l-e-en-x.html

Apiejapie schreef op 30-04-2022 om 13:24:

Doremieke

Volgende wordt Fasolla!

Piratenkoningin schreef op 30-04-2022 om 14:54:

Laex. Twaalfde kind in een gezin waarin alle kindernamen uit diezelfde vier letters bestaan.
https://www.nu.nl/opmerkelijk/6198126/belgisch-stel-krijgt-met-laex-twaalfde-kindje-met-letters-a-l-e-en-x.html

Knap. Alex en Axel (voor jongens) kan ik nog wel verzinnen, maar nog 10 namen met dezelfde letters?

Piratenkoningin schreef op 30-04-2022 om 14:54:

Laex. Twaalfde kind in een gezin waarin alle kindernamen uit diezelfde vier letters bestaan.
https://www.nu.nl/opmerkelijk/6198126/belgisch-stel-krijgt-met-laex-twaalfde-kindje-met-letters-a-l-e-en-x.html

Heb ik destijds ook gelezen, lijkt me erg lastig om de juiste naam bij het juiste kind te onthouden. 

Alex (14), Axel (13), Xela (12), Lexa (11), Xael (10), Xeal (9), Exla, Leax (5), Xale (3), Elax (2) en Alxe (1)

Hannemeike schreef op 30-04-2022 om 15:55:

Alex (14), Axel (13), Xela (12), Lexa (11), Xael (10), Xeal (9), Exla, Leax (5), Xale (3), Elax (2) en Alxe (1)

Allemaal nogal gemaakt, origineel zeker, maar sommige namen klinken eerder als een laxeermiddel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.