Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Gekke/afschuwelijke kindernamen


CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

01-05-2022 om 07:45

Piratenkoningin schreef op 30-04-2022 om 14:54:

Laex. Twaalfde kind in een gezin waarin alle kindernamen uit diezelfde vier letters bestaan.
https://www.nu.nl/opmerkelijk/6198126/belgisch-stel-krijgt-met-laex-twaalfde-kindje-met-letters-a-l-e-en-x.html

Ben benieuwd hoe en of de namen fonetisch worden uitgesproken. 
Ik mag voor Laex hopen dat je het uitspreekt als Laa-eks en niet als Laks. Dat klinkt voor een vliegveld nog aardig, maar niet voor een kind.

Ben ook benieuwd of Laex een jongen of meisje is. Zal eens even lezen.

Helena71 schreef op 01-05-2022 om 07:45:

[..]

Ben benieuwd hoe en of de namen fonetisch worden uitgesproken.
Ik mag voor Laex hopen dat je het uitspreekt als Laa-eks en niet als Laks. Dat klinkt voor een vliegveld nog aardig, maar niet voor een kind.

Ben ook benieuwd of Laex een jongen of meisje is. Zal eens even lezen.

Weet ik niet, dan is het bruggetje naar latex en dan ballonnen (of condoom) ook wel heel snel gemaakt 😅

Of een soort verbasterd oud Grieks? Leeks?

Meesje schreef op 01-05-2022 om 09:24:

Of een soort verbasterd oud Grieks? Leeks?

Nee was gewoon de enige lettercombinatie die nog over was. Lijkt me bijzonder lastig in dat gezin.

MamaE schreef op 01-05-2022 om 09:26:

[..]

Nee was gewoon de enige lettercombinatie die nog over was. Lijkt me bijzonder lastig in dat gezin.

Ja, begrijp ik, maar hoe je het uitspreekt bedoel ik. 

Lijkt me idd niet te doen. Wrs houden ze het op 'jongens', 'meisjes', 'de kleintjes', 'de groten' enz. En 'hee jij daar' 😜 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

01-05-2022 om 09:30

Ik vind het zielig voor die kinderen, omdat het door dit rare namengedoe lijkt of hun ouders een soort project van ze hebben gemaakt. En nu stoppen met kinderen maken, omdat de namen op zijn. 

Meesje schreef op 01-05-2022 om 09:28:

[..]

Ja, begrijp ik, maar hoe je het uitspreekt bedoel ik.

Lijkt me idd niet te doen. Wrs houden ze het op 'jongens', 'meisjes', 'de kleintjes', 'de groten' enz. En 'hee jij daar' 😜

Ja geen idee. Ik denk inderdaad zoiets.

Stoppen met kinderen maken had gezien de laatste zes namen ook al best eerder gekund.

MamaE schreef op 01-05-2022 om 09:32:

[..]

Ja geen idee. Ik denk inderdaad zoiets.

Stoppen met kinderen maken had gezien de laatste zes namen ook al best eerder gekund.

Exact mijn gedachte. 

MamaE schreef op 01-05-2022 om 09:26:

[..]

Nee was gewoon de enige lettercombinatie die nog over was. Lijkt me bijzonder lastig in dat gezin.

Er zijn 256 mogelijk combinaties van vier letters. Ze zullen niet allemaal uitspreekbaar zijn, maar er zijn nog best wat meer opties, bijvoorbeeld Axle, Elxa, Laxe. 

Edit: geen 256 (dat is als je alle letters ook vaker mag gebruiken), maar 24. 

Maar met deze letters zijn er 24 combinaties mogelijk.

Hannemeike schreef op 01-05-2022 om 10:03:

Maar met deze letters zijn er 24 combinaties mogelijk.

Dat kunnen ze toch nog een aardig poosje door 

Meesje schreef op 01-05-2022 om 09:28:

[..]

Ja, begrijp ik, maar hoe je het uitspreekt bedoel ik.

Lijkt me idd niet te doen. Wrs houden ze het op 'jongens', 'meisjes', 'de kleintjes', 'de groten' enz. En 'hee jij daar' 😜

Natuurlijk kennen ze ieder indidueel.kind wel ze zijn niet tegelijk geboren en hebben dus meestal zeker een jaar om te wennen aan de naam van de nieuwe jongste spruit..

Decembermamma schreef op 01-05-2022 om 10:05:

[..]

Natuurlijk kennen ze ieder indidueel.kind wel ze zijn niet tegelijk geboren en hebben dus meestal zeker een jaar om te wennen aan de naam van de nieuwe jongste spruit..

Ja, natuurlijk kennen ze de kinderen. Maar die namen lijken nogal op elkaar. Als je die begint te roepen dan gaat dat vast regelmatig mis. 

vandaag in de speeltuin Xyliadie. Hoe je het schrijft weet ik dus niet, maar zo spraken ze hun dochter aan. (Ksie-li-a-die)
Ik heb onwijs staan luistervinken of het geen andere naam was, maar dit was echt haar naam, was mijn conclusie. 

CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

01-05-2022 om 15:34

Helena71 schreef op 01-05-2022 om 07:45:

[..]

Ben benieuwd hoe en of de namen fonetisch worden uitgesproken.
Ik mag voor Laex hopen dat je het uitspreekt als Laa-eks en niet als Laks. Dat klinkt voor een vliegveld nog aardig, maar niet voor een kind.

Ben ook benieuwd of Laex een jongen of meisje is. Zal eens even lezen.

Ik besefte me later dat zelfs dat vliegveld nog leuker wordt uitgesproken. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.