Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Gekke/afschuwelijke kindernamen


Suusje. schreef op 20-01-2022 om 23:08:

Wat ik nooit snap is dat men soms zijn of haar Nederlandse naam opeens anders uitspreekt als men zich voorstelt in het Engels of Frans.

Ik heb een poosje gewerkt in het buitenland, op een gegeven moment stelde ik me maar gewoon voor hoe het toch wel uitgesproken ging worden xD

Bijtje82

Bijtje82

20-01-2022 om 23:29

Valeria schreef op 20-01-2022 om 20:47:

[..]

Dat is basisschoolstof!

Basisschool is voor mij al bijna 30 jaar geleden. 😜 De regels ken ik allang niet meer, maar de uitvoering gaat vanzelf. 

Maar Kees en Cees vind ik gewoon een uitzondering. Sees is gewoon raar, maar dat is mijn mening. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

21-01-2022 om 00:01

Aviendha schreef op 20-01-2022 om 23:16:

[..]

Ik heb een poosje gewerkt in het buitenland, op een gegeven moment stelde ik me maar gewoon voor hoe het toch wel uitgesproken ging worden xD

Mijn naam is voor een niet Nederlandstalig persoon lastig uit te spreken, maar met een beetje goede wil, kom je een end. Ik ga mijn naam daar niet voor veranderen.

De zoon van mijn vriendin heet Sjoerd. Da's wel een tongbreker voor de gemiddelde Fransman / Spanjaard / Italiaan / ..., denk ik. Maar ook dan: was het mijn naam, bleef ik hem gewoon Nederlands uitspreken, net zolang tot het landt.

Mosterd
Netherfield schreef op 20-01-2022 om 22:28:

Hoorde laatst de Friese naam Harke, is een mannennaam.

En Wopke  dan, dat  vind ik ook een leuke naam.

 Anne is ook een Friese mannennaam.

JtM

JtM

21-01-2022 om 07:45

Ik las net op Facebook de naam Djayvelino. Persoonlijk vind ik het een vreselijke naam. De Dj trend vind ik al 3x niks.

JtM

JtM

21-01-2022 om 07:46

Beterlaat2021! schreef op 21-01-2022 om 07:30:

[..]

En Wopke dan, dat vind ik ook een leuke naam.

Anne is ook een Friese mannennaam.

Als ik Wopke zie moet ik meteen aan Lobke denken. Vind dat zo'n boerse naam.

Bijtje82

Bijtje82

21-01-2022 om 08:04

Ik ken mensen die hun zoon Senna hebben genoemd en ken een meisje met dezelfde naam. Op zich niet echt een lelijke naam ofzo, maar onze hond heette ook zo. Dus voor mij klinkt het raar. Nu vind ik het wel beter bij een meisje passen.

Ken ook een jongen die Cortnie heet. 

Bijtje82 schreef op 21-01-2022 om 08:04:

Ik ken mensen die hun zoon Senna hebben genoemd en ken een meisje met dezelfde naam. Op zich niet echt een lelijke naam ofzo, maar onze hond heette ook zo. Dus voor mij klinkt het raar. Nu vind ik het wel beter bij een meisje passen.

Ken ook een jongen die Cortnie heet.

Dan maar hopen op dat hij van gemiddelde lengte wordt 

Bijtje82

Bijtje82

21-01-2022 om 08:30

alhambra schreef op 21-01-2022 om 08:11:

[..]

Dan maar hopen op dat hij van gemiddelde lengte wordt

Het is al een volwassen kerel. Hij is kort nie, maar ook niet heel lang 😋

Raarste namen die ik de laatste tijd heb gehoord zijn toch wel Skeet en Kiet. Vooral Skeet, serieus?

JtM

JtM

21-01-2022 om 09:08

Bijtje82 schreef op 21-01-2022 om 08:04:

Ik ken mensen die hun zoon Senna hebben genoemd en ken een meisje met dezelfde naam. Op zich niet echt een lelijke naam ofzo, maar onze hond heette ook zo. Dus voor mij klinkt het raar. Nu vind ik het wel beter bij een meisje passen.

Ken ook een jongen die Cortnie heet.

Cortnie?  

Ons oppasmeisje heet ook Senna, leuke naam vind ik. En een prima unisex naam.

Ik vind Lieve een rare naam, omdat het gewoon een woord is. Schrijf je dan Lieve Lieve in een brief? Moet ze de rest van haar leven lief zijn? Maar dit zit vooral in mijn hoofd denk ik.

PriceyRook54

PriceyRook54

21-01-2022 om 10:19

skik schreef op 21-01-2022 om 08:50:

Raarste namen die ik de laatste tijd heb gehoord zijn toch wel Skeet en Kiet. Vooral Skeet, serieus?

Heeft wel wat vind ik 

Ik werk in een grote multinational en soms tijdens con calls zie je de apartste namen voorbij komen, Titti uit Finland, Poonam uit Singapore, Anal uit Pakistan, maar eigenlijk vallen dat soort namen me juist steeds minder op, juist omdat ik er zoveel voorbij zie komen denk ik? 

Mijn eigen naam spreek ik inderdaad ook niet op zijn Nederlands uit hier in het buitenland, maar gelukkig is ie wel makkelijk uit te spreken en officieel staat er een trema op mijn naam maar die gebruik ik zelf niet eens.

Ainne schreef op 21-01-2022 om 10:19:

[..]

Heeft wel wat vind ik

Ik werk in een grote multinational en soms tijdens con calls zie je de apartste namen voorbij komen, Titti uit Finland, Poonam uit Singapore, Anal uit Pakistan, maar eigenlijk vallen dat soort namen me juist steeds minder op, juist omdat ik er zoveel voorbij zie komen denk ik?

Mijn eigen naam spreek ik inderdaad ook niet op zijn Nederlands uit hier in het buitenland, maar gelukkig is ie wel makkelijk uit te spreken en officieel staat er een trema op mijn naam maar die gebruik ik zelf niet eens.

Als het mensen uit een ander land zijn, kijk ik meestal ook niet gek. Maar bij een Anal uit Nederland, zou ik toch wel meer dan één wenkbrauw optrekken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.