Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
liora

liora

04-07-2009 om 15:25

Hoe lang bv geven


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jakiro

Jakiro

06-07-2009 om 22:27

Redelijk lang

De oudste heeft 4 maanden volledige bv gehad en daarna ben ik gaan afbouwen, omdat het kolven niet te combineren was met mijn werk.
De middelste en de jongste waren een tweeling. Bij hun had ik geen écht doel voor ogen. Gewoon proberen en maar kijken hoe lang ik het volhield. De grens schoof ik steeds verder op. Van proberen, naar 6 weken, naar 3 maanden, naar 6 maanden, naar zo lang mogelijk.
Uiteindelijk gaf bij 14 maanden mijn zoontje aan dat hij geen trek meer had in de borst, dat toen nog zijn ontbijt en z'n slaapmutsje was.
Omdat ik het al heel lang vond, zeker voor een tweeling, ben ik er voor beiden mee gestopt.
En om heel eerlijk te zijn, ze zijn nu 3,5 jaar, ik mis het nog steeds.....
Jakiro

Hoe gaat het

met voeden nu liora ??

liora

liora

07-07-2009 om 18:09

Het gaat

Hoi Manda,

Het gaat heel goed en baby groeit enorm! Ik geef elke dag 1 flesje poedermelk en daar geniet ik erg van. De borstvoeding vind ik soms ook leuk om te geven, maar ik kan het nog niet in het openbaar, en dat vind ik dus lastig. Ik vind het fijn dat de bv goed loopt en dat baby daardoor de beste start krijgt, maar heb me voorgenomen dat als ik over 1 maand me er nog steeds hetzelfde over voel, ik dan ga afbouwen.
Het voordeel 'je hebt het altijd bij je' gaat voor mij nog steeds niet op.

Groetjes,

Liora

Oh ja

ik kon ook niet voeden in het openbaar, ik rende dan altijd dus naar huis. Maar dat lukte na een paar weken wel, kreeg ik er handigheid in dus wacht nog even af. Ik heb een keer in hoge nood (baby moest drinken) op een bankje in een zijstraatje van het centrum gevoed, midden in de winter was dat, allemaal lieve reacties gekregen toen ik daar zo zat, de enkele keer dat ik er loop moet ik altijd even naar dat bankje kijken.

Hier

wilde ik perse 3 maanden borstvoeding geven, maar dochterlief wilde niet, ws. door een voorkeurshouding. Uiteindelijk heb ik 6 maanden gekolfd, daarna ben ik gaan afbouwen. ze heeft 7 maanden volledige borstvoeding gehad. alleen dan uit een flesje

Loekie

P.s.

p.s. ik ben dus ook heel benieuwd hoe dit bij baby 2 zal gaan...of het dan wel gaat lukken. Ik hoop het, maar goed, ik heb nog 7 maanden om me voor te bereiden

Loekie

MY2

MY2

07-07-2009 om 21:42

Bij eerste afgebouwd,, 2e drinkt nog

bij de eerste ben ik met 7/8 maanden gaan afbouwen, al die tijd had ik geen cyclus en omdat we alleen via ICSI zwanger konden worden, moest ik wel een cyclus hebben. Dat hij 9 maanden was dronk hij helemaal niet meer.

De tweede (heel ander kind, daarbij heeft hij koemelk allergie en drink s nachts nog regelmatig) is nu ruim 19 maanden en drinkt nog, we zien wel wanneer hij stopt met drinken (zijn papa zei eerste met 18 maanden is het wel genoeg, maar nu hoor ik hem er niet meer over)

my

Carolien

Carolien

07-07-2009 om 22:02

Hier

heeft de eerste 5 maanden volledige bv gehad, toen zelf hoge koorts gehad en niet in staat de productie op pijl te houden. Daarna was baby niet meer genegen om zo veel te drinken om de productie weer op te vijzelen en met 5,5 maand was het klaar.
Tweede was een probleemdrinker. Nauwelijks te bewegen te drinken. Tegen de klippen op drie maanden volledig gevoed, daarna geprobeerd te combineren met kv, maar dat mislukte. Baby weigerde de borst toen helemaal.
Derde op een paar dagen na vijf maanden volledig gevoed. Ook niet altijd probleemloos. Daarna wel een tijd met succes life bv gecomineerd met gekolfde melk uit de fles en 1 keer kv per dag. Totdat baby de voedingen life aan de borst zelf ging afbouwen. Uiteindelijk een week voordat baby acht maanden was de laatste bv gegeven en toen de voorraad gekolfde melk nog opgemaakt.
Bij alle kinderen vond ik het erg jammer dat het over was. Had graag langer gevoed, maar ik had er uiteindelijk vrede mee omdat het in de omstandigheden het maximaal haalbare was. Maar o, wat zou ik nog graag weer een kindje aan de borst hebben....
Groetjes,
Carolien

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.