Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Biene M.

Biene M.

06-09-2011 om 12:49

(hoe) stoppen met borstvoeding?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

10-09-2011 om 09:13

Biene

Misschien kan ze ook drinken uit zo'n klein rond tuitje dat je open en dichtbiunt doen, zoals je ook wel op waterflesjes ziet, of fruit shoot flesjes. Weet je wat ik bedoel?
En probeer zeker ook een gewone smalle fles, maar dat heb je vast al honderd keer gedaan. Maar mijn jongste kon bijvoorbeeld nooit met zo'n brede Avent speen drinken.

Sascha2

Sascha2

10-09-2011 om 09:29

Biene

Wat goed dat je al veel informatie hebt gevonden. Of je een juiste beslissing neemt weet ik als niet-medicus niet, maar eerlijk gezegd vind ik het gevoelsmatig wel een goede. Minibiene zal sowieso meer ander voedsel gaan nemen en zo kun je het wellicht combineren. En ja, laat de uitslagen zsm toezenden, 15 okt is veel te ver weg nu je op dit moment zult moeten besluiten wat te doen. He, wat een narigheid. Eet Minibiene wel wat vaste dingen of heeft ze daar ook moeite mee? Sterkte!

Fiene

Fiene

10-09-2011 om 09:54

Sterkte

Ik wil je alleen maar even wat sterkte toezenden, want leuk is dit niet. Het is ook altijd lastig om adviezen en je eigen gevoel te combineren.

Zeggik Nie

Zeggik Nie

10-09-2011 om 18:02

Fles

Jeetje wat naar voor je.
Ik weet niet of je ermee geholpen bent maar mijn zoon was ook flesweigeraar. Dacht ik. Want toen ik geen moedermelk maar poedermelk in de fles deed was er niks aan de hand.
Heel veel sterkte ermee, voor het afbouwen maar vooral ook voor jezelf! Het lijkt me niet niks allemaal!

Biene

on topic: Ik zou die hele fles laten schieten, en ook de beker, en gewoon met een lepeltje gaan voeren.

Klinkt misschien alsof ik je een giga klus in de mik wil douwen, maar zo is het bij ons gegaan toen oudste langzaam minder bv ging gebruiken, zo rond de 10 maanden. We zijn toen met kdv begonnen, en zijn kregen gewoon twee potjes met yoghurt en antroposofische granenpap van gierst e.d.... gnar, ik deins nergens voor terug.

Mettertijd is hij water erbij gaan drinken, en hij drinkt nog steeds amper melk. Eet meer kaas en yoghurt.

Biene M.

Biene M.

11-09-2011 om 08:06

Reacties

Gisteren heeft ze voor het eerst geen borst gehad tussen 7.30 en 19.00 uur terwijl ik thuis was. Was niet leuk Vooral niet toen ze in de loop van de dag op alle mogelijke manieren duidelijk maakte wat ze wilde en ik het moest weigeren, terwijl ik dat eigenlijk niet wil. De luiers zijn niet heel vol, maar ook niet leeg, dus het zal wel gaan zo. Vervolgens heeft ze gedronken 19.00, 22.00 00.30, 3.00 en 6.00 uur. Dat is nog best veel en op dit moment heb ik geen benul hoe ik die voedingen kan afbouwen zonder een alternatief te bieden, maar ja, we zijn nog maar net begonnen natuurlijk.

Liora, dat is een goed idee. Dat is toch een bidon, of is dat het model fles? Ik weet in elk geval wat je bedoelt. Wat flessen- en spenenmodellen betreft hebben we alles al geprobeerd in elk geval.

Sascha, vast voedsel komt wel, maar is nog niet veel. Fruithap gaat redelijk goed, dat varieert van een halve banaan tot driekwart van een prutje van een banaan en een appel. 's Avonds wisselt het ook erg, soms drie hapjes en soms eet ze best goed (laatst drie worteltjes, een schep aardappelpuree en de binnenkant van een visstick). Verder eet ze twee keer per dag pap, ongeveer 150 ml. Brood interesseert haar nog niet erg, soepstengels en rijstwafeltjes eet ze wel goed, maar dat zijn meer tussendoortjes. Gisteren heeft ze voor het eerst yoghurt geproefd, maar aan die smaak moet ze duidelijk nog wennen

Fiene, dank je wel! Ja, het is zeker lastig, maar zonder dit forum zou het nog veel moeilijker zijn

Zeggik Nie, poedermelk hebben we ook al geprobeerd. Wat flesweigeren betreft zou ik een novelle kunnen schrijven over wat je kunt proberen (en wat hier niet werkte...)

Rodebeuk, ik overweeg wel een derde bord pap in te voeren, in plaats van de voeding voordat ze 's avonds naar bed gaat, maar ik vind dat ze dan zoveel hetzelfde krijgt. Maar het is natuurlijk wel een optie om iets anders dan pap van een lepel te geven. Eens aanzien hoe het met het wennen aan yoghurt gaat.

Ik heb nu op aanraden van het CB magere yoghurt gekocht, Bienebaby zit op de +2,5 lijn met haar gewicht, daarom durf ik haar niet de vette Griekse yoghurt te geven die ik zelf zo lekker vind. Maar deze waterige yoghurt vind ik zo zuur. Heeft iemand nog een tip voor een mager, ongezoet melkproduct met milde smaak?

liora

liora

11-09-2011 om 09:17

Biene

Hoi Biene,

Ik zou gaan voor lekker! Dus geen magere yoghurt. Prioriteit 1 is nu dat ze bv gaat vervangen. Dan lijkt zure magere yoghurt me geen kans maken.
Dus doe lekker die Griekse yoghurt!

Verder was mijn jongste dol op appelpap, koekjespap, bananenpap. Zijn ook in kant en klaar pakjes te koop. Ik zou mijn toevlucht hierin zoeken, en dan kan je later altijd terug naar wat minder gezoet.

(niet zo politiek correct maar wel kansrijk denk ik)

Liora

Tink

Tink

11-09-2011 om 10:52

Biene

Is kwark misschien nog een idee?
Klinkt wel een beetje of ze nu 's nachts wil compenseren wat ze overdag niet gehad heeft. Dat deden mijn jongens ook altijd na een dag bij de oppas. Is het trouwens erg als ze vaak hetzelfde (pap) krijgt? Toen ze kleiner was kreeg ze ook steeds hetzelfde, nl. melk . Zolang ze er goed op slaapt zou ik daar denk ik niet zo'n moeite mee hebben.

Mij werd in die tijd met jongste steeds verteld dat een kind zichzelf echt niet uithongert. Maar jee wat was dat moeilijk, ze wilde die speen niet eens in haar mondje, laat staan proeven wat eruit kwam. En maar huilen, van de honger. Ze was natuurlijk ook nog geen 3 maanden oud. Pas toen ik haar op een gegeven moment (op advies van een vriendin) in een andere houding ging voeden, dronk ze. Ze lag dan op mijn knieën, hoofdje van me af, beentjes tegen mijn buik. Als ze tegen mij aan lag, had ze nog steeds die associatie met de borst en ging meteen zoeken. Dat ging op die andere manier natuurlijk niet meer. (Ook wel weer slikken als je op een gegeven moment merkt dat ze die reflex heeft afgeleerd...) Naja, voor Minibiene zal die tip denk ik niet meer werken, omdat ze geen kleine baby van 3 maanden meer is.
Hier werkte overigens die Avent speen juist wel het beste Liora. Elk kind zal z'n eigen voorkeur wel hebben denk ik.
Sterkte er weer mee! En een kusje voor Minibiene

Lekkere vetvrije kwark

Hoi! Een griekse kwark Volgens mij heet het Total. Verkrijgbaar bij in ieder geval Albert Heijn. In een 0%vetvariant en echt heel zacht en romig. Succes!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Marie

Marie

12-09-2011 om 12:37

Hollands welvaren? - op dieet?

Hallo
Jullie meid valt dus onder de categorie "Hollands welvaren"? Nou en? Moet ze daarom dan nu al op dieet? Arm kind. Eerst al geen "vette?" borstvoeding meer en dan ook nog van die zure yoghurt moeten eten, waar de meeste mensen eerst een schep suiker op doen voordat het eetbaar is?
Geef haar toch lekker dat derde bordje pap. Ik zie daarmee geen verschil met 3 (pap)flessen op een dag, die veel babies op die leeftijd nog krijgen.
Succes

liora

liora

12-09-2011 om 19:10

Heel raar

Biene,

Kom op hee, je gaat een baby toch geen magere melkproducten geven?

Ineens vind ik het echt zo'n idioot advies!

Liora

Biene M.

Biene M.

12-09-2011 om 22:10

Even kort

Gisteren de hele dag van huis geweest en vandaag ook weer een drukke werkdag, dus uitgebreid reageren lukt even niet. Maar bedankt voor jullie reacties, want die zetten me weer even met beide benen op de grond Binnenkort maar even flink zuivel en pap inslaan bij de supermarkt en kijken voor een bidonfles. En dan nu naar bed, want er is weer werk te doen vannacht...

anna

anna

15-09-2011 om 07:12

Biene - s'nachts bv

Ik kom net terug van de CB, en de zuster zei het volgende: om bv af te bouwen zonder uit te laten huilen s'nachts kan je dit proberen:
- kijk hoe lang ze precies voed, zeg 15 min. (hier 10).
- doe de volgende nacht de helft van deze tijd, en doe dat 3 tot 5 nachten achter elkaar.
(dan kan je nogmaals de helft, of naar 4/5 min gaan)
- en dan als ze wakker word, haar zonder bv "settle"..

Helpt dit? Heb het nog niet geprobeerd maar ik begin vanavond! Ik moet ook ophouden met bv, en ik ga beginnen met s'nachts. Dan overdag (jochie is 8 maanden, hij heefd maar 3x bv per dag) oefenen met kopje bij het eten (maar hij eet nu ook waarchijnlijk meer dan de jouwe, dus ik begrijp wel dat ik meer flexibiliteit heb...)

In ieder geval dacht ik aan je en wou ik even deze info delen. Ik hoop dat het beter gaat,
Groetjes
Anna

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Biene M.

Biene M.

15-09-2011 om 22:18

Anna

Goh, jij moet ook afbouwen? Hier staat het afbouwen nu even stil. Overdag alleen maar droge luiers, daarom vind ik het niet verantwoord om 's nachts niet meer te voeden. Eerst moet er overdag meer in. Ik voed nu alleen nog tussen 7.00 en 19.00. Mijn botten zijn belangrijk, maar ik ga niet mijn kind uithongeren.

Nachten afbouwen heb ik tot op zekere hoogte ervaring mee met mijn middelste. Ik weet dat ik dan in elk geval moet stoppen mijn kind 's nachts bij me in bed te nemen Dat scheelt zo al één of twee voedingen. En dan inderdaad stiekem wat sneller afkoppelen. Maar goed, eerst moet ze wat meer drinken uit andere bronnen dus.

Succes met jouw poging de komende nachten!

Ook andere stoffen belangrijk bij osteoporose (beetje off topic)

Over het algemeen bevat het Nederlandse dieet genoeg calcium maar niet genoeg vitamine D. Op deze breedte krijgen we domweg niet genoeg zon.

Maar er zijn nog andere stoffen belangrijk voor als je osteoperose hebt: vitamine K-2, visolie, B12 en magnesium misschien moet je daar eens op letten of navragen bij je arts. Wellicht krijg je deze stoffen niet genoeg binnen. Een goed vitaminepreparaat zou je nog kunnen helpen.

Sterkte ermee

Biene M.

Biene M.

20-09-2011 om 23:24

Hoe het nu gaat

Eind vorige week werd mijn dochter ziek, waarschijnlijk ontstoken oren en keelamandelen (alles te oordelen naar de geur die er uit de diverse openingen kwam). Het kind was natuurlijk zielig en had pijn en verder at en dronk ze helemaal niets meer, behalve de borst. De voeding overdag had ik net afgebouwd, maar na twee dagen van steeds drogere luiers heb ik zaterdag besloten haar zoveel mogelijk aan te leggen met duidelijk toegenomen productie als resultaat. Vandaag ging het weer een stuk beter, morgen beginnen we opnieuw met afbouwen.

Overigens waren we nog geen steek opgeschoten met verschillende soorten bekers en drinken. Het beste gaat nog steeds water uit een gewoon bekertje, maar dat is hooguit 40 cc per keer. Opvolgmelk vindt ze ontzettend vies (kan haar geen ongelijk geven). Morgen gaan we maar weer eens wat proberen...

anna

anna

21-09-2011 om 01:55

Roosvicee?

Zijn ze daar te jong voor? Een beetje door de opvolg melk dacht ik... Ik kan het hier niet krijgen maat dacht er ineens aan gisteren..

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Biene M.

Biene M.

21-09-2011 om 07:19

Zelfs roosvicee

Ik ben eigenlijk tegen gezoete voeding bij hele kleintjes, maar zelfs roosvicee hebben we al geprobeerd. Dat vond ze zowaar net zo vies als opvolgmelk.

anna

anna

22-09-2011 om 23:24

Ja ik ook

Normaal gesproken...
Trouwens mijn afbouwen s'nachts werkt niet, er komen 5 tanden tegelijk aan... Bummer!
Ik hoop dat het beter gaat met je dochter. Hier gisteren 60 cc uit doidy beker gedronken terwijl op hij op m'n zij zat en rondkeek, en toen ineens had hij het door, en een gezicht dat hij trok! Moest er wel om lachen..
Succes met alles, groetjes

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Biene M.

Biene M.

23-09-2011 om 07:21

Wow, vijf tanden, arm kind. 60 cc is best goed!

Jij ook succes!
Biene

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.