Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Hoe was het ook weer, bijvoeding?

Heel gek, dit is mijn tweede maar ik ben het alweer kwijt! Hoe ging het ook weer, starten met bijvoeding? Mijn baby is 7 maanden (ik ben wat verlaat wegens ziekte kindje) en drinkt 5 x 200 ml per dag. Nou ben ik gestart met fruithapje en groentehapje en nu moeten er dus 1 en later nog een fles af. Hoe hebben jullie dat gedaan? Eerst die van 16 uur en daarna de 23 uur fles denk ik. Maar heeft het kindje dan niet veel dorst, tussen 12 uur fles en groentehapje om 17.30-18 uur? (kan niet eerder ivm creche) Of moet ik dan ook al sapjes gaan doen? Of meer dan 200ml melk gaan geven? Maar dan kom ik op het volgende: Op het opvolgmelkpak staat dat ze niet meer dan 700 ml per dag mogen, anders een overdosis aan vitaminen. Maar het duurt natuurlijk nog wel even voor ik onder de 700ml zit. Ze eet maar een half klein potje trouwens, kwestie van wennen denk ik. (hoop ik!)
Ik vind het maar ingewikkeld om keuzes te maken. Heel graag tips dus.
Dank en groet, Dymp

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
marie

marie

30-10-2008 om 10:53

Schema

hallo
Met 7 maanden kreeg onze meid ongeveer dit:
7.00 uur fles 230 cc met 4 schepjes Bambix (daarvoor rijstebloem)
9.30 uur fruithapje (tijd van kdv aangehouden)
11.00 uur fles 200 cc
15.00 uur fles 200 cc
17.30 uur groentehapje
19.00 uur fles 230 cc met 4 schepjes Bambix
19.30 uur slapen
Wellicht kun je hier wat mee?
Trouwens dat van die 700 ml wist ik niet. Daar is bij mijn kinderen nooit over gesproken, maar die zijn dan ook allang geen baby meer.
Trouwens hier op de site in het archief van de kindervoeding kun je ook een bruikbaar schema vinden:
http://www.ouders.nl/friso/v0178.htm
succes

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.