Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Kan niet in slaap vallen

sinds een paar dagen weigert Mandarijntje (bijna 11 maanden) in slaap te vallen, overdag lukt het nog wel na wat pogingen maar sávonds absoluut niet. Als je er naast blijft zitten valt ze in slaap, zodra je opstaat wordt ze gillend wakker. Weg gaan en af en toe terug leggen (ze staat rechtop en brult alles kort en klein) levert niets op, ze houdt dit uren vol en is dan compleet overstuur. Als je haar eruit haalt dan is ze blij en knuffelt en kust ze, klapt in haar handjes en doet 'hoera'. Gisteravond heb ik haar in een grote deken strak ingebakerd en ze is toen in de kinderwagen in slaap gevallen. S'nachts wordt ze ook wakker en wil dan niet meer alleen in slaap vallen, ook niet na een zetpil (ik dacht ze heeft last van haar oortjes) en een fles melk helpt ook niet.

Gaat dit vanzelf weer over ?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Manda Rijn

Manda Rijn

26-05-2010 om 10:34 Topicstarter

Niemand?

boehoe, we worden zo moe van dat kind !

Mayte*

Mayte*

26-05-2010 om 12:42

Hey herkenning

Sinds een dag of twee hier ook een erg wakker manneke 's avonds. Gisteren heeft hij het tot kwart voor elf 'a avonds volgehouden. Ik geef hem dan steeds even de borst, hij valt in slaap en zodra hij teruggelegd wordt, is het brullen geblazen. Het hielp gisteren uiteindelijk om hem er even uit te halen, helemaal wakker te laten worden en hem dan opnieuw naar bed te brengen (met het ritueel dat daarbij hoort). Maar je wordt er idd wel moe van als je ook de avond niet meer voor jezelf hebt.

Ik weet van de andere twee dat er zo'n fase komt waarin ze gaan beseffen dat huilen, aandacht betekent en zelfs 'uit bed' kan betekenen. Ik weet alleen niet meer wanneer dat was. Wellicht is die fase nu aangebroken en moet je er doorheen breken door er alleen maar naartoe te gaan en hem/haar er niet uit te halen.

Sterkte!!

Langste adem?

Ach, wat lastig is dit. Ik heb ook niet echt een oplossing. Wel denk ik dat je moet uitkijken dat ze het niet als machtsmiddel gaat gebruiken, dus zou ik er denk ik voor kiezen om haar steeds terug te leggen en dit vol proberen te houden. Maar ja, ik weet...makkelijker gezegd dan gedaan. Ik heb er tot nu zelf geen ervaring mee, maar ik begrijp dat dit niet bij alle kindjes werkt. Sommige kunnen het heeeeeeeel lang volhouden. Misschien toch wie de langste adem heeft?????

Manda Rijn

Manda Rijn

26-05-2010 om 14:26 Topicstarter

Pfff

ik ben kapot, ze heeft nu ook 2 fikse rode plekken op haar hoofdje omdat ze af en toe tegen haar bedrand valt ;-(

het cb heb ik gebeld en die zeiden dat ik de huisarts moet bellen als ik denk dat ze oorontsteking heeft, de huisarts is slecht bereikbaar, ik wil toch even morgenochtend met haar langs.

Mag ik even verder klagen: Het vervelende is dat de oudste (7 jaar) ook weer wakker wordt van het gehuil, het is de hele dag, avond en nacht zo onrustig, ik kom nergens aan toe. Gelukkig komt vriend vanmiddag weer htuis van het buitenland (hij zat in een 5 sterren hotel...) dus dan kan hij de boel mooi gaan overnemen en ik ga vroeg naar bed.

Hier heeft de tweede ook zoiets gehad

Viel idd in dat uitproberen wat Mayte noemt.
Twas toch Mayte?
Hier een kwestie van uitzitten, dus laten huilen en telkens troosten en doen alsof je gek bent (idzv dat je BLIJFT geloven dat het ECHT tijdelijk is en dat het ECHT weer over zal gaan).

Niet in de spiegel naar je wallen kijken.

liora

liora

26-05-2010 om 15:56

Manda

Hoi Manda,

Het kan echt afschuwelijk zijn he? Ik denk wel dat ze ergens last van heeft want dit klinkt wel heel heftig.

Ik had ook van die vreselijke nachten, met dat verschil dat mijn baby wel echt pijn had ergens.

Is Mandarijntje ook verkouden? Ik heb nu zelf Luuf baby ontdekt en het liefst zou ik de directeur van Luuf een bos bloemen sturen want ineens heb ik mijn oude B weer terug en ben ik weer uitgerust.

Hij bleek dus last te hebben van dsichtzittende neus, hoe simpel kan het zijn.

Ik zou trouwens helemaal niet aan het 'opvoeden' slaan maar gewoon in bed nemen, anything! Als het maar helpt, als je maar kan slapen.

Hier heb ik trouwens de regel dat als grote broer wakker wordt van gehuil van baby, hij altijd bij mij mag slapen. Hij wordt zelden wakker maar als het gebeurt heeft dat wel een bonus. Dus inderdaad hebben ze vorige week ook een nacht beiden bij mij in bed geslapen. Een van de voordelen van het alleenstaande ouderschap!

Sterkte Manda!!

Liora

Asa Torell

Asa Torell

26-05-2010 om 20:38

Hier

Hier een kind in huis wat inderdaad precies aan de hierboven omschreven 'gewenning, aanpakken door er niet op in te gaan' voldeed als baby en peuter. Met duidelijke consequente aanpak is het dan ook altijd binnen 3 dagen weer over.
Maar bij dochter is dit juist helemaal niet het geval. Zij heeft inslaapproblemen (nog steeds, bijna 3) alleen als er iets is. Soms niet lekker of moeten poepen, maar vaak is het domweg een kwestie van overdag te veel hebben geslapen. Misschien kan Mandarijntje overdag een slaapje gaan overslaan?
Omdat het bij dochter geen gewenningsding is, geeft het ook totaal niet om er op in te gaan met uit bed halen, bij ons in bed nemen etc. Het gaat altijd vanzelf weer over.
Hopelijk zijn jullie er gauw van af want dat gehuil is echt slopend!

Manda Rijn

Manda Rijn

26-05-2010 om 22:43 Topicstarter

Bedankt

voor alle reacties, ja het is soms echt slopend, vooral als je er alleen voor staat. Pff liora ik doe het je niet na !

mandarijntje is niet verkouden, wel zit ze regelmatig aan haar oortjes, dus vandaar dat ik oorontsteking dacht, ik ga morgen weer naar de ha bellen.

Ze heeft nu weer 2 uur gehuild, helemaal hysterisch, oudste werd er gek van. Ik heb mandarijntje uit bed gehaald en ben met haar in ons bed gestapt en heb haar naast mij gelegd, ze viel direct in slaap en ik ben daarna weggeslopen, ik vond het zelf erg prettig dat beide dochters nu om 21 uur sliepen, de oudste komt nu ook al een paar dagen slaap tekort.

Ik zal proberen haar morgen even te laten checken bij de ha.

Aan oortjes zitten

Manda, dat Mandarijntje aan haar oortjes zit, kan dat niet zijn omdat ze moe is? Veel baby's doen dat (onder wie mijn dochter). Wat niet wil zeggen dat ze ook willen slapen, trouwens.

Sterkte ermee

Temet

Manda Rijn

Manda Rijn

27-05-2010 om 11:54 Topicstarter

Grrr

het zijn volgens mij haar oortjes niet, want ze valt wel direct in slaap (na wel 2 uur huilen) als ze naast mij ligt. Vannacht was ook een ramp, mede ook door de oudste die opeens een pijntje had en daar erg om moest huilen....

Mandarijntje heeft een paar uur vannacht in de wandelwagen geslapen. Ik heb wel een redelijk nacht gehad want vriend is alle keren zijn bed uit gegaan.

Manda Rijn

Manda Rijn

27-05-2010 om 12:39 Topicstarter

Och

mevrouwtje ligt weer in de wandelwagen te slapen, ook het middagdutje in bed is niet gelukt.

En ik heb net eens terug gelezen in het archief, augustus 2008 toen de 1e ivf poging mislukte en ik met zoveel verdriet zat dat het niet gelukt was. Ik verlangde toen zo ontzettend naar de 2e en die is er nu en het gaat allemaal zo goed met haar, dus ach, dit gaat ook wel weer over komende dagen of weken. Het relativeert altijd zo goed te weten dat hetniet vanzelfsprekend is dat ik 2 gezonde kinderen heb, ik ben zo blij met mijn kinderen.

Oren checken!

Toevallig hebben wij dit net ook meer dan een week gehad... ben helemaal gesloopt. Tot we toch maar eens de oren gingen laten checken: en ja hoor, oorontsteking. Op een gegeven moment ben je zo moe dat je niet meer bedenkt dat het dat zou kunnen zijn. Maar laat het echt checken hoor! En bij oorontsteking helpt paracetamol inderdaad niet goed genoeg. Wij kregen nerofen voorgeschreven en dat helpt wel tegen de pijn. Of het is nog iets anders waar ze pijn van heeft... Sterkte.

Asa Torell

Asa Torell

27-05-2010 om 20:29

Pijn

Hier werkte de warmte van bij mama liggen toch wel pijnstillend of althans huil-stillend, ook bij ziek zijn. Dus wie weet zijn het nog evengoed de oortjes.

Manda Rijn

Manda Rijn

28-05-2010 om 09:39 Topicstarter

Zucht de huisarts

de assistente zou terug bellen, deed dat niet, dus ik weer bellen, zij mocht er dan wel even naar kijken, maar oorontsteking zonder verhoging behandelen ze sowieso niet behalve met wat neusdruppels. Dus ik kon neusdruppels gaan proberen. Het cb zegt dat alleen de arts er naar kan kijken, dus de huisarts of de cb arts.

ik ben dus geen ruk opgeschoten. Overigens is ze gisteren weer naast mij in slaap gevallen en ben ik weer weggeslopen, toen wij naar bed gingen hebben we een fles melk gegeven en is ze in haar eigen bedje in slaap gevallen. Ik heb het idee dat het zo wel wat beter gaat, in ieder geval was het verder een rustige nacht, hoera ! Ze zit nu op kdv, ik ben erg benieuwd straks hoe ze het daar heeft gehad, ze is al 3 weken niet geweest.

liora

liora

29-05-2010 om 11:16

Manda

Hoi Manda,

Misschien een andere huisarts overwegen? Deze is dus telefonisch slecht bereikbaar (herkenbaar) maar ook nog eens niet erg bereid om naar een baby die ergens last van heeft te kijken (niet herkenbaar)!

Belachelijk!

En ooronsteking kan ook zonder verhoging, dus wat een onzin dat ze daar niks aan doen.

Niet accepteren deze shit, naar de HAP gaan, zorg dat Mandarijntje goed wordt onderzocht!

Liora

Over neusdruppels (tikje ot)

Manda, ik weet niet wat voor neusdruppels je gebruikt, maar ik kwam er dus pas een paar maanden geleden achter dat je ook voor hele kleine kinderen niet per se aangewezen bent op die ellendige zoutoplossing (tenminste, ik vind het ellendig: de worsteling met je kind om die dingen toe te dienen is ongeveer evenlang als de werkingsduur). Er zijn ook werkzame druppels (xylometazoline als ik het wel heb) verkrijgbaar in een babydosering, maar daar moet je wel voor naar de apotheek want de drogist heeft ze niet.

Groeten,

Temet

Manda Rijn

Manda Rijn

31-05-2010 om 12:41 Topicstarter

Weer vreselijke nacht

ze slaapt absurd weinig, gistern heeft ze 1,5 uur geslapen in de ochtend. Daarna niet meer geslapen tot 21. sávonds en s'nachts werd ze weer wakker en heeft 2 uur staan schreeuwen en huilen. uiteindelijk is ze om 2 uur s'nachts in slaap gevallen in de bugaboo en werd om 8 uur weer vrolijk wakker.

wij slapen dus ook absurd weinig.

Ik heb geen neusdruppels ed gekocht want ik heb geen arts gezien. Ik vind het ook waardeloos hoe de huisarts dit heeft 'afgehandeld'. Ik heb zelf niet meer het idee dat ze last heeft van haar oortjes overigens, ze valt bij de ochtenddut wel moeiteloos in slaap.

Hmmm

Wat vervelend manda......... is ze juist niet oververmoeid, dan kunnen ze ook steeds slechter in slaap komen??? Kun je misschien 's middags juist niet even heerlijk gaan wandelen in de hoop dat ze in slaap valt? Wagen plat en gaan!
Wat balen zeg.... hier wordt je echt niet vrolijk van!

Roosje Katoen

Roosje Katoen

31-05-2010 om 19:10

Oorpijn

Mijn zoontje heeft ook oorontsteking zonder koorts en vertoont hetzelfde gedrag als jouw dochter. Ik heb idd eerst een recept van de dokter voor neusspray gekregen, waar Temet het over had. Toen die niet voldoende hielp kreeg hij antibiotica (ook zonder koorts). Ik zou morgen toch nog maar eens door de huisarts laten kijken voor de zekerheid.

Manda Rijn

Manda Rijn

31-05-2010 om 19:54 Topicstarter

ik ga morgen opnieuw naar de huisarts bellen, ook al zal het wel niet ik wil het kunnen uitsluiten.

Manda Rijn

Manda Rijn

01-06-2010 om 18:32 Topicstarter

Huisarts niet bereikbaar

de hele dag (vriend en ik hebben beide een paar keer geprobeerd) had de telefoon nonstop op antwoordapparaat. Belabberd.

Ik heb nu zetpilletjes en die spray gekocht, ze ligt er nu in (eens een half uur eerder, eens kijken of dat gaat werken). Vanmiddag heeft ze zittend/met hoofdje tegen bedrand geslapen. Ik ben benieuwd hoe het vannacht zal gaan, het is overigens wonderbaarlijk stil. Hmmm ik ga zo eens even checken.

Asa Torell

Asa Torell

01-06-2010 om 20:44

Oververmoeid

Als je de oren e.d. hebt kunnen laten nakijken en dat is allemaal in orde, dan zou het toch zo'n doldraaiende oververmoeidheidskwestie kunnen zijn (zoals iemand al noemde). Dat met steeds meer slaapjes die misgaan vind ik daar wel naar klinken.
Volgens mij is zoiets het beste te doorbreken met een vaste aanpak. In peutertijd staan een paar draadjes waarin Emmawee de Wilson-methode beschrijft, oftewel in de kamer blijven zitten tot ze slaapt en dat langzaam afbouwen in de loop van ongeveer een week.
Overigens belachelijk, die hele bedoening met de onbereikbare huisarts!

Manda Rijn

Manda Rijn

02-06-2010 om 12:05 Topicstarter

Geen oorontsteking

eindelijk een huisarts gezien en hij kon er geen oorontsteking van maken. Ze heeft nu af en aan verhoging, is wat verkouden maar gelukkig geen oorontsteking.

tja wat moet je daar mee. Vannacht heb ik haar om 3 uur weer beneden in de kinderwagen gelegd en is toen weer in slaap gevallen.

We gaan nu maar de Wilson methode verder uitvoeren, gisteren heeft vriend een half uur naast haar gezeten en toen viel ze in slaap, ze werd dus alleen s'nachts weer wakker ;-(

oh ik ben kapot.

Mayte*

Mayte*

02-06-2010 om 17:06

Gaaap!

Hoi Manda,

Wij doen nog steeds vrolijk met jou en Mandarijntje mee. Ik ben nu al meer dan een week iedere nacht 3x aan het voeden. Ook overdag wil het slapen voor geen meter. Vandaag precies 45 minuten, nadat ik zijn tandvlees had ingesmeerd met Dentinox. Veel te weinig voor een baby van 10 maanden oud. Heeft Mandarijntje niet ook gewoon onwijs last van doorkomende tandjes?

Een vriendin van me die net een tweeling heeft gekregen (en al een peuter van anderhalf had) zei me laatst: 'minder dan 0 uur kan je in ieder geval niet slapen'. Maar toch...soms voelt het wel zo. Een zombie wordt je van al dat slaapgebrek.

Sterkte! Ik zal aan je denken vannacht als ook ik weer loop te nachtbraken.

liora

liora

02-06-2010 om 21:05

Berber (ot)

Hoi Berber,

Baas boven baas: op de creche van mijn oudste was een gezin. Het oudste jongetje was bijna 3, de tweede was bijna 2 toen de drieling (spontaan natuurlijk, geen hormoon aan te pas gekomen) enkele maanden te vroeg werd geboren.

Ahum...

Liora

Mayte*

Mayte*

03-06-2010 om 14:07

Hahahaha (ot)

'Amai' inderdaad. Dat relativeert. Dan is 'slechts' drie keer per nacht eruit voor 1 baby een eitje.

Manda Rijn

Manda Rijn

03-06-2010 om 17:15 Topicstarter

Ik denk dat het kiezen zijn

iemand vandaag opperde dat en ik denk dat ze gelijk heeft, het zijn volgens mij doorkomende kiezen. Ze zijn niet zichtbaar en ik kan er niet met een vinger goed bij maar volgens mij komen haar achterste kiezen door. Dit verklaard dan ook het gefriemel aan haar oortjes, het niet willen slapen. Ze heeft een wat aparte volgorde van doorkomen van de tandjes dus het zou goed kunnen, ze heeft nu 8 tandjes.

Ze is nu 2 dagen ziek, soms verhoging, ze kwijlt heel veel en valt alleen goed in slaap als ze wat meer rechtop ligt.

Manda Rijn

Manda Rijn

04-06-2010 om 14:41 Topicstarter

Kan er ook nog wel bij

ze heeft nu ook de 5e of 6e ziekte want haar rugje en beentjes zitten onder de kleine rode vlekjes.

Ze had vannacht flinke koorts en heeft meerendeel van de nacht naast en op mij liggen huilen en kreunen, ik werd er helemaal gek van. Sinds vanochtend is het wat beter en slaapt ze alleen maar (ik heb eindelijk ook kunnen slapen), ze heeft gisteren nauwelijks gegeten en vandaag wil ze ook alleen maar wat liga en sap.

jemig het is soms zo ontiechelijk zwaar, ik ben nu 1,5e week met haar bezig, vandaag is normaal haar kdv dag maar ze is dus thuis.

Manda

Ach wat zielig dat ze nu ook nog ziek is geworden. En wat zwaar voor jou! Ik hoop dat ze snel opknapt en dan ook geen last meer heeft van doorkomende tandjes etc. En dat jij dan heerlijk de nachten door kan slapen!
Sterkte!
Amaryllis

Manda Rijn

Manda Rijn

07-06-2010 om 13:11 Topicstarter

Het gaat weer wat beter

ze is wel flink afgevallen afgelopen weken, maar ze eet inmiddels weer wat. Haar rompje en beentjes zitten nog onder de vlekjes maar ze heeft geen hoge koorts meer gehad gisteren. Ze slaapt nu weer voor 9 uur sávonds, overdag slaapt ze ook een gat in de dag, ze moet echt wat inhalen.

Pff volgens mij hebben we het ergste nu gehad en krijgen we onze vrolijke tevreden mandarijntje weer terug. Voordeel van zulke intensieve pittige weken is dat ik nu ook weer een kilo ben kwijt geraakt

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.