Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Vinnie

Vinnie

20-08-2016 om 11:00

Kraamcadeau's

Een goede vriendin is gisteren bevallen van een 3 ling. Ik wil volgend weekend even langs gaan, maar wat is nou een leuke kraamcadeau of leuke kraamcadeaus?


Kaaskopje

Kaaskopje

20-08-2016 om 12:52

Verschillende uitvoeringen in ieder geval

Je zou het in knuffeltjes of speeltjes kunnen zoeken. Alledrie hun eigen knuffelbeest of bijtring, of zo'n vrolijke ketting voor in de kinderwagen of boven de box. En voor op de langere termijn een leuk plaatjesboek erbij. Of toch wat traditioneler alledrie hun eigen besteksetje.

Vinnie

Vinnie

20-08-2016 om 15:05

Kaaskopje

Knuffeltjes of speeltjes is het leukst indetdaad van wat jij allemaal melde, daar hebben ze later misschien op hun 10de nog plezier van. Een bijtring of zo is alleen voor de baby tijd leuk. Een bestekdetje leek mij ook leuk, alleen wordt een beetje duur ben ik bang.

Suze

Suze

20-08-2016 om 15:17

Mooi prentenboek

Tenzij je echt voor elk kind iets wil geven, zou ik een mooi prentenboek geven. Mensen krijgen vaak al zoveel knuffels en speeltjes. Van zo'n boek hebben ze lang plezier.

Nb Je kan haar ook vragen of ze nog wensen heeft.

Lezen

Zo'n baby krijgt vaak al veel dus je kunt ook de nieuwe ouders bedenken met bloemen, wijn, chocola, gunsten als oppassen of een setje oudermagazines.
Op mijn werk deelden we een tijdje stripboeken over het ouderschap uit, maar ik kan het meest geslaagde exemplaar even niet vinden. De laatste uit mijn kast ook onlangs nog weggegeven. Er zijn echt leuke strips bij en leuk om te krijgen en even te bladeren tussen het gedoe door.

http://www.nvom.nl/
Een jaar lidmaatschap van de vereniging voor meerlingouders, a 20 euro. Komt een mooi boek bij.

Even wat anders

Je goede vriendin is gisteren bevallen van een drieling en je wil vandaag of morgen langsgaan? Weet je heel zeker dat je welkom bent? Ik kan mij voorstellen dat ze met hun drie baby's en naaste familie wel even genoeg reuring hebben.

skik

zebra

zebra

20-08-2016 om 20:17

Skik

ik denk dat ze niet dit weekend maar het laatste weekend van augustus bedoelt om langs te gaan.

is een kadobon voor een winkel als de Hema misschien iets? Dan kan de kersverse moeder daar iets leuks of nuttigs kopen voor de kinderen of henzelf.

Yaron

Yaron

20-08-2016 om 20:58

paar ideeën

Van die leren Bobux slofjes maat vanaf 3 maand zijn erg handig en leuk, verder inderdaad besteksetje, als het meisjes zijn een zilveren armbandje. Een leuk voorleesboek, zoals Pluk van de Petteflet, Floddertje of Kikker. Duplo is ook leuk en daar wordt lang mee gespeeld.

Tonny

Tonny

20-08-2016 om 21:49

Boekje van karton

Google maar eens. En dan daarin foto's van de naaste familie van de kindertjes verwerken. En huisdieren, als die er zijn. Heel leuk cadeautje.

Kaaskopje

Kaaskopje

21-08-2016 om 01:47

Skik

Vriendin heeft nú hoogstwaarschijnlijk een kraamhulp, wie weet wel twee, die koffie schenkt, beschuit smeert, terwijl vriendin dat niet hoeft te doen. Ik zou daarom nú zeker wel op kraamvisite gaan en later als de hulp weg is vragen of ze ergens mee kan helpen. (Haha, de correctie wil dat ik kraamvisite in kraaivisite verander.)

Kaaskopje

Kaaskopje

21-08-2016 om 01:54

Besteksetje

Je hoeft geen zilveren besteksetje te geven. Je kunt best een modern setje met kunststof handvat geven. Ik heb een voorbeeld gevonden: http://www.kleinezebra.com/categorie/aan-tafel/bord-en-co/bestek-setje-vork-en-lepel-happy-dots-powder

Vinnie

Vinnie

21-08-2016 om 08:38

Thanks

Ten 1ste Skik, ik bedoelde niet dit weekend (gisteren of vamdaag) maar het weekend van volgende week. Ik heb een tijdje na gedacht, en overlegd met mijn vrouw. We zijn er gezamelijk overuit gekomen om een pakketje met allerlei handige benodigheden te maken, daarin zittem dus een paar setjes kleertjes voor zowel overdag als 's avond's en een aantal washandjes en handdoekjes. Maar ook een speeltje een aantal luiers, en 2 à 3 knuffels per kind. Omdat ze 2 jongens en 1 meisje heeft gekregen worden ef 2 met allerlei blauwe spulletjes en de andere met roze/paarse.

Ik wil iedereen bedanken voor het meedenken

Met vriendelijke groet,

Vincent de Boer.

Vooral praktisch

Ik kreeg na de geboorte van de oudste maar liefst 27 knuffels. We hadden het financieel noch qua woonruimte erg breed. Dochter sliep bij ons, ik ben sowieso niet het type voor een knuffeluitsalling op de babykamer.
Uiteindelijk heb ik driekwart van de goedbedoelde knuffeldieren aan de straat gezet omdat ik niet wist wat ik ermee aan moest. Een drieling is een kostbare grap. Ik zou het houden op wat sokjes of rompertje voor elke spruit en een bon of een envelop .

Half a twin

Half a twin

21-08-2016 om 10:45

Vooral geen knuffels

Na de geboorte van de oudste had ik er 35! Geen idee wat je daar mwe moet. Praktische zaken zijn het leukst.

Suze

Suze

21-08-2016 om 10:47

Knuffels

Ik ben het eens met Kenfan. Vreselijk vond ik al die knuffels. Leuk een paar, maar al snel teveel.

Waarom zouden jullie in Godsnaam 2 of 3 knuffels PER KIND geven? Weet je toevallig dat de ouders graag de hele kamer vol knuffels willen hebben?

Ik vind het ook zo zonde van het geld. Kun je op een zinvoller manier voor de baby's /ouders uitgeven. Denk ik .

Kaaskopje en Vinnie

De gemiddelde zwangerschapsduur van een drielingzwangerschap is 33 weken. Boven de 37 weken komt bijzonder weinig voor. Veruit de meeste drielingen zullen dus na de geboorte enige tijd in het ziekenhuis verblijven. 67% van de drielingen komt met een keizersnee ter wereld, dan zal de moeder nog even in het ziekenhuis moeten blijven. Bij een drieling krijg je geen langere of extra kraamhulp.

De vriendin van TO is wel een ontzettende mazzelkont dat de drielingbevalling dusdanig is verlopen dat ze komend weekend met de kinders thuis is en bezoek kan ontvangen terwijl de kraamhulp al weer weg is.

Ik zou haar een Prenatal-bon geven ter waarde van het bedrag dat Vinnie uit wil geven aan pakjes, knuffels en linnengoed. Want dat linnengoed hebben ze ongetwijfeld van te voren aangeschaft, knuffels krijgt elke nieuwbakken moeder meer dan haar lief is. Ik zou dus een bijdrage geven voor grote uitgaven zoals kinderstoelen.

skik

ik zou ook geen knuffels geven

Maar iets waar ze wat aan hebben. Knuffels krijgen ze al vaak van mensen die wat verder weg staan zeg maar.
Ik denk dat hulp in welke vorm dan ook het meeste gewaardeerd wordt? Dat pakt wel lastiger in maar wie weet kun je er iets mee?
Het pakketje klinkt erg leuk, er is aandacht aan besteed.

Vinnie

Vinnie

21-08-2016 om 14:17

Lillian1

Ja, hulp kan ook. Ik kan daarbij ook aambieden om paar dagen per week te helpen in het huishouden door te stofzuigen kamers schoon te maken afwassen etc. Of de baby kamers helpen inrichten met de spulletjes die ze krijgen en al gekregen hebben

Kaaskopje

Kaaskopje

21-08-2016 om 14:33

Skik

Ik heb totaal niet stilgestaan bij een ziekenhuisbevalling. Maar daar heb je uiteraard gelijk in. Je hebt wel de mogelijkheid tot kraamzorg als dat nodig is na het ziekenhuis overigens. Dat heet uitgestelde kraamzorg.

Maar dan nog kun je best als goede vriend je hulp aanbieden en niet in de gastmodus schieten.

Kaaskopje

Kaaskopje

21-08-2016 om 14:39

Knuffels

Zo zie je maar weer dat iedereen anders over iets denkt. Ik vond knuffels juist leuk om te krijgen. Maar meerdere per kind binnen 1 cadeau, vind ik ook wat overdadig.

Waar ik trouwens ook heel blij mee was, was het cadeau van de collega's van mijn man. Een babygym. Als ik lees wat de drieling gaat krijgen van TS, dan behoort 1 babygym zeker tot de mogelijkheid qua budget en misschien zelfs 2.

Kaaskopje

Kaaskopje

21-08-2016 om 14:42

Vinnie

De kamers helpen inrichten, is lief, maar ik geloof dat ik daar grote moeite mee zou hebben. Ik mag hopen dat de basis aanwezig is als de kinderen thuiskomen, het inrichten hoort bij het zorgen/nestelen van de ouders. Voor de rest vind ik je ideeën over wat je kunt doen alleen maar toe te juichen. Hoe de ouders dat op zullen pikken is natuurlijk heel persoonlijk.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

21-08-2016 om 15:00

Gek toch

Ik krijg ineens weer visioenen over knuffeldoekjes en pyjamabroeken.

haha Vesper

ik zie een vergelijkbaar visioen

En verder: géén knuffels. Daarvan zijn er al gauw teveel. Envelopje of bon van een winkel met baby/kinderspullen is veel handiger.
Kamers inrichten doen de ouders uiteraard zelf, da's geen taak voor omstanders. Met drie baby's heb je toch al meer hulpverleners nodig dan je had gewild.

Kaaskopje

Die uitgestelde kraamzorg zet geen koffie voor de kraamvisite, die is er enkel en alleen om je te leren hoe je de baby('s) moet verzorgen. En is alleen maar voor ouders wiens kinderen 10 dagen of korter in het ziekenhuis verbleven, de argumentatie is dat als ze daar langer zijn geweest je de verzorging in het ziekenhuis al hebt geleerd.

Mijn bullshit detector staat misschien wat strak afgesteld, maar ik kan me weinig scenario's voorstellen waarbij nieuwbakken ouders van een drieling een week na de geboorte al gewone vrienden op kraambezoek willen en kunnen ontvangen.

skik

Half a twin

Half a twin

21-08-2016 om 20:31

Als ik het over kon doen...........

Dan wist ik het wel!
Bij iedere bevalling 48 uur moeten blijven in het ziekenhuis na de geboorte. De opa's en oma's en tantes en ooms waren in het ziekenhuis al geweest maar volgens familieregels kwamen ze dan thuis ook nog een keer, als eersten in de lange stoet kraamvisite, dan mijn ooms en tantes en die van mijn man en daarna pas vrienden en andere bekenden.
In de kraamtijd waren er wel een paar niet-familieleden langsgeweest, omdat ze spontaan voor de deur stonden maar veel vrienden kwamen dus pas later aan de beurt.
Als ik het over kon doen dan de opa' en oma' in het ziekenhuis en de ooms en tantes misschien ook. Daarna in de kraamtijd mochten ze komen als ze dat wilden maar zou ik ze wegsturen als het niet zo goed uitkwam en vooral vrienden laten komen, echt goede vrienden die je ook iets kunt laten doen, die vergeten boodschap halen, de was ophangen als dat zo uitkomt en pas als ik alles een beetje op de rit had zou ik beginnen aan die stroom oude tantes waarmee ik echt visite zat te houden. Tantes die lang geleden zelf moeder waren geworden en heerlijk op hun gemak zaten thee te leuten zonder te beseffen dat ik nog wel wat ander te doen had dan thee drinken met oude tantes.

Bonma

Bonma

21-08-2016 om 21:45

Half a twin

Had je of de familie regels voor de volgorde van de visite?
Hier kwam alles door elkaar, beide keren door omstandigheden de grootouders niet eens als eerste. Dat was eigenlijk het enige dat ik jammer vond. Maar die volgorde die je beschrijft is me totaal onbekend

Half a twin

Half a twin

21-08-2016 om 22:03

De familie

waren in het ziekenhuis al geweest en stonden te trappelen om thuis nog een keer te komen, schoonouders! Zussen van schoonvader stonden ook te trappelen om de stamhouder te komen bewonderen. Mijn man is de enige zoon van de enige zoon dus die stamhouder moest snel bewonderd worden. Ik heb me toen een beetje laten overdonderen.
Met de kennis van nu had ik heel hard aan de rem getrokken en eerst mensen laten komen waar ik als kraamvrouw wat aan had. Je hebt die eerste 3 weken met je kind meer aan goede vrienden die wat voor je kunnen doen dan aan ouwe tantes.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-08-2016 om 13:28

Skik

Ja, ik was er zelf ook achter dat uitgestelde kraamzorg vooral voor advies is.

Wat je bullshit detector betreft, denk ik dat iedereen er anders in staat. Ik schaam me diep omdat ik mijn vriendin met een tweeling toen niet direct bezocht heb en mijn hulp aangeboden heb. Ik ben wel in het ziekenhuis wezen kijken en heb daar, al zeg ik het zelf, twee prachtige babyfoto's van de kinderen gemaakt, maar ik had meer kunnen doen. Niet na een maand, maar juist meteen.

Wat mezelf betreft, vond ik het bezoek wat bij thuiskomst al bij ons ín huis aanwezig was, aanvoelen als inbreuk op een privémoment. Ik vond het helemaal niet leuk. Maar de gezichten van zus en buurvrouw stonden zo in de glunderstand, dat ik het maar over mij heen heb laten komen. De volgende dag was ik klaar voor bezoek. Wat natuurlijk heel erg meebepaalt, hoe je bezoek ervaart, is hoevéél bezoek je krijgt. Als het een niet-aflatende stroom gasten is, zou ik ook blokkeren denk ik. Maar dat is bij ons niet zo. Bij de eerste zijn mijn eigen ouders niet geweest, wij hadden geen contact op dat moment en vrienden druppelden in de dagen erna binnen. Ik woon niet bij familie van mijn ouders in de buurt. Twee tantes zijn langs geweest. Ontzettend aardig van ze. Maar dat was al weer een poosje na de bevalling. Ik moet er niet aan denken dat al mijn ooms en tantes langs hadden willen komen en die van mijn man... pfff... dat is goed voor zo'n 18 stellen.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-08-2016 om 13:41

Aanvulling

Je zegt 'en ook kunnen ontvangen.' Maar ik vind gasten die verwachten dat je de perfecte gastvrouw zult kunnen uithangen het probleem en niet de imperfectie van een rommelige ontvangst. Ik heb ook echt niet harder gerend voor visite.

ikzelf

ikzelf

24-08-2016 om 09:24

goede vriendin

Ik heb ook een goede vriendin die toen ze 2 jaar geleden beviel van haar 3 ling heel erg blij was dat haar vriendin binnen een week al langs wilde komen. Uiteindelijk ben ik er 2 maanden elk weekend en 2 dagen door de week geweest om te helpen met het bezoek en allerlei huishoudelijke klusjes eromheen.

Jacquel

Jacquel

24-08-2016 om 09:50

Mand voor de kraamvrouw

Wat grappig dat iedereen spulletjes voor de baby meeneemt. Ik maak altijd een mand voor de kraamvrouw: bruin bier om het zog te versterken (of dat nou wel of niet helpt), lekkere voetenbadjes, maskers, verzorgende crèmetjes en een tijdschriftenbon. Kan ze zelf besluiten of ze behoefte heeft aan Ouders van nu of de Elsevier. O ja, en een flesje wijn voor pa en ma samen. Ik ga ervan uit dat de kersverse ouders alles voor de baby al in huis hebben.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.