Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Agaatje

Agaatje

24-03-2011 om 20:22

Late fles wel niet versus vroeg wakker

Mijn dochtertje is nu 7 maanden. Ze heeft het syndroom van down en heeft geen makkelijk eerste half jaar achter de rug. Inmiddels doet ze het eindelijk als een normale baby en nu wil ik ook graag "normaal" eten gaan geven.
Ze krijgt nu nog een fles voordat wij gaan slapen in de hoop dat ze doorslaapt. Maar wat we ook proberen, ze is 's ochtends tussen 5 en 6 rise and shine. Dan hoeft ze ook geen eten, maar is wel wakker en met haar steeds aanzwellende volume maakt ze de andere 3 kids en haar ouders ook wakker

Wij geven nu:

6.30 pap 200 cc
9.30 fruithap
11.00 uur 150 cc melk
15.00 uur 150 cc melk
17.00 uur potje of vers warme hap en toetje
22.30 uur 200 cc pap

Nu willen we brood proberen en dan minder melk en volgens cb mag de fles er 's middags af (totaal ongeveer 500 cc melkproduct is voldoende)

Ze drinkt geen vloeibaar vocht, dus soepstengel en diksap of water is geen optie.

Wie denkt mee, hoe kan ik haar meer andere spullen geven en minder melk, zodat ze de late fles niet meer nodig heeft en wellicht ook gaat doorslapen tot laten we zeggen 6.30 of 7.00 uur
Het punt is ook dat ze heel weinig slaapt overdag, heeft het klaarblijkelijk niet nodig is eigenlijk altijd super lief en gezellig, maar om 18.30 gaat het licht uit, dus warme maaltijd en dan om 19.30 een fles is geen optie.

Ik ben benieuwd of iemand ons nog op nieuwe ideeen brengt.
Zucht..... is het je vierde en nog voelt het alsof het de 1e is...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hanne.

Hanne.

24-03-2011 om 20:59

Vind dit vrij normaal

Als ik eerlijk benvind ik dit een vrij normaal patroon voor een kind van 7 maanden, bij mijn oudste ging de late avond fles er pas met 10 maanden af. Bij de jongste 2 wat eerder, maar rond de 7 maanden hadden ze ´s avonds zeker nog een fles.

Het vroege wakker worden heb ik helaas geen tips voor. Mijn jongste is nu 16 maanden en is nogsteeds tussen 5 en 6 wakker. Noch ´s avonds later naar bed sturen, noch ´s avonds nog eten geven (ze eet geen avondmaaltijd) helpt daar tegen. Ze wordt gewoon wakker omdat ze uitgeslapen is. Al kan ik haar met een klein flesje soms nog even sussen. Ik probeer niet voor 6,30 m´n bed uit te gaan.

Onze oplossing is om haar als ze wakker wordt bij ons in bed te leggen. Gaat zij niet van slapen, maar kan ik nog een beetje weg doezelen terwijl zij speelt of een beetje aan mij zit te friemelen oid.

Biene M.

Biene M.

24-03-2011 om 21:04

Agaatje

Leuk wat van je te lezen, ik heb nog vaak aan jullie gedacht. Gaat alles nu goed met je dochtertje?

Marleen

Marleen

25-03-2011 om 08:47

Hoii!

He Agaatje wat leuk je weer tegen te komen. Destijds schreef ik onder nick mee bij gezellug, ik heb er al vaak aan gedacht je weer te mailen (we hadden een keer gemaild). Ik weet op zich niet zoveel van flesvoeding want ik geef de borst, maar ik heb nooit een late voeding gegeven. Ik wacht tot ze zelf wakker wordt (is nu om een uur of 4/5) en daarna slaapt ze weer in tot 7/8 uur. Misschien kun je eens kijken wat er gebeurt als je die laatste voeding laat schieten. Kun je zelf vroeg naar bed, maar moet je er misschien wel 's nachts uit. Of wordt ze zelf om 23:00 wakker?
En ik ben natuurlijk ook benieuwd hoe het met jullie gaat,
groetjes, MArleen

Zo gebakken, vrees ik

Mijn zoon was ook tijdenlang tussen 5 en 6 wakker. Wat je ook deed, niets hielp. En zo zijn er velen. Wij deden inderdaad wat Hanne ook doet: in bed nemen in de hoop dat we nog even konden tukken.

Toen hij groter was hebben we hem geleerd ons niet zo vroeg te storen, maar toen was hij de twee al gepasseerd...

Sterkte ermee

Temet

Marie

Marie

25-03-2011 om 13:28

Zomertijd?

hallo
Misschien dat je wat kunt schuiven met de voedingstijden als de zomertijd ingaat?
Trouwens onze meid dronk veel meer melk met 7 maanden - dat was een echte "hongerlap". De rest fruit/groente vond ze wel leuk, maar niet voedzaam genoeg. Ze keek dan als het bakje leeg was van "hmm, dat was leuk, maar waneer wordt er opgediend?" (fles dus). Maar dat terzijde.
Onze meid kreeg met 7 maanden ongeveer dit:
6.30 uur fles 230 cc met 4 schepjes Bambix
9.30 uur fruithap
10.30 uur fles 200 cc
11.00 uur oefenen met brood
15.00 uur fles 200 cc
17.00 uur groentehap
19.00 uur fles 230 cc met Bambix
19.30 uur slapen
Pas met 10 maanden ofzo ging er een fles af overdag.
Trouwens zij wilde ook heel lang niks anders drinken dan melk. Totdat ik de diksap in een beker gaf, toen wilde ze het wel. Zij had heel lang iets van - melk komt uit een fles en de rest uit een beker. Dus probeer eens om diksap e.d. uit een beker te geven.
Hoe is de mondmotoriek van jullie meisje trouwens? Ik weet dat kindjes met Down moeite kunnen hebben met eten enzo. Of krijgt ze daar al begeleiding voor van een logopediste?
Misschien heb je ook nog wat aan dit voedingsschema?
http://www.ouders.nl/friso/v0178.htm
Succes

Jeanne

Jeanne

25-03-2011 om 13:47

Late fles

Mijn dochter is al 14 maanden, maar ze krijgt ook nog steeds een late fles en wordt ook altijd rond 5 uur wakker, zij heeft dan wel weer honger. Ze krijgt ook rond 19 uur nog een flesje, het is ook onze vierde en ik weet het zo nu en dan ook even niet, want het lijkt mij ook wel fijn om weer eens een nacht door te slapen. Als ze 's avonds laat niet zelf wakker wordt, zou ik haar eens laten slapen en zien wat ze doet, misschien slaapt ze ineens toch door.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.