Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Onrustige/ontevreden baby

wij hebben een dochtertje van bijna 5 weken. Ze groeit goed. Ze krijgt flesvoeding. Sinds dat ze 2 weken is huilt ze veel. De afgelopen week huilt ze na iedere fles gelijk verder valt op dat ze veel haar tongetje uitsteekt, zich overstrekt, een knorrend geluid maakt en gulzig drinkt. Met moeite en veel pauzes 15 minuten. De hele dag heb ik haar in de draagdoek omdat ze anders huilt. Wie heeft er tips? 
Maandag gaan we naar een osteopaat 


ik zou naar het consultatiebureau gaan. Inloopspreekuur of even afspraak maken. En dan vooraf even filmen wat er gebeurd rondom de fles

Welke speen en fles gebruik je? Hoe groot zijn de flessen? Krijgt ze fles op verzoek of op de klok? Hoe slaapt ze?

Lucet93

Lucet93

03-11-2022 om 16:27 Topicstarter

Due-scimmie schreef op 03-11-2022 om 16:15:

Welke speen en fles gebruik je? Hoe groot zijn de flessen? Krijgt ze fles op verzoek of op de klok? Hoe slaapt ze?

We hebben verschillende flessen en spenen geprobeerd. Op dit moment dr brown met speen 1 en heb zojuist  prematuur speen gehaald om te proberen. Ze krijgt op verzoek maar komt elke 3 uur a 4 uur overdag.  In de nacht slaapt ze 6.5uur door.Overdag lukt slapen alleen in de draagdoek snachts wel in eigen bedje

Lucet93

Lucet93

03-11-2022 om 16:28 Topicstarter

duizel schreef op 03-11-2022 om 16:02:

ik zou naar het consultatiebureau gaan. Inloopspreekuur of even afspraak maken. En dan vooraf even filmen wat er gebeurd rondom de fles

Bedankt voor de tip, ik ga het filmen 

mijn ervaring met mijn kinderen was dat ze nooit datgene lieten zien waar ik advies over wilde, dan waren het ineens modelkinderen.... Met filmpje was dus efficiënter. Vandaar

Eerste stap lijkt me consultatiebureau en/of huisarts. Dus daar zou ik mee beginnen als je je echt zorgen maakt.

Ik zou er naar laten kijken door een lactatiedeskundige . Dit is precies wat mijn dochter ook had met haar zoontje vanaf 5 weken . Het bleek een tekort tongriempje en lipbandje te zijn wat een verborgen reflux veroorzaakte . Normaal wordt dit in de kraamweek bekeken  ( en eventueel geklieft ) door de verloskundige , maar het was niet afgevinkt op de lijst en dus niet opgemerkt .

Zijn het krampjes? De piek ligt meestal zo rond de 6 weken, door de ontwikkeling van de darmpjes 
Ik zou ook de prematuurspeen gaan proberen, dat hielp bij onze zeer gulzige dame ook. Zij kreeg veel lucht binnen met een grotere maat speen en kreeg toen krampjes.
Heb je al iets geprobeerd om het wat te verlichten? Bijv ‘fietsen’ met de beentjes of buikje masseren met de klok mee? In geval van krampjes kan dat wat verlichting geven. 
Mocht dit niet helpen inderdaad even bij het consultatiebureau vragen om advies 

Leene

Leene

04-11-2022 om 00:27

wild-flower schreef op 03-11-2022 om 18:01:

Ik zou er naar laten kijken door een lactatiedeskundige . Dit is precies wat mijn dochter ook had met haar zoontje vanaf 5 weken . Het bleek een tekort tongriempje en lipbandje te zijn wat een verborgen reflux veroorzaakte . Normaal wordt dit in de kraamweek bekeken ( en eventueel geklieft ) door de verloskundige , maar het was niet afgevinkt op de lijst en dus niet opgemerkt .

Ze geeft flesvoeding.. lactatiekundigen komen als er problemen of vragen zijn over borstvoeding. En kijken of het tongriempje te kort is kan ook op het CB of bij de huisarts of desnoods bij de eigen verloskundige ( moet je daar niet binnenkort heen voor een nacontrole) Lactatiekundige consulten worden niet door iedere zorgverzekeraar vergoed en ik vermoed dat ze niet komen als er geen BV wordt gegeven maar kan mij vergissen.

Maar rond de 6 weken is wel een onrustige tijd voor veel baby's, krampjes komen veel voor. Verder heb ik zelf niet zo heel veel ervaring met flesvoeding maar andere spenen proberen wil wel eens helpen. Een vriendin van mij had op een gegeven moment een hele verzameling..maar vond de dokter Brown het beste.

Mijn dochter kreeg bijvoeding omdat ik niet genoeg BV meer had ( zij had overigens ook een te korte tongriem, die niet ver genoeg gekliefd werd  ) maar zij dronk wel goed uit een avent fles met avent speen. 
Zoon kreeg BV en weigerde de fles ( maar dronk wel weer uit een kopje)

Goed dat was je vraag niet maar beide kinderen waren heel erg onrustig vanaf een week of 5 tot  2 maanden ( dochter) en zoon tot wel 3 a 4 maanden.
Ga zeker naar het CB toe en probeer wat andere spenen uit maar ik weet nog dat ik zeker met zoon ook de hele avond op de bank zat en hem elke keer maar weer aanlegde.. het valt niet mee die eerste drie maanden.

Leene schreef op 04-11-2022 om 00:27:

[..]

Ze geeft flesvoeding.. lactatiekundigen komen als er problemen of vragen zijn over borstvoeding. En kijken of het tongriempje te kort is kan ook op het CB of bij de huisarts of desnoods bij de eigen verloskundige ( moet je daar niet binnenkort heen voor een nacontrole) Lactatiekundige consulten worden niet door iedere zorgverzekeraar vergoed en ik vermoed dat ze niet komen als er geen BV wordt gegeven maar kan mij vergissen

Je hebt ongelijk. Lactatiekundige kunnen ook kijken hoe kinderen drinken bij flesvoeding. Hier hadden verloskundige en kraamverzorgende het te korte tongriempje gemist. Ik zou daarbij vertrouwen op een expert en dus wel lactatiekundige benaderen. 

als ze inderdaad krampjes heeft zou ik sabsimplex of infacol proberen. Sabsimplex werkte hier het beste maar kun je alleen online bestellen en heb je dus niet meteen in huis. 

Over het de hele dag in een draagdoek zitten.. zelf zou ik dat wel lastig vinden. Straks heb je een kindje wat de hele dag alleen maar gedragen wil worden. Je kunt ze niet verwennen maar wel GEwennen. 
Mijn kinderen hebben al hun dutjes in hun eigen bedje gedaan in een donker kamertje en ingebakerd. Dat vinden de meeste kindjes erg fijn. 

Jojoju schreef op 04-11-2022 om 11:04:

als ze inderdaad krampjes heeft zou ik sabsimplex of infacol proberen. Sabsimplex werkte hier het beste maar kun je alleen online bestellen en heb je dus niet meteen in huis.

Over het de hele dag in een draagdoek zitten.. zelf zou ik dat wel lastig vinden. Straks heb je een kindje wat de hele dag alleen maar gedragen wil worden. Je kunt ze niet verwennen maar wel GEwennen.
Mijn kinderen hebben al hun dutjes in hun eigen bedje gedaan in een donker kamertje en ingebakerd. Dat vinden de meeste kindjes erg fijn.

Nee hoor, dat vinden jouw kinderen fijn. Dat is niet de meeste per definitie. Mijn oudste wilde altijd in de draagzak, de jongste zelden. Inbakeren vond oudste hier de hel, en bij jongste niet eens geprobeerd. Beiden liepen voor het jaar en wilden echt niet alleen maar gedragen worden. Als ze eenmaal slapen, slapen ze overal doorheen. 

Gewoon lekker je kind volgen to als ze in draagzak wil. Ze is nog zo ienieminie. 

Ik dacht ook aan (verborgen) reflux, mijn kind had het ook. 

Jojoju schreef op 04-11-2022 om 11:04:

als ze inderdaad krampjes heeft zou ik sabsimplex of infacol proberen. Sabsimplex werkte hier het beste maar kun je alleen online bestellen en heb je dus niet meteen in huis.

Over het de hele dag in een draagdoek zitten.. zelf zou ik dat wel lastig vinden. Straks heb je een kindje wat de hele dag alleen maar gedragen wil worden. Je kunt ze niet verwennen maar wel GEwennen.
Mijn kinderen hebben al hun dutjes in hun eigen bedje gedaan in een donker kamertje en ingebakerd. Dat vinden de meeste kindjes erg fijn.

Dat ben ik niet met je eens over gewenning en wat de meeste kibeen ijn vinden. Daarbij is ze 5 weken, niet 5 jaar. Inbakenen maakte mijn kinderen en ook mijn kleinkind panisch. Mijn kinderen hebben veel bij mij in bed gelegen, ik heb ze eindeloos gedragen en zijn nu volwassenen die mij of een draagzak niet meer nodig hebben.

Max88 schreef op 04-11-2022 om 13:01:

[..]

Dat ben ik niet met je eens over gewenning en wat de meeste kibeen ijn vinden. Daarbij is ze 5 weken, niet 5 jaar. Inbakenen maakte mijn kinderen en ook mijn kleinkind panisch. Mijn kinderen hebben veel bij mij in bed gelegen, ik heb ze eindeloos gedragen en zijn nu volwassenen die mij of een draagzak niet meer nodig hebben.

Precies, elk mens heeft andere voorkeuren. Kijk naar je kind, en volg wat hij/zij nodig heeft.

De oudste woonde zowat in de draagdoek en de jongste krijste het uit als haar erin deed. 

De oudste tufte de speen per direct uit, de jongste werd zielsgelukkig van haar speen.

Elk mens/kind/baby heeft zijn eigen behoefte,  kijk, observeer en volg je moederhart, die klopt altijd 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.