Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Jeanne

Jeanne

02-01-2010 om 12:32

Tekst (rusttijden) geboortekaartje


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
emma43

emma43

05-01-2010 om 12:02

Tja die oma's

Het is natuurlijk heel moeilijk en een gevoelige kwestie.Natuurlijk zijn oma's blij en voelen ze ook weer baby-kriebels,zijn gelukkig en dan ook nog HUN kind wat net bevallen is enz enz.sommige voelen zich dan ook weer heel snel moeder en willen zorgen en erbij zijn.Vergeten even dat hun kind,toch echt volwassen is.En dan dochter moe,een hoop nieuwe emotie's.Dan kan het snel ,ozooo jammer fout gaan.
Ik denk zelf, dat als oma met 2 oude omaatjes langskomt,vriendin dan ook een ander keertje terug kan komen???Mijn moeder was gewoon welkom hoor als vriendinnen er waren.Kon ik fijn door kletsen en oma ruimde de keuken op ofzo.Ik kan me nog wel een keer herinneren,ik had een huilbaby,man was huis aan het bouwen,kwam pas iedere avond rond 10 uur thuis.En ik was zo moe,zo moe,dus baby sliep eindelijk een keertje 's avonds rond half 9 en ik leg haar in ons bed in trappelzak en ga ernaast liggen,val natuurlijk als een blok inslaap,moeder komt langs,ziet dat beneden alles donker is en boven het licht brand,komt naar binnen om te kijken wat er aan de hand is en voor ik wakker ben en me een hoedje schrik,heeft ze mijn dochtertje al gepakt en dus wakker gemaakt."Och,tis zonde dat kleintje op dat grote bed!!!!!!!!!"Huh,we sliepen!!!!!
Moeder weg,baby weer krijsen,man komt om 10 uur thuis en ik stort in.Moeder snapte werkelijk niet dat ik zo moe kon zijn.Maar ik denk haast dat vroeger de kraamvisite een stuk minder was dan nu.Vrouwen moesten ook verplicht in bed liggen,nu mag je weer snel op de bank,waardoor mensen denken dat het wel goed gaat met je en langer blijven zitten.Ik herinner me nog dat er gevraagd werd hoelaat de laatste voeding was,dan hoefde men nog niet naar huis,want dan kun je toch nog niet slapen!!!!
Wij hadden bij de geboorte van onze tweede ook echt regels met bezoektijden.door de week niet meer ;s avonds.Ik kraakte dat niet.Echte vrienden en goede familie houden daar echt wel rekening mee.
Dan heb je nog oma;s en oma;s natuurlijk.Je hebt heerlijke oma;s,die binnenkomen,meteen helpen,aandacht geven aan oudere broertjes zusjes,koffie gaan zetten als er andere visite is.Even opruimen enz enz.En zijn oma;s die binnenkomen die gaan zitten en zeggen,je mag weleens stofzuigen of moet die kleine niet boven liggen?En dan heb je ,geloof het of niet Tonny,maar ze bestaan,oma's die op visite komen.
Nu is het geen echte oma,misschien scheelt dat,Maar mijn schoonvader kwam langs met zijn vrouw.Bij de geboorte van mijn tweede.Ik ben in Belgie bevallen,mocht de 5 dag naar huis,in NL heb je dan nog kraamhulp.wij niet.Ik was net 2 uurtjes thuis,ze kwamen in mijn rusttijd binnenvallen,mijn man ging naar buiten mijn dochter had probleempjes met buurkindjes en mevrouw zegt tegen me........Krijgen we nog koffie of hoe zit dat hier!!!!!!! Ik denk dat ik van heel mijn leven nog niet zo verbaasd ben geweest,heb ook geen koffie gezet.
Dit soort oma's wil je niet 2 keer per dag onverwachts in huis krijgen,geloof me.
Als je een fijne leuke moeder,oma bent ken je je dochter of schoondochter en kun je rekening met haar houden.
Ik schrok ook van het eerste berichtje van Limi,maar ik lees,man niet thuis,dus ze was alleen,moe,oudste dochtertje van slag door de geboorte van zusje en een oma die eist,die zich denk ik niet in schoondochter kan verplaatsen,dan moet Limi aan haar zelf denken.

Wij

Hebben aangegeven dat we bezoek leuk vonden, maar wel eerst even bellen graag. En dan gaf ik gewoon aan van hoe laat tot hoe laat het zou kunnen. Dat is in nagenoeg alle gevallen precies zo gegaan. Ik zei dan ook rustig dat ik echt graag maximaal een uurtje wilde omdat het voor ons dan al echt genoeg was.
Zo hebben we de ene keer een avond bezoek gehad maar als het niet uit kwam ook gewoon een aantal avonden niets gehad. Zo duurt het wel langer voor je iedereen hebt gehad maar is het wel zo rustig.

Geniet vooral va je kraamtijd en doe/regel het zoals jij/jullie het willen en de reactie van het bezoek moet je dan maar even snel weer laten varen als die niet zo aardig is...
Veel suc6 met je bevalling!!!

Oma's

Het kan ook andersom. Bij de geboorte van mijn middelste woonden we in Ierland (komt mijn man vandaan). Man belde zijn moeder (ik lag in het ziekenhuis) om te zeggen dat haar kleinzoon geboren was en of ze wilde komen kijken. Nou, was haar antwoord, het kwam niet zo goed uit want ze had later haar schildercursus waar zij heen moest!!!

Overigens Tonny, voor mij is mijn schoonmoeder wel degelijk bezoek. Zo gedraagt zij zich ook. Je kan niet zeggen dat schoonouders per definitie geen bezoek zijn. Hangt echt erg af van de verhoudingen met schoondochter/zoon enz enz.
Ik moet er werkelijk niet aan denken dat mijn schoonmoeder onaangekondigd voor mijn neus staat als ik net bevallen ben! Ze is ook een tiep die het wrs aanstelleritis zal vinden als ik dan nog in mijn pyjama in bed lig.

Trouwens wb limi

Ik snap haar heel goed juist. Ik weet wat het is om een kind te hebben dat rond bedtijd gaat stuiteren als er bezoek is zeker na een geboorte van een broertje of zusje.! Die krijg ik er dan ook echt amper meer in. En dan nog alleen thuis zonder man en een baby (om wie het gaat) die op dat tijdstip slaapt. Zelf doodmoe zijn.
Ik had ook geweigerd!

amanda

amanda

06-01-2010 om 13:23

Tip

Om nog even terug te komen op de vraag van Jeanne. Tussen 17 en 20 geen bezoek svp, zal ik dat op het kaartje zetten. Nee, zo niet denk ik, want dan is toch te onduidelijk wat dan wel mag. Wel om half 5, wel om half 9? En dan hoef ik dus niet te bellen?

Zet op het kaartje gewoon dat er eerst gebeld moet worden (leuke tekstjes daarvoor in overvloed). Dan kun jij per dag bepalen hoe of wat.

Probleem blijft daarbij, dat bepaalde naaste mensen/familie zichzelf geen bezoek "voelen" en zich dus niks aantrekken van zo'n regel op het kaartje. Eerst bellen? Heel verstandig maar dat geldt niet voor mij, dat geldt voor de visite! En dat kun je misschien ook weer als een compliment beschouwen

Loopt het echt de spuigaten uit met onverwachte binnenvallers dan deur op slot en een briefje erop lijkt me het enige dat je kunt doen.

Ze zijn het misschien ook zo gewend bij jullie, als dit de vierde is....Dan moet je streng en duidelijk zijn als je dit echt niet meer wilt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.