Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Toetjes voor baby

Hoi allemaal,

ons zoontje van bijna 9 maanden heeft altijd nog trek na zijn avondeten terwijl hij toch al een redelijke portie krijgt. Hij huilt dan altijd als het op is. Nu had ik laatst een keer aardbei yoghurt van Ella’s kitchen mmeegenomen van de supermarkt. Ik had hem deze na het avondeten gegeven en toen hij ermee klaar was leek hij tevreden en huilde hij ook niet dat het eten klaar was. Nu zag ik dat er ook zoiets als yogolino en kwarkolino bestaat als toetje voor je kind. Maar ik wil wel graag enigszins gezond blijven doen voor hem en ik kan me voorstellen dat al het bovenstaande dat niet persé is.

hebben jullie ervaring met “toetjes” en kan het kwaad om dit aan ons zoontje te geven? Kan ik beter gewoon zelf yoghurt met wat fruit prakken of is er een ander alternatief?


ik deed zelf lekker volle yoghurt of kwark. Als ie slecht had gegeten een banaan er doorheen. Volle producten (vet) is beter dan suiker.

Ik kreeg trouwens te horen dat baby zoveel avond mag eten als ie wil. Dus misschien kan je hem wat meer geven? Binnen redelijkheid maar dat weet je zelf het beste. 

 

ik heb nooit van die speciale kindertoetjes gegeven. Gewoon (griekse) yoghurt of kwark.

Als baby niet genoeg heeft gehad kun je dan niet beter meer avondeten geven? Wij geven soms na het eten wel eens yoghurt of appelmoes, maar dat is maar weinig. 

Van die speciale babytoetjes is vooral marketing van fabrikanten. Ik zou gewoon volle yoghurt of kwark geven met wat fruit. Of extra avondeten. Hij geeft immers aan nog honger te hebben. 

Ze kregen hier gewoon Danoontjes en dat soort toetjes. Ik geloof niet dat ik ooit grote pakken zuiveltoetje heb gekocht. Zelf eet ik het niet.

ik zou voor meer avondeten en een bakje volle yoghurt. Kind at dat hier met zoveel smaak als een hapje vla dat kind ooit mocht proeven. Op structurele basis waren gezoete toetjes hier dus nergens voor nodig. 

yoghurt met fruit of alleen fruit. Of meer avondeten geven.

Baby krijgt hier gewoon volle yoghurt. Dat hebben kind 1 en 2 ook altijd gekregen en nog steeds worden ze er blij van! 

waarom moet de honger gestild worden met een toetje ipv meer avondeten? Tenminste, mijn logische aanname zou zijn hij heeft nog honger dus ik geef hem meer eten ipv ik zoek naar iets anders om zijn honger te stillen. 

Wat wordt verstaan onder "een redelijke portie"?

De ene baby eet 3 maal niets van groenten en aardappelen.
De andere eet dus wel meer.

En het kan zo volgende week of volgende maand weer anders gaan.

Is er 's avonds ook nog een fles melk / borstvoeding?
Want daar zou ik wel rekening mee houden als je ook nog aan de yoghurt of de kwark gaat.

gewone yoghurt, zoals de rest al zegt. Of een stuk fruit (erdoor). Geen zoetigheid. Oh, en ongezoete kokosyoghurt deed het hier ook goed

Hier gaven we als toetje yoghurt zonder enige toevoeging. 
Inmiddels zijn het allemaal (post)pubers en eten ze yoghurt nog altijd suikerloos. 
Goed begin is het halve werk, dus 

Jippox schreef op 19-03-2023 om 23:23:

Hier gaven we als toetje yoghurt zonder enige toevoeging.
Inmiddels zijn het allemaal (post)pubers en eten ze yoghurt nog altijd suikerloos.
Goed begin is het halve werk, dus

Hier hetzelfde.

Een bakje volle yoghurt. Zonder iets. Maar als hij echt nog honger lijkt te hebben zou ik beginnen met wat meer avondeten te geven.

yoghurt is gezond dus het maakt lijkt me niks uit of je meer avondeten eten geeft of yoghurt/kwark oid toe. 
Wel zou ik idd voor een variant zonder toegevoegde suikers gaan. Wat fruit erin geprakt maakt het al prima zoet. 

Gewoon geven waar jij je goed bij voelt. Zeker op een forum zijn er zoveel mensen en net zoveel meningen.
 Of dat nou "gezonde" yoghurt zonder iets erin is of een "ongezond danoontje". Denk niet dat die dure yogolino toetjes beter zijn dan (huismerk) danoontjes maar het scheelt wel in de portemonnee.

i

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.