Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Wanneer laat jij na de geboorte je ouders op bezoek komen?


Kerstin75 schreef op 27-10-2022 om 12:41:

[..]

Precies watde oúders willen. Heeft papa ook een stem ?

Waarom deze reactie op mij? Dit is precies wat ik zei.

Schoonmoeder kwam na 3 maanden eens kijken. Bij ons eerste kind. De rest heeft ze nooit gezien. 
Tel je zegeningen.. 

Dat gemopper achter anderen om, zou in mijn familie trouwens niet gebeuren. 

SusannaT schreef op 27-10-2022 om 13:30:

[..]

Hij heeft van mij één keer een paar aps gehad, met felicitaties, dat zn moeder graag 5 minuten komt kijken, dat ik wel hoor wanneer ze zover zijn dat ik zelf ff langs mag en dat ie vooral zijn rust moet pakken

Waarom vind jij dat je moet aangeven dat je moeder graag komt kijken?

Ik zou het ook negeren als het op die manier gaat.

SusannaT

SusannaT

27-10-2022 om 13:39 Topicstarter

Valeria schreef op 27-10-2022 om 13:36:

[..]

Waarom vind jij dat je moet aangeven dat je moeder graag komt kijken?

Ik zou het ook negeren als het op die manier gaat.

Mijn moeder zou het zelf nooit ze zeggen maar vervolgens krijg ik wél het geklaag over me heen. En het zit niet echt in me om op zo'n moment te zeggen: "ma, hou je kop, praat zelf met mijn broer"

SusannaT

SusannaT

27-10-2022 om 13:40 Topicstarter

yette schreef op 27-10-2022 om 13:35:

Dat gemopper achter anderen om, zou in mijn familie trouwens niet gebeuren.

Rechtstreeks mopperen wordt weggelachen (broer) of ze komt een halfjaar niet op bezoek (schoonzus). Ze bedoelt het niet verkeerd maar het komt rot over.

SusannaT schreef op 27-10-2022 om 13:39:

[..]

Mijn moeder zou het zelf nooit zemaazeggenr vervolgens krijg ik wél het geklaag over me heen. En het zit niet echt in me om op zo'n moment te zeggen: "ma, hou je kop, praat zelf met mijn broer"

De volgende keer toch maar doen; luidruchtig doch beleefd melden dat moe bij je broer moet klagen en niet bij jou.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

27-10-2022 om 13:42

SusannaT schreef op 27-10-2022 om 13:40:

[..]

Rechtstreeks mopperen wordt weggelachen (broer) of ze komt een halfjaar niet op bezoek (schoonzus). Ze bedoelt het niet verkeerd maar het komt rot over.

Dus zo warm is de relatie dus niet?

ik vind het wel een beetje vreemd, maar ze zullen er wel een onnavolgbare reden voor hebben. 
hier geen kinderen maar broer wel en broer van man ook. 

bij alle 4 (2 en 2) de kinderen waren wij als "gezin" (dus (schoon)ouders en broers/zussen+aanhang er allemaal dezelfde dag ondanks dat 2 van de 4 bevallingen zwaar waren. 

toen de oudste van mijn broer geboren werd weet ik nog dat de kraamverzorgster ofzo net met schoonzus bezig was of zoiets dus dat we moesten wachten. toen ben ik de keuken gaan poetsen en broer geholpen met weet ik wat. maar bij ons zijn de banden misschien anders/hechter

SusannaT schreef op 27-10-2022 om 13:39:

[..]

 En het zit niet echt in me om op zo'n moment te zeggen: "ma, hou je kop, praat zelf met mijn broer"

Dan moet je dat toch maar gaan leren.

Als je moeder iets wil, moet ze dat zelf regelen en niet jou ertussen zetten.


Mijn moeder deed het ook wel eens, en toen kwam ik er eens achter dat het meestal schromelijk overdreven was. Werd ik plaatsvervangend boos om dingen die helemaal niet zo erg of helemaal niet waar waren. Daarna was ik er klaar mee. Sommige mensen genieten van drama en klagen, maar laat mij er lekker buiten.

Ik snap het wel. Bij ons is het nog niet zo ver, maar ik denk dat ik tegen die tijd ook graag mijn moeder bij mijn bevalling wil hebben (als ik thuis beval). Mijn schoonmoeder hoef ik daar echt niet bij te hebben. Na de bevalling zou ik denk ik heel erg behoefte hebben aan even tijd met z'n drieën (man, ik en kind). Een kind erbij is nogal wat, dus even tijd met elkaar is denk ik heel fijn. Dan zou ik dus inderdaad geen bezoek willen, maar zou mijn moeder dus wel het kind al hebben gezien, aangezien ik haar graag bij de bevalling wil hebben. 

En na 3 dagen is toch nog steeds best wel vlot? En je moeder is nog steeds een van de eersten. Het is niet alsof op de eerste dag wel jan en alleman werd uitgenodigd, maar alleen je moeder niet.

yvette wie zegt dat ze dat bij jou in de familie niet doen? Deze broer weet dat toch ook niet.

Niet het hele topic gelezen, maar weet je wel hoe het contact gegaan is? Misschien hebben broer en schoonzus wel de tijden afgekaderd en kon moeder toen niet. Misschien wil je moeder wel perse 's avonds tijdens de koffie komen en is dat nou juist de tijd dat broer en schoonzus druk zijn met de baby.

Desalniettemin vind ik het ook normaal dat alle opa's en oma's, ooms en tantes in de eerste dagen komen. Maar ik vind het ook normaal dat je na zo'n levensverandendere gebeurtenis wat minder flexibel bent en ze maar komen op de tijden dat het jou schikt. 

Ik vind het niet kunnen om onderscheid te maken tussen moeder en schoonmoeder tenzij er sowieso geen contact is met een van beiden. In deze situatie zou ik beide moeders de eerste dag kort uitnodigen of juist allebei pas later maar ik zou geen onderscheid maken. 
Mijn schoonmoeder heeft mijn oudste kinderen overigens pas veel later gezien dan mijn moeder (weken later) maar dat was haar eigen keuze (wij wonen niet bij elkaar in de buurt.) Ze mocht wel eerder komen.
Het kind uit mijn tweede huwelijk hebben beide oma's  de eerste dag gezien.

nee pluma, dat staat er toch, moeder mocht gewoon niet eerder komen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.