Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Wanneer laat jij na de geboorte je ouders op bezoek komen?


SusannaT

SusannaT

27-10-2022 om 13:22 Topicstarter

Mischa83 schreef op 27-10-2022 om 13:20:

Mijn hemel, laat die mensen lekker zelf beslissen! Het is hun kind en ze zijn niemand een verklaring schuldig.
Oma zou aan mij een slechte hebben gehad dat ze in de kraamtijd komt mekkeren over dat andere oma al geweest is. Ik zie hier helemaal geen taak van de ouders in, die moeten lekker genieten van hun kind zonder dat jaloerse gedoe van familie.

Oma mekkert niet. Oma krijgt gewoon te horen wanneer ze welkom is, en dat de andere oma veel eerder welkom is. 

Mijn moeder zegt er niks van, maar je kunt je vast voorstellen dat dit voor haar absoluut niet fijn is. En daar vind ik (Ik dus) wat van.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

27-10-2022 om 13:23

irmama schreef op 27-10-2022 om 13:20:

[..]

De man heeft net zoveel recht. Wat een kolder dit.

Misschien wil die man wel gewoon wat zijn vrouw wil en heeft hij geen zin in gedoe een dag na de geboorte van hun kind. 

SusannaT

SusannaT

27-10-2022 om 13:23 Topicstarter

Mischa83 schreef op 27-10-2022 om 13:22:

[..]

Maar mogelijk staat de vader gewoon achter de beslissing? Er blijkt nergens uit dat hij het niet eens is met zn vrouw.

Hij heeft geen eigen mening als zijn vrouw iets vindt...

SusannaT

SusannaT

27-10-2022 om 13:25 Topicstarter

SusannaT schreef op 27-10-2022 om 13:23:

[..]

Hij heeft geen eigen mening als zijn vrouw iets vindt...

Ik heb hem vaak genoeg terug zien komen op woorden als zij een andere mening had. En overal zit haar handtekening in. Een lieve meid, maar haar wil is wet.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

27-10-2022 om 13:25

SusannaT schreef op 27-10-2022 om 13:23:

[..]

Hij heeft geen eigen mening als zijn vrouw iets vindt...

Dan ga je bij je broer klagen.

Goed dat je moeder er niks van zegt denk ik. Kraamtijd gaat over de nieuwe baby en de verse ouders, niet over de (verongelijkte) gevoelens van de familie eromheen.

SusannaT

SusannaT

27-10-2022 om 13:26 Topicstarter

Battle-Royale schreef op 27-10-2022 om 13:25:

[..]

Dan ga je bij je broer klagen.

Die heeft op zijn app al de nodige, zeer luidruchtige doch beleefde hints gekregen. Maar die leest hij niet. Bellen doe ik niet. Mijn moeder heeft hem gebeld, maar de telefoon staat gewoon op voicemail.

Battle-Royale schreef op 27-10-2022 om 13:21:

[..]

Ik veronderstel dat de eigen moeder van een vrouw een totaal andere status heeft dan de schoonmoeder dus dat haar eigen moeder er dezelfde dag al was lijkt mij normaal. Het leest ook niet alsof er een innige relatie met de schoonouders is maar eerder een oppervlakkige. En na 3 dagen is een baby nog niet heel veel veranderd dus wat het belang is van een half uur rijden, twee minuten babykijken en weer een half uur terug zie ik niet echt.

Battle-Royale schreef op 27-10-2022 om 13:21:

[..]

Ik veronderstel dat de eigen moeder van een vrouw een totaal andere status heeft dan de schoonmoeder dus dat haar eigen moeder er dezelfde dag al was lijkt mij normaal. Het leest ook niet alsof er een innige relatie met de schoonouders is maar eerder een oppervlakkige. En na 3 dagen is een baby nog niet heel veel veranderd dus wat het belang is van een half uur rijden, twee minuten babykijken en weer een half uur terug zie ik niet echt.

Het kind is net zo goed van die vader.  Er is geen statusverschil

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

27-10-2022 om 13:27

Mischa83 schreef op 27-10-2022 om 13:26:

Goed dat je moeder er niks van zegt denk ik. Kraamtijd gaat over de nieuwe baby en de verse ouders, niet over de (verongelijkte) gevoelens van de familie eromheen.

Eens. De ouders beslissen over hun eigen kind, ongeacht wat de familie daarvan vind. 

SusannaT schreef op 27-10-2022 om 13:26:

[..]

Die heeft op zijn app al de nodige, zeer luidruchtige doch beleefde hints gekregen. Maar die leest hij niet. Bellen doe ik niet. Mijn moeder heeft hem gebeld, maar de telefoon staat gewoon op voicemail.

Snap ik, hij is gisteren (!) vader geworden. Heeft wel wat anders aan zn hoofd

SusannaT

SusannaT

27-10-2022 om 13:29 Topicstarter

Mischa83 schreef op 27-10-2022 om 13:26:

Goed dat je moeder er niks van zegt denk ik. Kraamtijd gaat over de nieuwe baby en de verse ouders, niet over de (verongelijkte) gevoelens van de familie eromheen.

Klopt, en ik zou ook nooit echt boos of dwingend naar mijn broer en zijn vrouw zijn, maar ik vind het sneu voor mijn moeder. En ik dacht: ben ik nu de enige die zo denkt? Ik wilde hier ff alles op een rijtje zetten. Mijn broer is wie hij is, dus hij krijgt de ruimte, ik heb gisteren een kaartje op de bus gedaan en er wordt niet over gekibbel, wat wij ergens van vinden. Want hun keus ja. 

SusannaT

SusannaT

27-10-2022 om 13:30 Topicstarter

Mischa83 schreef op 27-10-2022 om 13:28:

[..]

Snap ik, hij is gisteren (!) vader geworden. Heeft wel wat anders aan zn hoofd

Hij heeft van mij één keer een paar aps gehad, met felicitaties, dat zn moeder graag 5 minuten komt kijken, dat ik wel hoor wanneer ze zover zijn dat ik zelf ff langs mag en dat ie vooral zijn rust moet pakken

SusannaT

SusannaT

27-10-2022 om 13:31 Topicstarter

SusannaT schreef op 27-10-2022 om 13:30:

[..]

Hij heeft één keer een paar aps gehad, met felicitaties, dat zn moeder graag 5 minuten komt kijken, dat ik wel hoor wanneer ze zover zijn dat ik zelf ff langs mag en dat ie vooral zijn rust moet pakken

Ik verwacht ook geen snelle reactie, hij zal meer aan zijn hoofd hebben ja. Daarom ook niet gebeld, dat lijkt me dwingender

LostJellyfish83

LostJellyfish83

27-10-2022 om 13:32

Mischa83 schreef op 27-10-2022 om 13:28:

[..]

Snap ik, hij is gisteren (!) vader geworden. Heeft wel wat anders aan zn hoofd

Je hoeft toch niet in een asociale hork te veranderen, omdat je een kind hebt gehad? 

irmama schreef op 27-10-2022 om 13:27:

[..]

[..]

Het kind is net zo goed van die vader. Er is geen statusverschil

Klopt. Als je die post partum status niet meetelt. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.