Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Dees 68

Dees 68

01-02-2009 om 14:29

Witte plek (blaar?) op tepel.

Hebben we net de spruw achter de rug dient zich het volgende probleem aan: sinds een paar dagen heb ik een witte plek op mijn tepel. In het begin heb ik er niet zo opgelet, maar het doe toch wel erg zeer onderhand (het voeden bedoel ik) en vanmorgen zag ik dat het eigenlijk gewoon melk onder een blaasje is, een soort van blaar dus...

Maar wat nu dan? Gaat dit weer vanzelf over? Zou een tepelhoedje werken? En hoe kom ik daar eigenlijk aan (en natuurlijk vooral hoe kom ik er weer af )...

Wie weet raad?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
angel3

angel3

01-02-2009 om 15:00

Melkblaar

kan inderdaad een melkblaar zijn en heeft meestal te maken met niet goed aanleggen.
Zie hier een stukje ooit op OOL gestaan http://www.ouders.nl/lacta/bv0408.htm

sterkte ermee

Rembrand

Rembrand

01-02-2009 om 17:23

Melkblaar.

Hoi Dees,
Het lijkt me inderdaad een melkblaar.
Een melkblaar is een klein blaasje op de tepel dat bedekt is met een dun laagje huid en gevuld kan zijn met wat melk. Meestal is er een wit of geel puntje zichtbaar en is de uitgang van het melkkanaal afgesloten. Wanneer de melkblaar niet vanzelf verdwijnt kan je de huid van de tepel eerst verzachten met warm water en zachtjes met een warme doek over de tepel wrijven. Ook kan je de blaar evenwijdig met de tepel doorprikken met een steriele naald. Meestal is het na het doorprikken ook nodig om de tepel te masseren en manueel wat melk af te kolven om het verstopte melkkanaal vrij te maken. Warme compressen en pijnstillers kunnen nodig zijn.
Je kan ook even bellen met een contactpersoon van de VBN hierover.
( 0343-576626).
M.

Dees 68

Dees 68

01-02-2009 om 20:26

Dank

Ik heb eigenlijk ook wel last van een plekje in mijn borst dat niet goed leeggedronken wordt, dus het lijkt me inderdaad dat er een melkkanaal afgesloten is.

Bedankt voor de informatie, daar kunnen we wat mee!

Het voeden gaat op zich wel, het is alleen even flink doorbijten in het begin AUAUAUAU!
Heb al eens eerder zo'n puntje op mijn tepel gehad (eerste of tweede week), maar nooit geweten wat het was. Weer wat geleerd dus.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.