Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
patsy

patsy

05-02-2015 om 12:49

18 maanden en vaak ziek

Hallo allemaal,

Ik wilde graag wat advies over het volgende:

Mijn zoon van 18 maanden heeft de laatste 4 maanden bijna om de 2 weken koorts, soms is hij verkouden of ziekjes maar ook net zo vaak heeft hij alleen koorts...hij eet/drinkt hierdoor ook weinig en is ook niet echt aangekomen de laatste tijd.
Nu ben ik al 3 keer bij de huisarts geweest, de laatste keer (2 weken geleden) kreeg hij wegens een beginnende oorontsteking een antibioticakuur, tijdens deze kuur was hij weer helemaal de oud en ik dacht eindelijk de oorzaak gevonden.

Tot 2 dagen geleden, hij weer heeft gespuugd en in de loop van de dag koorts kreeg (40 graden). Vannacht weer veel gehuild en duidelijk niet lekker in orde.
Maar vannochtend was er weer niks aan de hand.
Ik heb weer de dokter gebeld (assistente kreeg ik aan de lijn) en die zei dat hij waarschijnlijk veel virussen door moet maken omdat iedereen telkens ziek is.
Maar wat denken jullie? Maak ik me druk of toch maar weer terug naar de dokter?

Bedankt alvast voor de reacties!

ps: ook al urine laten onderzoeken 3 weken geleden en niks te vinden

Hadewich

Hadewich

05-02-2015 om 13:00

Er heerst van alles...

Er heerst van alles, dus ik vind het niet raar dat hij achter elkaar allerlei virussen oppikt. Hebben mijn kinderen op die leeftijd ook gehad. De ene verkoudheid na de andere, soms met koorts.

Hou hem in de gaten en als je het echt niet vertrouwt, dan weer naar de huisarts.

Vervelend hoor, sterkte ermee!

MamavanSenH

MamavanSenH

05-02-2015 om 13:03

Hier ook één

Hier een dochter van 21 maanden die ook om de haverklap ziek is. Verkoudheid, buikgriep, griep, vorige maand de Bof... Alles wat op haar pad komt pikt ze op.

Hier zit de oorzaak waarschijnlijk in een niet al te goede start van haar leventje. Keizersnee, moeder die zelf weinig antistoffen aanmaakt dus zoals de meeste kinderen teren op de antistoffen van haar moeder kan ze ook niet. Weinig meegekregen uit de baarmoeder en weinig uit de borstvoeding. Ik denk dat om deze redenen haar immuunsysteem niet helemaal een eerlijke start heeft gekregen en dat ze daarom zo snel steeds ziek word.

We zijn er ook voor bij de huisarts geweest en hebben een afspraak gehad bij een kinderarts. Uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat ze "gewoon" een verminderde afweer heeft en dat we dat kunnen versterken met extra vitamines (vooral vitamine C). Op zich helpt het, ze word nog steeds erg vaak ziek maar is er nu wel sneller vanaf dan eerst.

Weet je, het ene kind is om de haverklap ziek terwijl het andere nooit ziek is. Heeft allemaal te maken met de sterkte van het immuunsysteem. Bij het ene kind is dat beter dan het andere. Dus ik denk dat je het in die hoek moet zoeken. Er zijn manieren om het immuunsysteem te helpen en te versterken, zoals vitamine C maar ook bijvoorbeeld Echinacea. En als je ervoor open staat, eventueel ontstoren van vaccinaties kan bij sommige kinderen goed helpen.

Tango

Tango

06-02-2015 om 15:00

Kinderdagverblijf?

Gaat hij naar een kinderdagverblijf? Daar lopen ze ook altijd van alles op. Ik weet nog wel dat die van mij er met 1 jaar heen ging, toen was hij ook bijna elke week verkouden, koortsig etc.
Na een tijdje gaat dit over, hebben ze meer weerstand opgebouwd. Zoon is inmiddels 10 en nog maar zelden ziek.

dc

dc

06-02-2015 om 23:22

kiezen?

De mijne waren vaak ziek (snotterig en oorontstekingen) elke keer als ze tanden en vooral kiezen kregen. En dan was het weer een tijdje over als er eentje eindelijk door was (kon even duren).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.