Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Mien

Mien

28-10-2013 om 11:17

3 en 5 jarige buurkinderen worden 2,5 uur alleen thuis gelaten

Een vriendin vertelde me net dat haar buurman laatst aan de deur belde, om half acht 's avonds, om te vertellen dat hij en zijn vrouw even uit gingen, zo'n een uur of twee, wel in de buurt. Ze hebben 3 kinderen, baby, 3 en 5 jaar. De baby werd ergens ondergebracht maar de 2 "oudsten" bleven alleen thuis, zonder babyfoon want dat wilde de 5 jarige niet het is misschien een wijs kind....maar wel 5), want ze hadden de telefoon en konden altijd hun vader en moeder bellen. Ik wist echt niet wat ik hoorde en vind dit onverantwoord! Ik moest het echt even kwijt!

Dit had ik gister geplaatst bij algemeen ouderschap. Ik wil er nog aan toevoegen dat mijn vriendin bijna ruzie heeft gekregen met de buurman omdat ze het niet verantwoord vond maar hij vond dat het kon! Deze buren bellen ook wel eens vaker aan en stoppen mijn vriendin/haar man/kinderen de babyfoon in de hand met de mededeling "ze slapen, ik ben zo terug". En een bloemetje of zo? nog nooit!

op de koffie

Die buren zou ik eens op de koffie vragen. Luisteren naar wat ze meemaken. Hoe ze het beleven een gezin te hebben.

Verder vind ik het erg raar om omdat een kind van 5 het niet wil geen babyfoon aan te zetten. Een kleuter kan niet bepalen of het nodig is papa/mama op te bellen. Die verantwoordelijkheid is veel te groot.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

28-10-2013 om 11:58

wat wil je precies met je berichtje?

Ik denk dat de meesten hier zelf andere keuzes zouden maken.

Maar ik merk aan mijzelf dat ik niet zo'n behoefte heb om hier verontwaardigd te gaan roepen dat 'dit echter niet kan!'.

En door jouw aanvulling die je geeft over de babyfoon en 'geen bloemetje' vraag ik mij af wat je nu eigenlijk wilt met dit draadje.

ijsvogeltje

waarschijnlijk wil ze het gewoon even kwijt, toch. Prima hoor, heb ik zelf ook wel eens behoefte aan.

Maaike

Maaike

03-03-2014 om 22:28

Melding

Dit soort gevallen zou je anoniem kunnen melden bij de kinderbescherming.
Wat vreselijk onverantwoord.. Sprakeloos...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.