Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

3 jaar oud en standaard half 4 's nachts wakker en rondlopen....

Jongste is net 3 jaar en presteert het nu al bijna 4 weken zo goed als iedere ochtend om half 4 wakker te zijn. En uit bed te komen. En uit zijn kamer te komen....en iedereen wakker te maken (ons en grote broer van bijna 6). Dit komt uiteraard niemands humeur heel erg ten goede de laatste tijd....

Iemand tips? Wat we al geprobeerd hebben:

- Later naar bed en/of middagslaapje schrappen. Werkt niet.
- Voor het naar bed gaan nog even toespreken dat je niet uit je bed mag komen. Lief/geduldig/boos - maakt allemaal geen verschil.
- Slaaptrainer van iemand geleend, dus zo'n ding met een beestje met gesloten oogjes en als de oogjes opengaan, dan mag je je bed uit. Heeft'ie ook maling aan.
- Uiteraard stoppen we hem telkens terug in bed. En dan issie er na een kwartier weer uit. En gaat hij weer terug. En er weet uit....nou ja, you get the point, op een gegeven moment nemen we hem dan maar naar beneden (een van ons) zodat de ander + oudste broer nog een beetje kunnen slapen.

Ik hoop dat dit een fase is die vanzelf weer over gaat...en dan het liefst heel snel. Tot die tijd, iemand nog een tip voor iets wat we nog niet geprobeerd hebben?

Noet

Noet

13-04-2015 om 16:32

waardoor wakker?

Waardoor wordt hij wakker?
De wekker van de buren, de krantenjongen of iemand anders die op dat tijdstip door de straat scheurt?

Dan kun je iets aan die oorzaak doen (of niet)

Wat je nog niet geprobeerd hebt is er bij gaan liggen. Dat werkt bij mijn dochter het best.

Noet

Noet

13-04-2015 om 16:33

Honger?

Het tijdstip dat je noemt was voor mijn dochter het tijdstip dat ze honger had, en daar werd ze wakker van. Dus met een boterham naast haar bed die ze dan op at kon ze weer verder slapen.

Angela67

Angela67

13-04-2015 om 17:13

kou

extra dekentje?
gr Angela

mama mia

mama mia

13-04-2015 om 19:42 Topicstarter

Geen van allen

Hij heeft het absoluut niet koud, ook geen honger.

Erbij liggen....hij ligt nog in een ledikantje dus dat gaat simpelweg niet. Bij ons in bed heb ik ook al geprobeerd, maar het enige wat er dan gebeurd is dat hij dan daar gaat liggen keten en zowel ik als partner niet meer slapen.

Ook geen enkel geluid om dat tijdstip 's nachts. Wij wonen in een dorp waar ook werkelijk waar niets gebeurd, niet aan de grote weg, er rijdt nog geen auto langs, helemaal niks noppes nada.

Noet

Noet

13-04-2015 om 19:48

erbij

erbij kan ook prima met een ledikant: matras op de grond en erbij liggen. Eventueel hand door de tralies.
Juist in zo'n rustige omgeving kan geluid ze wakker maken, de klep van de brievenbus van de buren bv, of de wekker van de buren, vergeet niet dat de oren van kinderen beter zijn dan die van ons. Het is ook het tijdstip dat vogels weer beginnen met fluiten.

Moni

Moni

13-04-2015 om 19:56

Ooit gelezen

Deze tip heb ik ooit gelezen en altijd onthouden. Maar nooit nodig gehad.
Als een kind elke nacht op een 'vaste' tijd wakker wordt, kun je kind eerder zelf wakker maken. Verzin maar een smoes, ik wil je even laten plassen, ik wil even kijken of het goed met je gaat, of iets over een zogenaamde droom. Met een driejarige hoef je misschien helemaal geen uitleg te geven.
Kind wordt wakker, gaat daarna weer slapen. En de kans blijkt dan groot te zijn dat kind over het vaste punt heen slaapt. Als je dat een paar dagen doet, dan is de gewoonte eruit.
Waarschijnlijk werkt het omdat kind na dat wakker worden in een diepe slaap valt. Maar precies weet ik dat niet.
Natuurlijk is het vervelend om je wekker te zetten, maar beter één persoon een kwartiertje wakker dan een half uur later iedereen.
Mocht je het proberen, dan wil ik graag hier lezen hoe het ging.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

13-04-2015 om 21:23

Vogels

Hier beginnen de vogels rond die tijd enorm veel kabaal te maken. Daar word ik ook wakker van. Alleen draai ik me dan weer om.

Misschien kan je zijn bed verplaatsen, verder van het raam afzetten oid?

guera

guera

18-04-2015 om 15:43

ja moni

Heb ik ook weleens gedaan met de nachtangst die 1 kind had. Standaard om 23 uur ofzo werd hij gillend wakker en keek dan dwars door je heen. Geen contact mee te krijgen. Toen las ik die tip ook. Heb ik gedaan. Gewoon om 22.45 u kind wakker gemaakt. Ging gelijk slapen en werd niet wakker.....proberen dus!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.