Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Kind in fietsstoeltje achterop herenfiets

Wat is een veilige strategie om een kind (3 jr) op het fietsstoeltje te zetten achterop een herenfiets?
Bij een damesfiets is het gemakkelijk: eerst de fiets op het (tweebenige) standaard, dan het kind in het stoeltje zetten, dan van de standaard af en op de fiets gaan zitten.
Maar bij een herenfiets is het lastig om de fiets stabiel te houden terwijl je met je been over de stang zwaait.
Welke oplossing hebben jullie gevonden?

Groet,
Herman

Sfera Sleutelbeen

Sfera Sleutelbeen

23-07-2017 om 10:34

Been over de stang?

Kun je niet je been over de stang doen, dus voorlangs, in plaats van over het zadel, dus achterlangs? En dat als het kind er al op zit?

tante Sidonia

tante Sidonia

23-07-2017 om 14:01

wat ook kan

eerst gaan zitten en dan het kind achterop laten klimmen. Maar dat kan pas vanaf bepaalde leeftijd. Misschien lukt het bij kleintjes wel om ze aan de arm vast te blijven houden terwijl je je been erover slaat om ze dan erop te zetten?

Half a twin

Half a twin

23-07-2017 om 14:05

hoe maak je dan het gordeltje goed vast?

Been over de stang is enige optie. Of kind voorop maar daar zijn ze op een bepaald moment te groot voor.

opstappen handiger dan afstappen....

want met opstappen denk je nog na dat je been voorlangs moet. Je houdt dan t zadel en t stuur vast en stapt zo over de stang. Met afstappen is t nadenken dat je niet ineens je been achterover zwaait.....

Ik zou...

Een damesfiets nemen.

Ingrid

Triva

Triva

23-07-2017 om 16:48

inderdaad

Daarom zie je veel mannen op de fiets van hun vrouw fietsen als ze alleen ergens heen gaan en als ze samen gaan zitten de kinderen bij vrouw op de fiets. Als je alleenstaande vader bent kun je overwegen een damesfiets te nemen maar als je gewend bent om 'mannelijk' al overzwaaiend af te stappen heeft dat ook geen zin natuurlijk.

Mijntje

Mijntje

23-07-2017 om 16:53

lenig

Ik zie ook niet veel andere mogelijkheden dan een damesfiets (veel makkelijker) of een bakfiets.
Of zo hoog zwaaien dat je been over je kind zwaait, dus nog even wat leniger worden

kaplablokje

kaplablokje

23-07-2017 om 17:10

En steeds leniger

naar mate het kind groeit. Ik zou de tips van tante Sidonia en Half a twin combineren: eerst voorop, totdat kind zelf achterop kan klimmen. Of eigenlijk zou ik de tip van IngridT opvolgen en een damesfiets nemen. Dat hebben wij gedaan, toen mijn niet erg grote en niet erg lenige man de kinderen weg ging brengen. Of, nog eigenlijker, eerst hadden we een fietskar, totdat de oudste zelf kon fietsen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.