Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Vloeken en uitschelden

Help!!!!!

Mijn peuter van 2 scheld en vloekt en niet de meest gebruikelijke woorden maar woorden zoals hoer domme kut kuthoer en kankerhoer (sorry voor dit taalgebruik)
Na een lange tijd van jeugdzorg en ots door een vervelende ex partner zon 2 jaar is mijn zoontje 2 x een weekend bij zijn vader en nieuwe vriendin geweest te logeren
Nu hoorde ik dat mijn ex samen met mijn zoontje New kids turbo heeft gekeken dat is 3 weken geleden is het mogelijk dat hij dat daar van heeft !!!
Ik zit met mijn handen in het haar ik probeer die woorden te negeren en hem alleen te complimenteren als hij daadwerkelijk iets goeds doet
Hij scheld mij uit zijn oudere zus
Niets lijkt te helpen en mijn hart breekt is het eennuiting van boosheid tegen mij omdat hij naar zijn vader moest
Ik voel me zo hulpeloos en zon slechte moeder voordat hij daar was geweest heeft hij dit nog nooit gezegd

Moonschalkwijk

Moonschalkwijk

07-03-2017 om 19:04 Topicstarter

Woorden

In mijn huis worden zulke woorden overigens nooit uitgesproken

Tango

Tango

07-03-2017 om 20:08

Apart zetten

Zou toch duidelijker zijn tegen hem en zeggen dat hij deze woorden niet mag zeggen. Of hem even apart zetten als hij het doet. Negeren helpt blijkbaar niet.
Valt er met je ex-man over te praten? 2 jaar is natuurlijk wel een leeftijd dat zoiets niet handig is. Ze nemen dan heel makkelijk woorden over. Dat zal zijn vader toch ook wel begrijpen?
Hoe heeft hij het bij zijn vader? Zijn daar verder zorgen over? Heb je iemand bij wie je deze zorgen kwijt kan?

Moonschalkwijk

Moonschalkwijk

08-03-2017 om 00:40 Topicstarter

Vragen

Ik heb het met mijn ex over gehad maar die blijft volhouden dat hij zulke woorden niet het mar geloven doe ik het niet
Weet ook niet goed wat ik doen moet, moet ik hem daar maar niet meer heen laten gaan en gewoon vader en kind laten spelen in bijzijn van mij
Sinds hij daar geweest is praat hij zo

Pirata

Pirata

08-03-2017 om 12:23

hij weet niet wat hij zegt

Ik denk niet dat je dit bij een 2-jarige als beledigend kunt opvatten. Hij heeft geen benul van wat hij eigenlijk zegt. Misschien vindt hij het effect wel leuk? Negeren zou ik zeggen, het stopt dan hopelijk vanzelf.

TessaK01

TessaK01

29-04-2017 om 14:38

Neutrale toon

Ik denk dat als negeren niet werkt, het toch het beste is om tegen hem te gaan praten. Neem hem apart en vertel op een neutrale toon dat dit niet hoort en niet netjes is. Je kan hier het beste zo serieus mogelijk over doen, want anders wordt het misschien verkeerd opgevat. Hopelijk stopt het vanzelf!

Even een vraagje..

Gaat jouw kind naar een kinderdagverblijf in Schalkwijk?
Schalkwijk staat niet zo best bekend.
Veel hangjeugd en schotels als je begrijpt wat ik bedoel.

Rosemarije Disselhorst

Rosemarije Disselhorst

30-04-2017 om 21:08

Wat gênant...

Een kind van 2 kan de ware betekenis van die woorden helemaal nog niet begrijpen, wat niet wegneemt dat het wel een behoorlijk schok moet zijn als je kind deze woorden gebruikt. Als negeren niet helpt, dan zou ik op een manier die hij kan begrijpen proberen duidelijk te maken dat dit vieze woorden zijn en als hij deze gebruikt, dit helemaal niet netjes is. Of je kan ermee dreigen hem bijvoorbeeld geen koekjes of dropjes meer te geven als je deze woorden nog een keer hoort. Als hij meer woorden leert, zal hij deze misschien ‘vergeten’. Ik hoop het in elke geval voor jou. Moet behoorlijk gênant zijn soms ....

Gezin en Ik

Gezin en Ik

10-01-2018 om 10:48

Woorden

Helemaal eens met andere reacties: kinderen van twee zijn zich niet bewust van de betekenis van sommige uitspraken, MAAR kinderen mogen best leren dat er verschil is tussen woorden die niet netjes zijn en woorden die je goed kunt gebruiken. Het lijkt nu alsof deze 'nare' woorden een reactie uitlokken die het kind leuk vindt. Goed om hier even naar te kijken.

Vader zegt de woorden niet aan te bieden, maar herkent hij wel dat het kind deze woorden gebruikt (het zou ook kunnen dat je kindje de woorden ergens anders oppikt, bijvoorbeeld van radio/televisie)? Dan zou ik proberen met vader afspraken te maken over dit taalgebruik. Maak samen een lijst van liedjes/series die kind mag zien. Probeer samen regels/stappen te verzinnen om de opvoeding gelijk te trekken (hoe moeilijk dat ook is als je niet meer samen bent). Bedenk samen regels om gezellige woorden te gebruiken in de gezinnen.

Hopelijk kom je er uit, succes!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.