Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

1pers dekbed, waar op letten?

Over een maandje krijgt onze zoon een groter bed. Zijn peuterbed gaat plaats maken voor een 1persoons bed. 

Ik heb gekeken voor een dekbed, maar ik zie echt door de bomen het bos niet meer. 
Waar moet je op letten ? Mijn "eis" is alleen dat het een dekbed is wat gemakkelijk kan worden uitgewassen ivm zindelijkheid, en ik wil er ook niet de hoofdprijs voor geven. (Bv  Bij de ikea is de goedkoopste 3 euro en de duurste boven de 100euro)

Hebben jullie tips? 


Koop een 4seizoenenversie en dan het liefst twee omdat je wil kunnen wassen
Verder maakt het niet uit. Dus geef niet teveel geld uit. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

11-08-2022 om 21:29

Koop een 4 seizoenen dekbed. En extra lang als je denkt dat je er lang mee gaat doen. Die van 3 euro is trouwens niets, het lijkt wel afzuigkappenspul wat erin zit. Zou zoiets doen, synthetische vulling, anders niet wasbaar, katoenen tijk, en doorgestikt. https://www.dekbed-discounter.nl/katoenen-comfort-dekbed-4-seizoenen.html

Ze hebben ook leuke overtrekken https://www.dekbed-discounter.nl/dekbedovertrek/kids-140x200/

Ik adviseer een 4-seizoenen katoenen dekbed (vulling en tijk). 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

11-08-2022 om 21:45

Gewoon een tip qua overtrek: koop er eentje waarbij de bovenste hoeken open zijn, dan is het opmaken een werkje van enkele seconden. 

Wij hebben zelf een dekbed van Leen Bakker. Geschikt voor elk seizoen (er hoeft nooit een laag op of af, gewoon altijd hetzelfde dekbed) al is het volgens mij lente/herfst officieel en die hebben we ook voor onze kinderen in 1 persoonsformaat. Ik kan 'm alleen niet vinden op de website.
De 1 persoonsversie is niet super duur. €70 geloof ik.

Jessa schreef op 11-08-2022 om 21:48:

Wij hebben zelf een dekbed van Leen Bakker. Geschikt voor elk seizoen (er hoeft nooit een laag op of af, gewoon altijd hetzelfde dekbed) al is het volgens mij lente/herfst officieel en die hebben we ook voor onze kinderen in 1 persoonsformaat. Ik kan 'm alleen niet vinden op de website.
De 1 persoonsversie is niet super duur. €70 geloof ik.

Ik zou niet weten waarom ik dat zou willen. Heerlijk dat ik drie mogelijkheden heb. 1 dunne, 1 dikke en beide. 

Kijk ook vooral naar hoe snel je kind het warm heeft. Wij hebben het hele jaar hetzelfde dekbed erop liggen en dan nog ligt kind er 9 van de tien keer op ipv onder. Ook in de winter, dus dan draagt hij gewoon een warmere pyjama. 

Suusje. schreef op 11-08-2022 om 21:54:

[..]

Ik zou niet weten waarom ik dat zou willen. Heerlijk dat ik drie mogelijkheden heb. 1 dunne, 1 dikke en beide.

Ik zou niet weten waarom ik dat zou willen. Heerlijk dat ik dat wisselen niet hoef.

Het is nooit te warm of te koud. Dus prima.

Bijtje82

Bijtje82

11-08-2022 om 22:34

ik heb een poosje terug voor de kinderen dekbedden gehaald bij de leenbakker.
Volgens mij de Sedna. Die zijn licht, niet te dik maar toch warm genoeg. 
Dekbedden hebben een bepaalde warmte klasse. Klasse 1 is voor de koukleumen onder ons en klasse vier is heel licht. 
https://www.dekbedden.com/warmteklasse.html
Dus je moet een beetje kunnen bepalen waar je kind behoefte aan heeft. Hoe slaapt hij nu? Heeft hij een dekbedje of een dekentje? En is dat voldoende of juist teveel nu. 
Een heel warm dekbed lijkt me ook niet wenselijk. Dan zal hij als het te warm is, het dekbed van zich afgooien. In de zomer misschien niet zo'n ramp, maar in de winter zal hij het behoorlijk koud krijgen. Kleine Kinderen hebben nog niet echt het besef snachts om weer onder de deken te kruipen als ze het koud krijgen. En dan liggen ze de halve nacht in de kou.
 

Valdemar schreef op 11-08-2022 om 21:45:

Gewoon een tip qua overtrek: koop er eentje waarbij de bovenste hoeken open zijn, dan is het opmaken een werkje van enkele seconden.

Wat is het voordeel ten opzichte van gewoon de hoes inclusief dekbed bij de bovenste hoeken vastpakken? Het idee blijft hetzelfde toch? Keer schudden en het zit er in.

Hier voor dochter een vierseizoenen van Ikea, deze.                                         https://www.ikea.com/nl/nl/p/stjarnbracka-4-seizoenendekbed-20459002/          Zelf hebben we een donzen dekbed, maar dochter heeft het snel warm en leek ons voor haar te heet. Zegt ze ook zelf als ze eens bij ons in bed ligt. Dus goede keus was dit. Hoe het met wassen zit weet ik niet, nog nooit hoeven wassen.

Ik heb gewoon een standaard-dekbed bij de Hema gekocht. Deze volgens mij: https://www.hema.nl/wonen-slapen/slapen/dekbedden/dekbed---rpet-wit-1000021773.html?utm_source=Google%20Platform&utm_medium=Organic&utm_campaign=FreeShopping&gclid=CjwKCAjw0dKXBhBPEiwA2bmObVgdzd3URJjSg3zLcsDuZMirDruMfbDd_QEtYfPRvs8ECP4sr9hevxoCKBgQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Dat gewissel met die 4-seizoenendekbedden vind ik niks. Als het echt warm is, slapen de kinderen onder alleen een hoes; als het echt koud is (gebeurt beiden zelden in ons goed geïsoleerde huis) leg ik een lekkere deken over het voeteneinde. Werkt ook prima. 

ik heb een vierseizoenen dekbed, maar heb nooit beide er op. Hangt bij je zoon er vanaf hoe warm/koud hij het heeft, tijdens het slapen. 

Wij hebben ook allemaal 4-seizoenendekbedden. Voor de kinderen inderdaad zodat ze een reserve hadden in geval van een ongelukje (in de zindelijkheidsfase een dubbel opgemaakte matras en een kant en klaar dekbed op de grijp).
Zelf liggen we bij een hittegolf alleen onder een hoes en midwinter (raam open) onder het dubbele dekbed. We wisselen hier in huis niet tussen het dikke en het dunne dekbed (meestal vergeten we dat).

Een vierseizoenendekbed voor een peuter lijkt me wat overdreven. Die kleine kinderen hebben het al snel te warm. 
Wij hebben voor alle kinderen eerst een goedkoper dekbed, niet te dik, gekocht bij Ikea. Ze gaan nog bedplassen enz. Pas als ze iets ouder waren dan kregen ze een ander dekbed. 
Die van Ikea/Hema zijn prima. 

SuzyQFive schreef op 12-08-2022 om 08:07:

Een vierseizoenendekbed voor een peuter lijkt me wat overdreven. Die kleine kinderen hebben het al snel te warm.
Wij hebben voor alle kinderen eerst een goedkoper dekbed, niet te dik, gekocht bij Ikea. Ze gaan nog bedplassen enz. Pas als ze iets ouder waren dan kregen ze een ander dekbed.
Die van Ikea/Hema zijn prima.

Dochter hier had het toen ze klein was altijd warm, maar toen ze een jaar of 7 was is dat helemaal omgedraaid. Nu kruipt ze hoogzomer nog onder haar dekbed en rolt er als een burrito in  dan is een vierseizoenen dekbed juist handig. Eerste jaren alleen de dunne en daarna kan het dubbele er op als ze het koud hebben.

Bedplassen is hier gelukkig nooit gebeurt. Ze was al volledig zindelijk voordat ze een groter bed kreeg. Hier dus al 7 jaar hetzelfde dekbek en nog geen nieuwe nodig.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.