Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Bolderkar

Wij zitten er al een tijdje aan te denken om een bolderkar (met duwstang) te kopen. Wij hebben 2 jonge kids en als je dan bijvoorbeeld een dagje weg gaat naar het strand ofzo kan je daar alles in doen. Maar wij wonen ook vlakbij het winkelcentrum, als je dan bijvoorbeeld week boodschappen gaat doen, dan kan je ook alles daarin doen. Maar toch twijfel ik. Ga je z'n ding echt constant gebruiken? Of wordt het schuur opvulling? Wie heeft er een bolderkar en wat is je ervaring ermee.


Ik had ook een bolderkar, jaren geleden. Een erfstuk, maar veel gebruikt. Zowel door mij als door mijn zus. Vooral met boodschappen, markt ed vond ik het heel fijn.
Je hebt nu ook van die mooie die je ook makkelijk kan mee nemen naar bv een pretpark. Da's natuurlijk helemaal ideaal.

Wij hebben er jaren geleden een gekocht bij de ANWB en gebruiken het op vakantie en bij dagjes weg, ideaal.

Pands

Pands

25-07-2022 om 12:57 Topicstarter

@schermerlamp 
Wij zitten er idd aan te denken als we er 1 kopen om een inklapbare te kopen.

@fourtyfour
Fijn om te horen dat jullie er zoveel gebruik van maakte. 

@gingergirl
Ohja vakantie is idd ook handig. 

Wij hebben deze:
https://www.bol.com/nl/nl/p/mac-sports-wagon-opvouwbare-bolderkar-rood-luchtbanden-met-gratis-zonnehuifje/9200000057643982/?bltgh=h-3KbgWgNlJrO-qt2WdDVQ.4_13.19.ProductTitle

Hij gaat mee op dagjes weg, op vakantie en ik ga regelmatig zoon ermee van het KDV halen (icm met supermarktbezoek). Zonnehuifje (op 2de foto) is ideaal met het hete weer en je kan er een berg in kwijt.
Omdat je hem kan inklappen, neem hij weinig plek in beslag thuis of in de auto.
Zoon vind het leuk om erin te zitten, maar ook af en toe de kar te duwen. Hij trekt altijd een hoop bekijks als hij als een koning in zijn kar zit

We hebben ook een buggy, maar eigenlijk gaat de bolderkar altijd mee als we weg gaan. De buggy wordt eigenlijk alleen gebruikt door opa en oma's als die eens een dagje oppassen.

Wij hebben er geen maar mensen verderop in de straat wel. Zij gebruiken hem om de kinderen naar kdv 2 straten verderop te brengen en weer op te halen.

Kies voor een opvouwbare. Nu te gebruiken  voor strand, speeltuin en boodschappen. Als ze 18 zijn gaat diezelfde dan mee naar lowlands vol met tent en drank

Geen bolderkar, maar een (opvouwbare) fietskar, inmiddels meer dan 20 jaar oud en komt nog steeds wel een paar keer per jaar de schuur uit. Maar we hebben dan ook geen auto.


Toevoeging: fietskar met extra voorwiel, zgn. wandelset. Je fietst naar de bestemming, koppelt af, laat het voorwiel zakken en je kan de kar duwen, er zit ook een duwstang op.

Van kennissen weet ik dat een bolderkar niet echt motiveert om de kinderen zelf te laten lopen. Met dagjes weg doken die kids steeds weer in de kar "want moe" het zal wel handig zijn met dagjes weg maar dan vraag ik me af of je dan niet net zo goed een boodschappentrolly kunt nemen, of een inklapbare fietskar.

Decembermamma schreef op 25-07-2022 om 14:10:

Van kennissen weet ik dat een bolderkar niet echt motiveert om de kinderen zelf te laten lopen. Met dagjes weg doken die kids steeds weer in de kar "want moe" het zal wel handig zijn met dagjes weg maar dan vraag ik me af of je dan niet net zo goed een boodschappentrolly kunt nemen, of een inklapbare fietskar.

Wij gebruiken de bolderkar puur om spullen makkelijk mee te nemen bv op vakantie naar het strand, dagjes weg. De kinderen zitten er niet in, behalve dochter toen ze 1 was maar verder niet. Past meer in dan een boodschappentrolley

Wij hebben geen bolderkar, maar als we meer kinderen hadden gehad, was dat zeker een optie geweest. Ik zou dan kiezen voor een inklapbare zodat je die makkelijker mee kan nemen in de auto voor vakantie en dagjes uit. Voor naar kdv en school brengen en halen zou ik hem niet zo snel gebruiken als dat op loopafstand is.
Of kinderen er om de haverklap in gaan zitten, is ook iets waar je als ouders invloed op hebt. 

Bijtje82

Bijtje82

25-07-2022 om 17:57

Let wel even op bij die opvouwbare karren dat je er eentje hebt die geschikt is voor vervoer van kinderen. Sommigen zijn echt alleen puur voor het vervoer van lichte spullen. Als ik mijn 2 jongsten erin zou zetten zit ik al bijna tegen de 40 kg aan. Zijn nu 4 en 5, hebben eigenlijk altijd zelf gelopen. Zo'n fietskar is leuk, maar echt een enorm gevaarte. 

Wij hebben er ook lang over gedacht, toch gedaan en zó blij mee! De kar gaat altijd mee naar de Efteling (hebben abonnement) en mensen vragen regelmatig waar we deze kar gekocht hebben. Is een handige omdat je hem ook kunt duwen én hij is opvouwbaar. Is wel aardig aan de prijs: https://www.tectake.nl/plooibare-handkar-nico-800800

Verder nemen we hem mee voor boodschappen, glas en textiel wegbrengen, op vakantie, eigenlijk overal waar zoon (4) mee naartoe gaat en we ook spullen moeten sjouwen. Laatst met die extreme hitte heb ik hem ook opgehaald van school met de bolderkar, zat hij lekker in de schaduw. En het is handig als ik weet dat er een vriendje mee komt. Ben ik sneller thuis

Deze is leuk maar wel aan de prijs:
https://goveer.de/

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.