Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Broodje eten in de supermarkt

Peiling

Mag een dreumes/peuter een broodje eten in de supermarkt nog voordat het is afgerekend?
312 stemmen
34%
66%

Lieveheersbeest schreef op 01-06-2023 om 08:14:

[..]

En op welk punt lees je je dan in in de huisregels? Want enerzijds vind jij het belangrijk dat je die volgt, maar anderzijds heb je zelf wel jarenlang zitten eten in het ov... Da's tegenstrijdig.

Ik ga echt niet eerst de huisregels opzoeken voordat ik ergens naar binnen ga of zo.
In de bus, tram of metro zit je vaak niet zo lang, dan kun je prima zonder eten. Maar als je twee uur in een trein zit, snap ik wel dat je soms even wat eet. Daarbij verkopen ze op stations allerlei voedsel 'to go'. Als je niet wil dat mensen in treinen eten, dan zou je daar ook mee moeten stoppen in mijn ogen. 

Ik wist ook oprecht niet dat het niet mocht en als iemand er wat van had gezegd had ik het wel gelaten.

En zo kan je alles wat krom is recht lullen. Wat mij betreft is dat prima hoor, ik zie de schande er ook niet van in om in het ov te eten. Of om in de supermarkt alvast een hapje croissant aan een peuter te geven. Maar goed, daar ging het topic natuurlijk wel over.

Nou ja, het eten wat ik in het OV consumeerde was in ieder geval wel al afgerekend voordat ik het at. 

Dus dat is een ander huisregel probleem, maar nog steeds een huisregel probleem. Nogmaals, mij boeit het niet he. Maar enerzijds zeggen dat je huisregels heel belangrijk vindt om te respecteren en vervolgens doen wat je zelf goed uitkomt (omdat niemand jou heeft gecorrigeerd en jij de huisregels niet op gaat zoeken), dat strookt niet...

Lieveheersbeest schreef op 01-06-2023 om 14:24:

Dus dat is een ander huisregel probleem, maar nog steeds een huisregel probleem. Nogmaals, mij boeit het niet he. Maar enerzijds zeggen dat je huisregels heel belangrijk vindt om te respecteren en vervolgens doen wat je zelf goed uitkomt (omdat niemand jou heeft gecorrigeerd en jij de huisregels niet op gaat zoeken), dat strookt niet...

Huisregels zou je niet op moeten hoeven zoeken. Die moet je bij de ingang duidelijk maken met een bord/symbolen. 

En als je me hypocriet vindt, dat mag. 

Flanagan schreef op 31-05-2023 om 10:40:

[..]

Het is meer de vraag of het nodig is. Ik kan het lees brilletje ook in mijn mandje leggen en afrekenen. Als ik een brilletje koop en opzet, ga ik er namelijk niet van uit dat een paar andere klanten die reeds op hun neus hebben gehad.

Zo kijk ik ook naar het eten van broodjes tijdens het winkelen; is het echt nodig? Kan het echt niet wachten tot men de winkel verlaten heeft?

Hier op de deur van de supermarkt sinds kort een sticker geen stepjes of fietsen in de winkel. Het wordt maar gekker. In het OV kan je een boete krijgen voor het eten van bv patat. In een supermarkt wordt veel door de vingers gezien, daar is de winkelruimte te onoverzichtelijk voor. Het vervelende is dat wanneer je eigen kind in de winkelwagen brood op de grond knoeit, je weinig kan zeggen van andere kinderen die vlak voor je wagen je pad kruisen.

Het bekende liedje van Michael Jackson schiet door mijn hoofd.

Huh? Hoezo mag je geen leesbril proberen?

Je moet toch weten of het past en of je er iets mee ziet??

Huisregels moeten staan aangegeven. De huisregels die in de trein hangen, daarin staat niets over eten. Vroeger kwam er nog wel eens catering langs in de trein. In de bus hangen vaak bordjes met bepaalde etenswaren met een kruis erdoorheen. Als je die ziet en dan toch je schouders erover ophaalt, en toch ijs en patat eet, vind ik raar. Huisregels van supermarkten zouden ook duidelijk moeten zijn. De "huisregels" die supermarkten hebben hangen, is vaak alleen maar om te laten zien hoe geweldig ze zijn, maar worden zelden uitgevoerd, zoals 4e in de rij, gratis je boodschappen mee.

in het Rotterdamse OV is eten verboden.  Voorheen alleen ijs en patat e.d. maar tegenwoordig alles.  Toch zie ik regelmatig peuters met lollies.  En dat is in een bus gevaarlijk.  Bij een noodstop kan zo'n stokje in hun keel schieten.  Ik waarschuw ouders als ik het zie, men realiseert zich het risico niet.  Ook in een auto nooit een kind een lolly geve.  Of iets anders dat in hun keel kan schieten bij een noodstop.

Bij de ingang van onze supermarkt staat enkel een icoon dat er geen honden mee naar binnen mogen...

amarna schreef op 01-06-2023 om 14:32:

in het Rotterdamse OV is eten verboden. Voorheen alleen ijs en patat e.d. maar tegenwoordig alles. Toch zie ik regelmatig peuters met lollies. En dat is in een bus gevaarlijk. Bij een noodstop kan zo'n stokje in hun keel schieten. Ik waarschuw ouders als ik het zie, men realiseert zich het risico niet. Ook in een auto nooit een kind een lolly geve. Of iets anders dat in hun keel kan schieten bij een noodstop.

Eens. Mijn kleinkinderen mogen van mij hier thuis zelfs niet lopen met eten of een stuk appel ofzo. Ik ben als de dood dat er iets in hun keel schiet.

Lieveheersbeest schreef op 01-06-2023 om 14:34:

Bij de ingang van onze supermarkt staat enkel een icoon dat er geen honden mee naar binnen mogen...

En in geval van een blindengeleidehond? 

amarna schreef op 01-06-2023 om 14:32:

in het Rotterdamse OV is eten verboden. Voorheen alleen ijs en patat e.d. maar tegenwoordig alles. Toch zie ik regelmatig peuters met lollies. En dat is in een bus gevaarlijk. Bij een noodstop kan zo'n stokje in hun keel schieten. Ik waarschuw ouders als ik het zie, men realiseert zich het risico niet. Ook in een auto nooit een kind een lolly geve. Of iets anders dat in hun keel kan schieten bij een noodstop.

Volgens hun website is alleen eten met hinderlijke geuren verboden.https://www.ret.nl/home/reizen/reisregels-voorwaarden/reisregels.html

Philou schreef op 01-06-2023 om 15:10:

[..]

En in geval van een blindengeleidehond?

Daar wordt niets over getoond.

Een rondje Google levert op dat het niet vanzelfsprekend is dat de hulphond mee de supermarkt/winkel in mag.

Arriva is een strenge vervoerder als het gaat om eten/drinken:

Mag ik eten of drinken in de bus of trein?

Nee, eten en drinken is niet toegestaan in de bus en trein. Ook alcohol drinken is verboden. Water drinken is geen probleem.



Meesje

Meesje

01-06-2023 om 15:32 Topicstarter

Philou schreef op 01-06-2023 om 15:10:

[..]

En in geval van een blindengeleidehond?

Dan ziet de blinde het icoon niet  

Daglichtlamp schreef op 01-06-2023 om 15:16:

[..]

Volgens hun website is alleen eten met hinderlijke geuren verboden.https://www.ret.nl/home/reizen/reisregels-voorwaarden/reisregels.html

Lekker subjectief. Ik ga bijna over mijn nek als ik brood met boter en kaas ruik. Pindakaas doet me niets.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.