Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Broodje eten in de supermarkt

Peiling

Mag een dreumes/peuter een broodje eten in de supermarkt nog voordat het is afgerekend?
312 stemmen
34%
66%

ik vind het wel een beetje raar om verpakkingen open te trekken voordat ze betaald zijn, m.u.v van losse ijsjes, omdat ie anders al gesmolten zijn voordat je voorbij de kassa bent. Maar mensen doen maar.

Mamavan4schatjes schreef op 26-05-2023 om 15:34:

Ik snap het ergens wel, je wil ook rustig je boodschappen kunnen halen. Maar ik vind het ook wel een beetje asociaal, eerst betalen voordat je het mag eten is mij altijd geleerd. Ik nam eerst altijd een appel mee die ze dan konden opeten, maar daar ben ik snel weer mee gestopt toen de caissière niet wou geloven dat de appel van thuis was. Wel kun je een broodje met pindakaas bijvoorbeeld meenemen, maar wel weer zo'n gedoe.

Oh dat is wel gênant ja. 

Rockstar schreef op 26-05-2023 om 15:40:

[..]

Ik snap niet zo goed waarom een kind niet gewoon een half uurtje zonder eten kan.

Die afweging geldt ook alleen voor je eigen kind.  

Rockstar schreef op 26-05-2023 om 15:40:

[..]

Ik snap niet zo goed waarom een kind niet gewoon een half uurtje zonder eten kan.

Ze kunnen best een half uur (of langer) zonder eten, alleen ik had twee kinderen van 1 en 3 mee naar de winkel. De oudste zat dan enorm te klieren, hangen uit de wagen, voerde hele gesprekken met mensen die gewoon rustig wouden winkelen, ging staan in de wagen... Zodra je hem op de grond zette was je hem kwijt. Boodschappen doen kwam er niet van en toen werkte wat te eten dus tot de appel op was. Gelukkig weet hij nu wat beter hoe hij zich moeg gedragen 😁

MidasWolf schreef op 26-05-2023 om 15:29:

Ik heb jarenlang in de supermarkt gewerkt, bij AH mede daarom vind je ook met regelmaat muizen in de winkel. Op de broodafdeling wordt alles gedurende de werkdag nog wel eens opgepakt/geveegd. De kruimels in de winkel blijven vaak de hele dag liggen en liggen veel meer verspreid door de hele winkel in plaats van op een klein oppervlakte.


De kruimels worden soms onbewust naar de hoekjes en zijkanten geschopt/geschoven door de schoenen van klanten. Genoeg mensen die sjokken/slepen namelijk. En daar wordt het minder makkelijk opgeveegd/ weggespoeld door de schrob machine.

Verboden is het niet, zelf zou ik het niet snel doen/ willen zien. In de winkel zelf zij ik er niets van. Dan nog eerder als kinderen anderen mensen lastig vielen door druk gedrag. Ook dat deed ik zelden.

Midas, dit klinkt echt alsof jij degene bent die al die muizen uitzet! 

Mijn kinderen heb ik altijd aangeleerd, niets is van jou voordat je langs de kassa bent geweest. Dat muntje viel al heel vroeg bij mijn kinderen. Ik was eens met mijn zoontje van 1,5 en dochter van 3,5 naar de drogist en bij het inpakken van de boodschappen in de fietskar toonde zoontje opeens een lippenstift en zei bezorgd: "nee kassa...". Hij snapte dat dat niet de bedoeling was. Dat vond ik erg slim voor zijn leeftijd! Ik ben met hem teruggegaan naar de drogist, mocht hij zelf de lippenstift weer teruggeven. Vond de drogistmedewerkster erg grappig.
Ik denk dat het tot verwarring bij hem had geleid als hij wel een broodje mocht hebben zonder kassa, maar niet de lippenstift.

Mamavan4schatjes schreef op 26-05-2023 om 15:48:

[..]

Ze kunnen best een half uur (of langer) zonder eten, alleen ik had twee kinderen van 1 en 3 mee naar de winkel. De oudste zat dan enorm te klieren, hangen uit de wagen, voerde hele gesprekken met mensen die gewoon rustig wouden winkelen, ging staan in de wagen... Zodra je hem op de grond zette was je hem kwijt. Boodschappen doen kwam er niet van en toen werkte wat te eten dus tot de appel op was. Gelukkig weet hij nu wat beter hoe hij zich moeg gedragen 😁

Toen die van mij zo oud waren kregen ze een boodschappenlijstje met plaatjes om zelf boodschappen te doen. Toen kreeg ik nog papieren folders en kon ik echt een A4 maken met wat ze moesten verzamelen. 

Meestal deed ik boodschappen met 1 kind of zonder kinderen maar 1x in de 4 weken had man weekenddienst en moesten ze mee.  Heb ze zelfs weleens mee genomen en lasten helpen met kerstboodschappen. Toen kon de oudste al een beetje lezen (zelf geleerd en 5 jaar oud) toen hebben ze samen alles van het briefje bij elkaar gezocht.  De avond voordat we dat moesten gaan doen had ik per pad briefjes gemaakt, zodat ze steeds 3 of 4 dingen bij elkaar konden zoeken. 

Oogste ik veel complimenten mee. 

Nee mijn peuter krijgt geen broodje in de supermarkt voordat deze is betaald. Vind het diefstal. 
En daarbij soms moet je even wachten op iets wat je wil hebben en dat heeft hij ook te leren. 

Ik deed het af en toe, dan kreeg dreumes of peuter een krentenbol uit een zakje, ik zag en zie daar geen probleem in. Ze zijn nu een stuk ouder en zouden dit nu echt nooit meer doen, dus het is niet iets waardoor ze denken dat je alles maar open kunt maken voor je betaalt. Dus nee ik erger me er niet aan, waar ik me wel over verbaas en verwonder zijn baby's en dreumesen in de winkelkar met een IPhone in hun handen, dat vind ik echt jammer, ze gaan zo op in hun filmpje dat ze niets van hun omgeving mee krijgen.

Bakblik schreef op 26-05-2023 om 15:57:

[..]

Toen die van mij zo oud waren kregen ze een boodschappenlijstje met plaatjes om zelf boodschappen te doen. Toen kreeg ik nog papieren folders en kon ik echt een A4 maken met wat ze moesten verzamelen.

Meestal deed ik boodschappen met 1 kind of zonder kinderen maar 1x in de 4 weken had man weekenddienst en moesten ze mee. Heb ze zelfs weleens mee genomen en lasten helpen met kerstboodschappen. Toen kon de oudste al een beetje lezen (zelf geleerd en 5 jaar oud) toen hebben ze samen alles van het briefje bij elkaar gezocht. De avond voordat we dat moesten gaan doen had ik per pad briefjes gemaakt, zodat ze steeds 3 of 4 dingen bij elkaar konden zoeken.

Oogste ik veel complimenten mee.

Ik snap je, maar ik hoef niet per se complimenten voor creativiteit. Soms zijn er momenten dat dat allemaal een gepasseerd station is en ben je blij dat je even gestoord kunt ademhalen en nadenken.

Auwereel schreef op 26-05-2023 om 15:56:

[..]

Midas, dit klinkt echt alsof jij degene bent die al die muizen uitzet!

Mijn kinderen heb ik altijd aangeleerd, niets is van jou voordat je langs de kassa bent geweest. Dat muntje viel al heel vroeg bij mijn kinderen. Ik was eens met mijn zoontje van 1,5 en dochter van 3,5 naar de drogist en bij het inpakken van de boodschappen in de fietskar toonde zoontje opeens een lippenstift en zei bezorgd: "nee kassa...". Hij snapte dat dat niet de bedoeling was. Dat vond ik erg slim voor zijn leeftijd! Ik ben met hem teruggegaan naar de drogist, mocht hij zelf de lippenstift weer teruggeven. Vond de drogistmedewerkster erg grappig.
Ik denk dat het tot verwarring bij hem had geleid als hij wel een broodje mocht hebben zonder kassa, maar niet de lippenstift.

Klopt nu ik het nog eens lees zie ik het   In ieder geval wou ik zeggen dat het na mijn idee er wel aan bij draagt. Want in het algemeen eten zeker jonge kinderen het broodje niet zonder (veel) kruimelen op. 

Op zich als klant valt het mee wat je ziet omdat je vaak nog geen uur in de winkel bent, wanneer je soms tot 9 uur in de winkel werkt,  dan zie je nog wel eens wat overdag gebeuren.

Tekst iets aangepast 



Poeh, wat een hoop mensen vinden dit not done. Als je dát al nog done vindt..... Ik ga er zondermeer vanuit dat het broodje gewoon wordt afgerekend. Sterker nog, ik vraag me dat gewoon niet eens af of dat broodje misschien wel niet afgerekend zou worden. En ja, dat er, misschien, een enkeling is, die dat niet doet. Kan. Er wordt van alles uit de supermarkt gejat, dus theoretisch kan het, maar lijkt mij dat dit zelden gebeurt. En ook niet de reden is van de betreffende ouder om dat broodje alvast te geven. Ik zou ook echt niet weten waarom ik me daaraan zou ergeren en sterker nog de moraal ridder zou uithangen (in gedachte dan), dat het 'een slecht voorbeeld is' of dat het slecht is een kind 'zoet te houden met een broodje'. Wat weten wij er nou van, van de situatie. En waar gáát het over?. En nog belangrijker: Hebben we nu werkelijk niets beters te doen? Het leven is al zo moeilijk en ongezellig. Pffff

Eerst afrekenen en dan eten.
Ook vind ik het niet kunnen dat je in een winkel eet. Maakt niet uit wat voor winkel het is.

Max88 schreef op 26-05-2023 om 16:00:

[..]

Ik snap je, maar ik hoef niet per se complimenten voor creativiteit. Soms zijn er momenten dat dat allemaal een gepasseerd station is en ben je blij dat je even gestoord kunt ademhalen en nadenken.

Complimenten waren een leuke bijkomstigheid. Dat vooral oudere dames tegen mijn kinderen zeiden dat ze zo goed bezig waren met mama helpen.  Dat ze zo lief bezig waren en niet de hele tijd liepen te zeuren. Scheelt misschien dat ik in een dorp woon en dat veel mensen mij kennen en daardoor makkelijker iets zeiden. 

bieb1963 schreef op 26-05-2023 om 16:21:

Poeh, wat een hoop mensen vinden dit not done. Als je dát al nog done vindt..... Ik ga er zondermeer vanuit dat het broodje gewoon wordt afgerekend. Sterker nog, ik vraag me dat gewoon niet eens af of dat broodje misschien wel niet afgerekend zou worden. En ja, dat er, misschien, een enkeling is, die dat niet doet. Kan. Er wordt van alles uit de supermarkt gejat, dus theoretisch kan het, maar lijkt mij dat dit zelden gebeurt. En ook niet de reden is van de betreffende ouder om dat broodje alvast te geven. Ik zou ook echt niet weten waarom ik me daaraan zou ergeren en sterker nog de moraal ridder zou uithangen (in gedachte dan), dat het 'een slecht voorbeeld is' of dat het slecht is een kind 'zoet te houden met een broodje'. Wat weten wij er nou van, van de situatie. En waar gáát het over?. En nog belangrijker: Hebben we nu werkelijk niets beters te doen? Het leven is al zo moeilijk en ongezellig. Pffff

Tja, ik denk dat afrekenen per ongeluk regelmatig vergeten wordt. Maar dat vind ik nog tot daar. 

De buurtsuper hier heeft ovens voor het afbakken van (koffie)broodjes, croissants en meer waar sommige dreumesen en peuters iets uit mogen pakken om op te peuzelen van hun ouders. De kinderen raken eerst van alles aan voor ze hun keuze pakken. Dat vin’k gewoon vies. Het personeel ziet het niet omdat ze dan net met een enorme bocht omheen lopen, waarbij ik dan denk dat ze weten dat er gezeur en gez**k van  komt als ze er wat van zeggen. Dat is dus wat ik er op tegen heb. 

geen enkel probleem als ouders dat doen hoor.  Mensen moeten zich niet zo ergeren aan elkaar.  Wat maakt het nou uit 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.