Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Broodje eten in de supermarkt

Peiling

Mag een dreumes/peuter een broodje eten in de supermarkt nog voordat het is afgerekend?
312 stemmen
34%
66%

Nooit gedaan, maar ook niet gestoord aan mensen die het wel doen of daar een specifiek oordeel over.

Ik vond die 'auto-wagentjes' bij sommige winkels wel vervelend (vooral 'leuk' als je 2 kinderen hebt die er in willen) of tegenwoordig kinderwagentjes met een digitaal speelscherm erop. Alsof kinderen nog niet genoeg met digitale dingen bezig zijn, nog afgezien van dat kinderen op de meest ongelegen plekken stil staan om met dan ding bezig te zijn. Maar goed, wagentjes is weer een heel ander verhaal.

watervogel schreef op 26-05-2023 om 14:43:

Hier in de supermarkt krijgen de kinderen vaak van de dame van het brood een klein krentenbolletje.
Ook ligt er vaak bij de ingang fruit juist bedoeld voor kinderen. Zou niet weten waarom ze dit niet zouden mogen eten. Net zoals vroeger plakje worst bij de slager, stukje kaas in de kaaswinkel. Dit laatste krijgen ze overigens nog steeds.

Daar gaat het hier niet over, dat zijn gekregen waren. Niet nog-niet-afgerekende waren van de winkel zelf.

Onze jongens weten dat ze met de broodjes moeten wachten tot het betaald is. Enige wat ze in de winkel eten is het gratis fruit dat er voor kinderen ligt.  

Dus de bedrijfsleider van de AH vindt het geen probleem, ouder en kind ook niet, dan hoeft de rest van de wereld daar toch geen mening over te hebben? Mijn kind mocht het wel en ze hebben er echt niet van geleerd dat je zomaar zakken open mag trekken in winkels. 

Ik maak me er niet zo druk over als ik het zie, maar ik heb wel het idee dat het bekrachtigt dat een behoefte meteen bevredigd moet worden.

ik erger me er op zich niet aan. Maar netjes vind ik het niet; pas als je het betaald hebt is het van jou en al dat gekruimel en geknoei in een winkel vind ik ook niet hygienisch. Een kind kan ook best op een andere manier bezig gehouden worden lijkt mij. Hier in de supermarkt licht soms fruit voor kinderen maar daar staat tegenwoordig ook bij dat het voor thuis is; veel kinderen gooiden hun (bananen) schillen op de grond dus dat waren ze zat. 

Geen probleem mee, zelf ook gedaan, altijd netjes betaald; ik ga nog terug voor een stuiver.
Dat educatieve bracht ik ze wel op andere manieren en tijden bij.
Een ander bepaalt toch niet wat iemand het kind leert en wanneer en waarmee je je kind een keer stilkrijgt??? Daar heb je toch geen breinruimte voor gereserveerd?
Het zal maar een kind zijn dat iets mankeert, snel huilt, een ouder die leeggezogen nog de rest van de dag door moet. Beter dat dan: met je poepschoen in de winkel of zelfs het karretje, onnodig geschreeuw of gehuil, rondrennen, overal aanzitten met vieze handen, dingen stukmaken, uit de schappen trekken, je verse jus half leegdrinken en dan bijvullen, binnenkomen voor de gratis koffie, ander wan- en crmineel gedrag van klein en groot.
Wat anderen vinden dat ik mijn kinderen leerde vond ik minder belangrijk.  Belangrijker vond ik mijn reden om het wel toe te staan, tenzij de winkelier het duidelijk aangegeven verbiedt uiteraard. 

Rockstar schreef op 26-05-2023 om 14:13:

Ik vind verpakkingen open rukken in de winkel om daar van te gaan zitten eten/drinken/spuiten/likken/plakken etc etc voor je het afgerekend hebt echt heel raar ja. Maar ik stoor me er niet aan, het is niet mijn winkel en mijn geld. Tenzij het een noodgeval is, zoals een diabeet of iemand die op flauwvallen staat en de uitgang anders niet meer gaat redden bijvoorbeeld.

Ik vind het leuk hoe je bepaalde dingen kan verwoorden/schrijven. Ik denk nu in een plaatje en zie het zo voor mij 

Ik heb jarenlang in de supermarkt (AH) gewerkt, mede doordat kruimelen/brood eten vind je ook (met regelmaat) muizen in de winkel. Op de broodafdeling wordt alles gedurende de werkdag nog wel eens opgepakt/geveegd. De kruimels in de winkel blijven vaak de hele dag liggen en liggen veel meer verspreid door de hele winkel in plaats van op een klein oppervlakte.

 
De kruimels worden soms onbewust naar de hoekjes en zijkanten geschopt/geschoven door de schoenen van klanten. Genoeg mensen die sjokken/slepen namelijk. En daar wordt het minder makkelijk opgeveegd/ weggespoeld door de schrob machine.

Verboden is het niet, zelf zou ik het niet snel doen/ willen zien. In de winkel zelf zij ik er niets van. Dan nog eerder als kinderen anderen mensen lastig vielen door druk gedrag. Ook dat deed ik zelden.

Ik snap het ergens wel, je wil ook rustig je boodschappen kunnen halen. Maar ik vind het ook wel een beetje asociaal, eerst betalen voordat je het mag eten is mij altijd geleerd. Ik nam eerst altijd een appel mee die ze dan konden opeten, maar daar ben ik snel weer mee gestopt toen de caissière niet wou geloven dat de appel van thuis was. Wel kun je een broodje met pindakaas bijvoorbeeld meenemen, maar wel weer zo'n gedoe.

Poezekat schreef op 26-05-2023 om 13:45:

[..]

Was vroeger bij ons ook zo, althans bij de slager maar daar bieden ze het zelf aan. Dat vind ik toch iets anders dan een zak broodjes nemen en er alvast een uithalen om aan je kind te geven voordat het betaald wordt.


Is ook iets anders en zelf deed ik het nooit, zie het eerlijk gezegd ook niet zo vaak gebeuren, maar ik kijk er andere ouders niet op aan. Zolang de supermarkt het niet verbied maak ik mij er niet druk om.

Mamavan4schatjes schreef op 26-05-2023 om 15:34:

Ik snap het ergens wel, je wil ook rustig je boodschappen kunnen halen. Maar ik vind het ook wel een beetje asociaal, eerst betalen voordat je het mag eten is mij altijd geleerd. Ik nam eerst altijd een appel mee die ze dan konden opeten, maar daar ben ik snel weer mee gestopt toen de caissière niet wou geloven dat de appel van thuis was. Wel kun je een broodje met pindakaas bijvoorbeeld meenemen, maar wel weer zo'n gedoe.

Ik snap niet zo goed waarom een kind niet gewoon een half uurtje zonder eten kan.

Valeria schreef op 26-05-2023 om 14:22:

[..]

Bij de verse sinaasappelpersmachine is ook papier. Verder waarschijnlijk ook wel achter iedere balie in de winkel en bij de kassa's.

Serieus?

MidasWolf schreef op 26-05-2023 om 15:23:

[..]

Ik vind het leuk hoe je bepaalde dingen kan verwoorden/schrijven. Ik denk nu in een plaatje en zie het zo voor mij

Ja dat plaatje was dus ook waar ik aan dacht toen ik de OP las.😆

Max88 schreef op 26-05-2023 om 15:17:

Geen probleem mee, zelf ook gedaan, altijd netjes betaald; ik ga nog terug voor een stuiver.
Dat educatieve bracht ik ze wel op andere manieren en tijden bij.
Een ander bepaalt toch niet wat iemand het kind leert en wanneer en waarmee je je kind een keer stilkrijgt??? Daar heb je toch geen breinruimte voor gereserveerd?
Het zal maar een kind zijn dat iets mankeert, snel huilt, een ouder die leeggezogen nog de rest van de dag door moet. Beter dat dan: met je poepschoen in de winkel of zelfs het karretje, onnodig geschreeuw of gehuil, rondrennen, overal aanzitten met vieze handen, dingen stukmaken, uit de schappen trekken, je verse jus half leegdrinken en dan bijvullen, binnenkomen voor de gratis koffie, ander wan- en crmineel gedrag van klein en groot.
Wat anderen vinden dat ik mijn kinderen leerde vond ik minder belangrijk. Belangrijker vond ik mijn reden om het wel toe te staan, tenzij de winkelier het duidelijk aangegeven verbiedt uiteraard.

Ik heb het zelf nooit zo gedaan, maar het ene kind is het andere niet. De ouder zou hier zelf wel een goede inschatting kunnen maken. En als je gewoon erna afrekende  dan vind ik er niet veel van...

En ja, zoals het voorbeeld van de zakdoekjes, dat snap ik wél. Overmacht dan toch 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.