Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Dreumes komt me wakker maken


GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

26-10-2022 om 10:29

William11 schreef op 26-10-2022 om 10:27:

[..]



Nee dat willen we niet, ze zeggen dat ik zelf hoogbegaafd ben, en dat is zeker geen voordeel, met name vroeger niet. (Je valt vaak automatisch buiten de groep. Mensen begrijpen je niet. Je denkt continu na over bepaalde zaken die toch niet worden opgelost, je komt erachter hoe scheef de wereld in elkaar zit, terwijl anderen zich daar niet van bewust zijn)

Bovendien, wat heb ik daaraan, op een forum waar niemand mij kent net doen of mijn kind zo slim is, daar schiet ik toch niks mee op?

Nogmaals, ik had op dat moment het idee dat hij mij echt het speelgoed kwam brengen, vandaar mijn vraag, verder niks.

Maar het is al 3 jaar geleden en jij denkt daar nog steeds over na?

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

26-10-2022 om 10:30

William11 schreef op 26-10-2022 om 10:29:

[..]

Ja, omdat ik er nog wel eens aan dacht. En ik ging er vanuit dat er mensen op het foru

m zitten die verstand hebben van hoe een dreumes denkt.

Maar als je zelf hoogbegaafd bent is het toch niet veel moeite om zelf de ontwikkelingsfasen van kinderen op te zoeken?? Je kind is ook allang geen dreumes meer.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

26-10-2022 om 10:37

jeetje zeg, laat een mens een vraag stellen als hij dat wil. Daar hoeft toch niet zo op worden ingehakt? Het punt is nu wel duidelijk hoor....

William11

William11

26-10-2022 om 10:38 Topicstarter

Battle-Royale schreef op 26-10-2022 om 10:30:

[..]

Maar als je zelf hoogbegaafd bent is het toch niet veel moeite om zelf de ontwikkelingsfasen van kinderen op te zoeken?? Je kind is ook allang geen dreumes meer.

Dit is eigenlijk wel een goed voorbeeld, ik stel een, in mijn ogen, normale vraag, en bijna niemand lijkt mijn gedachtegang te begrijpen. 

Een misvatting is dat hoogbegaafden alles weten. Natuurlijk ken ik de ontwikkeling van kinderen en de daarbij behorende fases. 

Ik probeer het nog een keer uit te leggen. 

Op dat moment (in 2019) vroeg ik mij af waarom hij dat deed. Ik heb het inderdaad aan andere mensen gevraagd. Ik heb niet gezegd "ik heb iets bijzonders meegemaakt", maar ik vroeg gewoon, waarom kwam hij dat speelgoed brengen. Die mensen zeiden ook, ja misschien dacht hij papa heeft geen speelgoed. 

Laatst hadden we het er over, en toen dacht ik, laat ik het eens op een forum vragen. Ik heb ook niet in de openingspost aangegeven dat ik het bijzonder vond, het was gewoon een vraag.  

William11

William11

26-10-2022 om 10:39 Topicstarter

Mug schreef op 26-10-2022 om 10:37:

jeetje zeg, laat een mens een vraag stellen als hij dat wil. Daar hoeft toch niet zo op worden ingehakt? Het punt is nu wel duidelijk hoor....

Ja ik ben ook verbaasd. 

William11 schreef op 26-10-2022 om 10:39:

[..]

Ja ik ben ook verbaasd.

Wat vind je er van nu gezegd wordt dat dat deel normaal is voor de ontwikkeling? 

Is hij al eens getest? Mijn kleinzoon is bijna 3 en wordt binnenkort getest omdat ze vermoeden dat hij op emotioneel/sociaal/denken voorloopt en daardoor vaak erg gefrustreerd is. Ze zullen er niet alles uit kunnen halen nog, maar misschien krijgen ze wat meer inzicht in zijn denken en daarmee hun ( ouders) benadering.

William11

William11

26-10-2022 om 13:42 Topicstarter

Max88 schreef op 26-10-2022 om 13:03:

[..]

Wat vind je er van nu gezegd wordt dat dat deel normaal is voor de ontwikkeling?

Dat vind prima, want ik krijg antwoord op mijn vraag. Ik geloof dus wel dat dat bij de ontwikkeling hoort. 

Man en ik hebben elkaar ook heel vaak aangekeken en ons afgevraagd wat er zich op dat moment in het hoofd van onze baby/dreumes/peuter afspeelde. Wat zou ze nu denken? Wat gaat er om in dat koppie? Tja, daar kom je nooit achter. Maar interessant en leuk is het wel om er over na te denken. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.