Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Dreumes topic


Wij vinden het vooral belangrijk dat het gezellig is aan tafel. 
Onze dreumes wil soms ook geen groenten eten en gooit dit dan van zijn bord. Prima, dan eet hij alleen pasta. Als hij weinig heeft gegeten dan krijgt hij nog een toetje, dat gaat er altijd wel in. De ene dag eet hij alles op en de volgende dag kan hij hetzelfde ineens weigeren. We proberen wel elke dag wat rauwkost aan te bieden (tomaatjes, komkommer, paprika) aan het einde van de middag. Dat eet hij eigenlijk altijd wel op.

Patatje15

Patatje15

09-08-2021 om 13:13 Topicstarter

Wij zitten ook weer even in een eet-dipje. Dochter heeft vorige week buikgriep gehad en het eten wil maar weer langzaam op gang komen. Sommige dingen eet ze sowieso beter op kdv dan thuis 

Ik moet wel zeggen dat samen eten hier nog moeilijk lukt. Dochter is al vroeg moe en in het dagelijks ritme aten wij altijd zelf rond half 8 dus dat matcht niet echt. We proberen op de dagen dat we thuis zijn dat nu wel meer te doen, maar het vereist wel weer een stuk extra organiseren. 

Binnenkort staat ook de eerste vliegreis met dochter gepland. Ik zal in mijn eentje met haar moeten gaan. Iemand nog praktische tips op dat gebied?

Geen tips Patatje maar lijkt me best spannend, is het een lange vliegreis?

Hier is het qua slapen nog steeds veel gedoe, soms denk ik: HOUD HET DAN NOOIT OP?! 😂

Het zelf in slaap komen lukt alleen als er iemand bij zit (15 minuutjes). En 's nachts wordt hij vaak (praktisch altijd) weer wakker en slaapt pas weer als er iemand naast ligt. Ik probeer het te accepteren dat het zo is maar soms vind ik het wel pittig.
We hebben ook al zoveel geprobeerd maar dit is het enige wat helpt. 

Nou was afgelopen periode ook wel rottig. Zoontje was hard gevallen en had veel last van zn been, we hebben zelfs foto's moeten maken in het ziekenhuis om te kijken of het niet gebroken was. Hij heeft een poos mank gelopen en pijnstilling gehad. Ook kwamen er kiezen door waardoor hij last kreeg van zijn darmen etc. etc. 

Het valt soms niet mee, groot worden.

Patatje15

Patatje15

09-08-2021 om 16:42 Topicstarter

Lastig hoor LDV, gebroken nachten zullen idd wel slopend zijn. Dochter zit weer eens in een vroeg opstaan fase en dat nekt me al

De vlucht is maar 1,5 uur, dus te overzien, al weet je nooit hoe ze gaat reageren en ik vind het vooral spannend dat ik dan alleen met haar zit, ze is nogal een papa's kindje haha. 

Knippen jullie trouwens de haren van jullie dreumes zelf? Ik voel me een beetje schuldig over het bloempotkapsel waar ik haar mee laat lopen maar 20 euro neertellen voor een kapperbezoekje vind ik in deze fase ook weer een beetje overdreven 

1,5 uur is te overzien inderdaad. Weet niet of je vlakbij het vliegveld woont? Dat scheelt ook qua reistijd.

Ons zoontje gaat volgende week voor de tweede keer naar de kapper. Zelf knippen wil ik hem niet aandoen haha. Het is een kinderkapper en het kost maar 12,50 ofzo.

Een paar weken geleden heb ik het haar van dreumes zelf geknipt. Ze heeft nog niet zo’n dikke bos, maar ze had vooral een matje achterin. Die is nu weg, staat wel lekker vlot. 
Ipad met filmpjes mee voor het vliegen Patatje? Werkt hier in de auto steeds beter.

Onze net dreumes is weer opgeknapt van een virusje en begint sinds gister weer heerlijk als vanouds met geluid te eten Wat kan hij genieten van eten, heerlijk te zien.

Wat knippen betreft, daar ga ik zelf niet aan beginnen. Mijn beide jongens zijn gezegend met dik en veel haar wat snel groeit, 1e keer knippen is hier gratis maar onze dorpskapster is zo goed, ik betaal met liefde die 17.50 want ze neemt de tijd en knipt heel goed, krijgen altijd complimenten dat ze er weer tip top uit zien! 

vliegen met kinderen geen ervaring mee, blijven meestal in NL als we op vakantie gaan.

vliegen geen ervaring met dreumes mee. Ik zou wat favo speelgoed een tijdje wegleggen en dat meenemen in het vliegtuig.  Dan is dreumes extra blij om er mee te spelen. 
Hier zou werken: leuke boeken (boer boris, bobbi) en natuurlijk filmpjes op telefoon of tablet (bumba, zandkasteel,  kikker en zn vriendjes, juf roos). Wel even een koptelefoon regelen, want anderen vinden Juf Roos denk ik minder leuk haha
En drinken en snoepjes. Rozijntjes enzo, daar waar ze lang mee bezig zijn. Ook goed voor het slikken  als ze last hebben van de oren 

vliegen heb ik de laatste keer met 9 mnd gedaan: tip: vraag bekertjes voor de oren!

hier spuitjes gehad bij 14 mnd: drama!
Hangerig/huilen, niet lekker slapen… echt compleet over de emmer. 
het verbaast me niet: elke inenting is tot nu toe drama geweest, maar toch: ik vind hem nu zo ontzettend zielig! 
Vraagje voor moeders met jongens:
Balletjes zijn steeds goed ingedaald geweest: nu niet: moet de kinderarts laten kijken. Iemand die weet wat dit betekent/ wat ik kan verwachten? 

@Nomade, nee geen idee! Ze hebben alleen naar z’n balletjes gekeken toen hij een newborn was, daarna ook niet meer. Kun je het niet vragen?

volgens mij kunnen balletjes "terugschieten". Wanneer ze niet goed zitten, dan moet er een kleine ingreep plaatsvinden. Goed om de kinderarts er naar te laten kijken!

Lenthe_ schreef op 10-08-2021 om 13:40:

volgens mij kunnen balletjes "terugschieten". Wanneer ze niet goed zitten, dan moet er een kleine ingreep plaatsvinden. Goed om de kinderarts er naar te laten kijken!

Klopt ook wel liesbreuk genoemd dan zou idd een kleine ingreep plaatsvinden en zit het daarna weer goed.

Dit hoeft het niet te zijn hoor maar ik zou zeker even laten na kijken voor de zekerheid.

ik ga ook zeker laten kijken. 
moet alleen even wachten op de oproep van het ziekenhuis. 

Hoi. Ik lees en schrijf graag mee.. hier loopt er eentje rond van 22 maand. Of is het dan geen dreumes meer?🙊 Over 4 maand verwachten we nummer 2.. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.