Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Dreumes topic


Ik heb zonet mn kleine meegegeven met schoonbroer voor een hele dag, ze gaan allemaal leuke dingen doen vind het super voor mn zoontje.

Ik heb in een ander topic wel eens aangegeven dat het zo zit dat ik een thuismoeder ben en vanaf t begin constant met kleine ben geweest. Ook wel eens momentjes dat ie ergens gaat spelen, maar nooit echt een hele dag.. ik vind het moeilijk en krijg een rot gevoel dat ie niet bij me is... maar het feit dat hij een super dag gaat hebben fleurt me wel op. Ik ga dan straks met partner samen alleen iets leuks doen..

Vind ik ook echt leuk en ik leer steeds meer om die controle los te laten.
Maar ik heb het er moeilijk mee,voel me even rot en denk, wat als dit? Wat als dat? Wat als ie me mist en ze me niet bellen... 

Nu weet ik dat beetje bij beetje dat gevoel ietsje minder wordt straks. Maar dit zijn voor mij hele stappen die ik zet waar ik normaal moeite mee heb. Ik vind het ten alle tijden belangrijk dat mn kleine zulke ervaringen heeft en gaat ook wel vaker na fam spelen. Maar niet een hele dag als nu🥺 

Waarom voel ik me zo rot? En zo schuldig dat ik niet met hem mee ga.. en dat ik tijd voor mij en mn partner pak..
En wrrm steeds die zorgen in mn hoofd. Ik voel me er naar door.  Ik probeer dat echt uit te zetten en hoop dat het makkelijker wordt.
Eig wordt het beetje bij beetje ook makkelijker want kheb al heel wat stappen gezet. 
Nogmaals ik weerhou mn kleine absoluut nergens van en hype hem ook helemaal op als ie zoiets gaat doen, leuk outfitje, lekker gegeten.

Pfff maar dat gevoel dat ik hem mis.. zo stom miss want hij is er later in de avond weer. Maar kvoel t eve hoor😖😅

Ik vind het ook altijd nog lastig om niet met mijn kinderen te zijn hoor Rachel En dan ben ik geen thuisblijfmoeder.

Ik snak ooit behoorlijk naar tijd voor mezelf, naar rust of even weg met man. Maar ik vind het ook moeilijk dan mijn kinderen onder te brengen bij een ander, hoe goed en leuk ze het daar ook hebben. Ik doe het ook echt wel hoor, bij de oma's, een tante of kennis, maar moeilijk. 

Als ik dan zie hoe gemakkelijk een vriendin of mijn zusje hun kind bij een ander brengen, oh soms jaloers dat ik dat niet heb  

jaaa pfff dat missende gevoel.. hopelijk wordt het zo wat minder, kga zo ook iets leuks doen. En khou in mn hoofd dat ik hem vanavond weer zie 🥰  

Krullen-bol schreef op 11-08-2021 om 14:58:

Ik vind het ook altijd nog lastig om niet met mijn kinderen te zijn hoor Rachel En dan ben ik geen thuisblijfmoeder.

Ik snak ooit behoorlijk naar tijd voor mezelf, naar rust of even weg met man. Maar ik vind het ook moeilijk dan mijn kinderen onder te brengen bij een ander, hoe goed en leuk ze het daar ook hebben. Ik doe het ook echt wel hoor, bij de oma's, een tante of kennis, maar moeilijk.

Als ik dan zie hoe gemakkelijk een vriendin of mijn zusje hun kind bij een ander brengen, oh soms jaloers dat ik dat niet heb

Maar echt😖😩

Goed om te horen dat ik daar niet de enige in ben. M’n dochter van bijna 2 gaat dit weekend voor het eerst (met man) een weekend bij m’n schoonouders logeren. Ik moet beide weekenddagen werken van 9-20 dus zou haar dan alleen in de ochtenden kort zien maar vind het toch wel spannend.

Imaginary schreef op 11-08-2021 om 16:16:

Goed om te horen dat ik daar niet de enige in ben. M’n dochter van bijna 2 gaat dit weekend voor het eerst (met man) een weekend bij m’n schoonouders logeren. Ik moet beide weekenddagen werken van 9-20 dus zou haar dan alleen in de ochtenden kort zien maar vind het toch wel spannend.

Ja kan ik me zeker voorstellen!

wanneer nomaadje met zijn vader (mijn partner) gaat heb ik het niet. Hij kan op zijn minst net zo goed voor hem zorgen als ik. 
verder past alleen 1 persoon op, al vanaf dat nomaadje 8 weken is. Nooit een seconde moeite mee gehad. 
Maar dat is ook de enige waar ik dat bij heb 

Als mijn dochter bij man, opvang of schoonmoeder is vind ik het niet meer spannend. Die passen 50% van tijd op onze dochter.. Binnenkort gaan man en ik weekendje weg, ivm met werk. En gaat ze weekendje naar mijn ouders. En dat vind ik weer reuze spannend!

Zijn er hier al dreumessen die slapen in een peuterbed? Ben even benieuwd.
Denk dat het voor onze boy ergens dit najaar wordt. Ik denk dat het wel fijn is als hij meer de ruimte heeft. Hij bonkt vaak met z’n hoofd tegen hoofdeinde of slaat tegen de spijlen.

Lees online ook verhalen van kinderen die ineens veel beter (door)slapen in een peuterbed / eenpersoonsbed ipv in hun ledikant. Daar hoop ik ook een beetje op 🙈

LaDolceVita schreef op 12-08-2021 om 19:49:

Zijn er hier al dreumessen die slapen in een peuterbed? Ben even benieuwd.
Denk dat het voor onze boy ergens dit najaar wordt. Ik denk dat het wel fijn is als hij meer de ruimte heeft. Hij bonkt vaak met z’n hoofd tegen hoofdeinde of slaat tegen de spijlen.

Lees online ook verhalen van kinderen die ineens veel beter (door)slapen in een peuterbed / eenpersoonsbed ipv in hun ledikant. Daar hoop ik ook een beetje op 🙈

Dreumes ligt nog in een ledikant. Zolang ze goed slaapt blijft ze er lekker in. Haar zus ging over toen die 2 jaar en een paar maanden was. Meteen naar een 1persoonsbed. Dat ging gelijk goed.

LaDolceVita schreef op 12-08-2021 om 19:49:

Zijn er hier al dreumessen die slapen in een peuterbed? Ben even benieuwd.
Denk dat het voor onze boy ergens dit najaar wordt. Ik denk dat het wel fijn is als hij meer de ruimte heeft. Hij bonkt vaak met z’n hoofd tegen hoofdeinde of slaat tegen de spijlen.

Lees online ook verhalen van kinderen die ineens veel beter (door)slapen in een peuterbed / eenpersoonsbed ipv in hun ledikant. Daar hoop ik ook een beetje op 🙈

Ja mijn zoontje slaapt in een peuterbed en wordt in december 2. Naar mijn idee had hij er echt behoefte aan, buitenom dat hij kwa lengte ook bovengemiddeld is, merkte ik dat hij echt niet meer in zijn ledikantje wou, ging met moeite liggen en krijsen het altijd uit als ie wakker was en stond dan aan de rand van ledikantje. Ps dit was ineens uit het niet dat hij dit begon tedoen. Nogmaals ik had echt het idee dat hij aan een peuterbed toe was, en ja hoor dat was ook zo.


Sinds zijn peuterbed speel hij veel op zijn eigen kamer met speelgoed (alles is gelijkvloers dus kben vlakbij, plus kamer is dreumesproof) hij vermaakt zich goed in zn kamer en was apetrots op zn bed nam iedereen aan de hand mee om zn bed te laten zien, slapen gaat ook stukken beter en de manier van wakker worden ook. Waarom? Omdat hij helemaal zelf zijn bedje uit kan en naar mijn kamer toe kan lopen. Nu is het natuurlijk zo dat sommige tegen me zeiden ohhhh wacht maar die gaat vaak zn bed uitkomen.... nou ik vind het fijn als ie nu beetje geschrokken wakker wordt stap ie rustig uit zijn bed en loopt hij naar mijn kamer en komt bij me liggen, heerlijk is dit.. dat stukje vrijheid dat hij zelf zijn bed uit kan en die controle heeft hem goed gedaan, hij is nu ook bijna nooit van streek als ie wakker wordt maar gewoon rustig.


Hij is 2 of 3 keer gevallen uit het bedje bij te snel eruit willen klimmen, maar wees gerust t was niet zo erg als het klinkt, hij heeft een racemat naast zijn bed en als hij na bed gaat heb ik een dikker boxkleed die ik op de grond bij het stukje waar hij eruit kan leg, hij valt dus nooit hard hooguit wat geschrokken.

Mijn kleine en ik vinden het heerlijk dat nieuwe peuterbed.🥰🥰

Kheb nu dus ook sinds dat bed echt speelgoedje, en autootjes op zn kamer, die zitten in zijn lade onder het bed en pakt hij zelf eruit en gaat er helemaal trots mee spelen, ook heeft hij een soort peutetnachtkastje waar ik laats achter kwam dat hij daar zelf speelgoed in heeft opgeborgen.


Al met al het doet hem echt goed die stap, ook bij zn ontwikkeling. Zo raar dat ie nu zo zelf rustig (met de deur open natuurlijk) op zijn kamer speelt, dan kijk ik en denk ik... waar is mijn baby gebleven?🥺🥰❤

LaDolceVita schreef op 12-08-2021 om 19:49:

Zijn er hier al dreumessen die slapen in een peuterbed? Ben even benieuwd.
Denk dat het voor onze boy ergens dit najaar wordt. Ik denk dat het wel fijn is als hij meer de ruimte heeft. Hij bonkt vaak met z’n hoofd tegen hoofdeinde of slaat tegen de spijlen.

Lees online ook verhalen van kinderen die ineens veel beter (door)slapen in een peuterbed / eenpersoonsbed ipv in hun ledikant. Daar hoop ik ook een beetje op 🙈



De eerste nachten zullen altijd ng een beetje spannend zijn of je kleine zal miss nog een beetje slecht slapen, maar zodra hij een beetje gewend is aan het bed en zich comfortabel voelt en ziet dat hij de controle heeft zelf uit zn bedje te gaan denk ik echt dat het beter gaat gaan met het slapen, dat was bij mij het geval. 

Het hoeft niet meteen tebgebeuren dat hij zich zo voelt maar geef het de tijd.

Heeft hij ook een nachtlampje? Deze gebruik ik sinds dat hij zijn peuterbed heeft, en krijg de indruk dat hij zich er ook veiliger door voelt. Nachtlampje was zowieso nodig anders ziet ie niks als ie zn bed uit wil komen. 

de deuren kan hij al zelf openmaken maar als hij gaat slapen heb ik zijn deur op een kiertje en die van mij ook.

Wat een leuk succes verhaal Rachel! Klinkt heel gezellig en schattig 🥰 goede tips ook, bedankt!

zoon heeft nog geen peuterbed, maar dochter heeft er wel een van de ikea sinds dat ze anderhalf was. Het slapen ging toen een stuk beter. Ze wilde echt niet meer haar ledikant in en de nachten waren drama toen was ik het zat en zijn we naar de Ikea gegaan. Dat hielp goed, E heeft ook een xl Nijntje op haar kamer die we gedimd aan laten ‘s nachts. 
Wij zijn nu in Toscane, het was een hele reis met twee kleine kinderen maar ik ben blij dat we er zijn! De kinderen genieten van het weer en zwembad. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.