Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Dreumes topic


Patatje15

Patatje15

01-11-2021 om 14:14 Topicstarter

LaDolceVita schreef op 01-11-2021 om 14:04:



@patatje, de wheelybug wegdoen? Ons zoontje speelt daar nog heel veel mee, kijkt jullie dochter er al niet meer naar om?

Nee ook helemaal niet gedaan. Nu is ze pas laat gaan lopen, Puky loopfietsje wil ze ook (nog) niks van weten. Wheely bug vindt ze nu hooguit interessant om de afneembare hoes af te peuteren dus ik gooi hem maar weer op MP, dochter is meestal alles of niets in haar interesses

We brengen haar tussen half 8 en 8 uur naar bed.. 
Ben half december uitgerekend.. Nog een week of 6 dus!😊

laatste loodjes dan Olivia!
Ik hoop dat je nog lekker uit kan rusten. 

Oliviaa schreef op 01-11-2021 om 16:59:

We brengen haar tussen half 8 en 8 uur naar bed..
Ben half december uitgerekend.. Nog een week of 6 dus!😊

Heerlijk! Hopelijk dan nog maar 3 weken

Patatje15

Patatje15

03-11-2021 om 07:57 Topicstarter

Hier een hele politselinge omslag naar een nieuwe fase. Gisteren de eerste driftbui met alles erop en eraan, en ze ligt nu weer schreeuwend op de grond. Al haar gedrag (thuis) is opeens grenzen opzoeken en ook in de nachten opeens weer heftige protesten terwijl er niks aan de hand is. Ze sliep zo goed door de afgelopen maanden 😒

Ik ga even mijn modus hierin moeten vinden zeg...

Oh patatje, het went best snel hoor! Die buien zijn hier al 3 maanden. Gelukkig meer bij man dan bij mij. 

Ik zit nu wel in een lastig parket: eigenlijk kan ik fysiek niet meer heel de dag voor zoontje zorgen: de hele dag tillen, hem ergens af trekken etc blijkt te zwaar ivm bekkenklachten.

Vraag is hoe we dat moeten oplossen: ik neig zelf naar een dag extra opvang, maar vind het ergens niet kunnen om hem 5 dagen per week weg te brengen. Maar ja om nog 17 weken met pijn rond te lopen is ook niet echt een optie. 

Patatje15

Patatje15

03-11-2021 om 13:20 Topicstarter

Leeuwtje32 schreef op 03-11-2021 om 12:56:

Oh patatje, het went best snel hoor! Die buien zijn hier al 3 maanden. Gelukkig meer bij man dan bij mij.

Ik zit nu wel in een lastig parket: eigenlijk kan ik fysiek niet meer heel de dag voor zoontje zorgen: de hele dag tillen, hem ergens af trekken etc blijkt te zwaar ivm bekkenklachten.

Vraag is hoe we dat moeten oplossen: ik neig zelf naar een dag extra opvang, maar vind het ergens niet kunnen om hem 5 dagen per week weg te brengen. Maar ja om nog 17 weken met pijn rond te lopen is ook niet echt een optie.

Ik vrees dat bij ons de buien meer bij mij gaan zijn  Ze worden vooralsnog vooral getriggerd zodra man de deur uit gaat, dus dat belooft wat voor de peutertijd. 

Kan me voorstellen dat het nu erg zwaar wordt, zou dan idd ook geneigd zijn naar een dag extra opvang want het moet nou eenmaal allemaal te doen blijven. 

Wij werden er ook weer mee geconfronteerd dat ons netwerk in die zin een beetje beperkt is. We hadden vorige week opa en oma als noodoplossing ingezet toen we allebei letterlijk kotsend boven het toilet hingen met wat wij dachten dat het een voedselvergiftiging was. Bleek het toch een buikgriep dus opa en oma nu ook ziek. Die hebben dus aangegeven niet meer voor dat soort situaties ingezet te willen worden en begrijpelijk. Nu moeten we dus toch maar de wereld van oppasmeisjes in duiken zodat we in ieder geval iets achter de hand hebben in noodgevallen...elke dag weer een nieuwe uitdaging

Hoe oud is ze nu precies? 

Oh dat is balen dat opa en oma niet meer willen. Dat zou hier best een optie zijn, maar voel mij zo bezwaard om het te vragen. Ze passen als 1 dag op en 2 dagen vind ik zoveel, vooral omdat ik niet echt ziek ben. 

oe leeuw dat is ook pittig, je zou tijdelijk extra opvang kunnen overwegen of eventueel een halve dag.

hier had ik van de week dat dreumes geen koekje mocht en begon te stampen, voor nu hebben man en ik er ‘s avonds hartelijk om gelachen. 

Bij ons ging het eindelijk beter qua slapen alleen met de wintertijd wordt hij weer om 5.00 wakker.. en wij dus ook helaas. 
Wij hebben ook wel hulp van onze ouders alleen ze wonen verder weg. we hebben nu twee meisjes in de straat die incidenteel oppassen als we iets op een avond door de week hebben gepland. 

Patatje15

Patatje15

03-11-2021 om 13:45 Topicstarter

Op de 20 maanden zitten we nu, aftellen naar  de 2 . Ik kan voorlopig ook alleen maar lachen om de driftbuien omdat het zo bizar is, maar ik weet dat het lachen me vergaat als ik praktisch iets te doen probeer te krijgen bijvoorbeeld midden in de supermarkt ofzo

Oma en opa passen hier ook 1 dag in de 14 dagen op, dus dat is nog steeds helemaal prima. Vindt het ook wel prettig om opties te hebben voor als dat (incidenteel) wegvalt want met de leeftijd en covid-perikelen kan dat steeds vaker het geval zijn. 

Patatje15 schreef op 03-11-2021 om 07:57:

Hier een hele politselinge omslag naar een nieuwe fase. Gisteren de eerste driftbui met alles erop en eraan, en ze ligt nu weer schreeuwend op de grond. Al haar gedrag (thuis) is opeens grenzen opzoeken en ook in de nachten opeens weer heftige protesten terwijl er niks aan de hand is. Ze sliep zo goed door de afgelopen maanden 😒

Ik ga even mijn modus hierin moeten vinden zeg...

Ik wilde dit dus ook typen: sinds 2 nachten ieder uur wakker, paniek en overdag driftbuien met alles erop en eraan: echt bizar!

Hoe oud is die van jou patatje?

Leeuw, even een open gesprek met opa en oma? Misschien willen ze graag helpen en anders toch maar een dag extra opvang hoor. Snap dat je dat veel vindt, maar echt andere opties zijn er niet en je moet nog wel even! 

Heb je therapie voor je bekken? 

Patatje15

Patatje15

05-11-2021 om 10:27 Topicstarter

Nomade schreef op 03-11-2021 om 13:45:

[..]

Ik wilde dit dus ook typen: sinds 2 nachten ieder uur wakker, paniek en overdag driftbuien met alles erop en eraan: echt bizar!

Hoe oud is die van jou patatje?

Leeuw, even een open gesprek met opa en oma? Misschien willen ze graag helpen en anders toch maar een dag extra opvang hoor. Snap dat je dat veel vindt, maar echt andere opties zijn er niet en je moet nog wel even!

Heb je therapie voor je bekken?

Oh wat bijzonder dat het bij jullie ook zo is, vooral die nachten is weer even slikken. Zou het misschien dan ook iets met de wintertijd te maken hebben of zouden die van ons gewoon tegelijkertijd even besloten hebben om voor wat extra uitdaging te zorgen 

nou, ik kan me niet indenken dat de klok 1 uur verzetten dit kan veroorzaken???
weer een helse nacht achter de rug!
Moet er wel eerlijk bijzeggen dat ik nomaadje niet fit vind. Heb hem vanmorgen op Corona laten testen op advies van de huisarts.
Aangezien ik ook nog een kapotte ketel EN een lekkage had was het sowieso mijn dag niet.
En jullie geloven het niet: de monteur begint vanmiddag te boren met een enorme boor en bijpassende herrie: nomaadje nestelt zich lekker tegen mams aan en slaapt. Echt waarom? Ik kan die beste man moeilijk vannacht uitnodigen om te komen boren i.v.m de slaap van mijn kind toch? Dat is dan weer zielig voor de buren… 

Oh Nomade wat een vervelende dingen allemaal....

Maar echt , stiekem lach ik om het slapen tijdens het boren verhaal 
Toen dreumes tussen de 4 en 8 maanden was heeft de buurman (2 huizen verder) een uitbouw geplaatst (zelfstandig vandaar de langere tijd)
Vaak ook in de avonduren boren zagen timmeren en weekend overdag.
Dreumes sliep dan altijd prinsheerlijk!
Kregen dan weleens een app van als het nu even niet kan ivm slapen dan zeg het, en mijn standaard antwoord was dan, vooral lekker doorgaan want hier slaapt hij heerlijk op hahaha.

Hier eigenlijk wel z'n gangetje met dreumes, maakt flinke ontwikkelingssprongen en wat een heerlijk kind is het

Patatje15

Patatje15

05-11-2021 om 17:07 Topicstarter

Zooo ik vind het wel echt heftig opeens hoor, zoveel driftbuien op een dag (en in de nacht). Nu weer 1 omdat we de verkeerde beker(??) gaven. Ik blijf ook steeds twijfelen of er niet echt iets is, maar het geluid maakt knettergek. Ik hoop dat deze fase kort is 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.