Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Dreumes topic


probleem met de maandag is opgelost: man heeft ouderschapsverlof verlof opgenomen, ben benieuwd hoe dit gaat.

Ik heb therapie, maar of het helpt  . Nou ja in principe kan in alles nog behalve zoontje tillen. 

Oh ja die buien, manman waar is die schattige dreumes? Opeens eet ie geen brood meer, alleen nog yogurt 's avonds. Drama met hoofdletter D, op dit moment valt het verder nog mee: gelukkig slaapt ie goed. 

hier wordt ook om alles waar mevrouw het niet mee eens is gegild. En dat is nogal wat gedurende de dag… Vanochtend was ze hysterisch toen ze niet meer mocht loopfietsen. We hadden afspraak en kon haar bijna niet de kinderwagen in krijgen. Ik was deze fase even vergeten. Nog 2 maandjes en dan beginnen de ‘terrible two’s. Maar het voelt alsof het al begonnen is. 

hier geen driftbuien meer: huilen met een hees stemmetje en that’s it. Mijn God wat hoop ik dat hij snel opknapt! 
Fijne oplossing Leeuw!

Die terrine Theo’s, het duurt nog 7 maanden voor hij 2 wordt. Dat kan echt een lange fase worden dan? 

Nomade schreef op 05-11-2021 om 18:56:

hier geen driftbuien meer: huilen met een hees stemmetje en that’s it. Mijn God wat hoop ik dat hij snel opknapt!
Fijne oplossing Leeuw!

Die terrine Theo’s, het duurt nog 7 maanden voor hij 2 wordt. Dat kan echt een lange fase worden dan?

Patatje15 schreef op 05-11-2021 om 17:07:

Zooo ik vind het wel echt heftig opeens hoor, zoveel driftbuien op een dag (en in de nacht). Nu weer 1 omdat we de verkeerde beker(??) gaven. Ik blijf ook steeds twijfelen of er niet echt iets is, maar het geluid maakt knettergek. Ik hoop dat deze fase kort is

Kan best dat ze wat onder de leden heeft hoor. Onze dreumes kan soms ook heel dwars doen en is dan gewoon niet fit. Wel vervelend.


Hier ook af en toe een woede-aanval, tot nu toe kan ik er nog wel goed mee omgaan. Ik vind het vaak ook sneu voor hem, hij is het dan echt even kwijt.

Krullen-bol schreef op 05-11-2021 om 20:11:

[..]

Lach jij maar, ik heb al 48 uur niet geslapen 

Nomade schreef op 05-11-2021 om 22:37:

[..]

Lach jij maar, ik heb al 48 uur niet geslapen

Nou ik bedoel er niks kwaads mee jeetje....


Heel vervelend dat het nog niet wil beteren...

joh wat pittig! 
Hier is dreumes sinds donderdagavond ziek, hij spuugde alles uit. Ben ook zelf onder gespuugd en de wasmachine en droger maken overuren! Gelukkig heeft hij vannacht uit geslapen en lijkt het iets beter te gaan. Hij is er nog niet maar het eten is tot nu toe binnen gebleven.. 

Ik ga zo wat speelgoed waar de kinderen niet mee spelen en nieuw of zo goed als nieuw is selecteren om weg te geven aan de voedselbank voor 5 dec. 
heb al sokjes en rompers voor de opvang als extra kleding klaar staan. Dat ruimt weer wat op in huis. 

Krullen-bol schreef op 06-11-2021 om 08:04:

[..]

Nou ik bedoel er niks kwaads mee jeetje....


Heel vervelend dat het nog niet wil beteren...

Bedoelde het ook niet negatief 

Patatje15

Patatje15

29-11-2021 om 09:11 Topicstarter

Hoe is het hier met iedereen?

Dochter blijft stappen maken richting een peuterkarakter haha, vanmorgen vloog het speelgoed alweer door de kamer en het is best een uitdaging om opeens opvoedskills te ontwikkelen. Sinterklaas hadden we al vroeg gevierd en ze is echt heeelemaal weg van haar keukentje, houd haar de hele dag bezig. We zijn nu ook wel verzadigd qua binnenspeelgoed dus nog even inspiratie opdoen voor haar verjaardag in februari. 

Heeft iemand anders hier trouwens ook dat ze laarsjes moeilijk aankrijgen bij hun uk? Qua maat hebben we ruim gekocht maar volgens mij heeft ze een redelijk hoge wreef, dus ik krijg de hak uiteindelijk niet in de laars geduwd. Misschien moet ik toch maar kijken of er ook regenlaarsjes met ritsen bestaan ofzo..

ik heb ze van crocs; spuuglelijk, maar de handvatten maken het heel makkelijk aan te krijgen.
Daarnaast vind ik het lekker licht en enorm makkelijk schoon te maken van de buiten EN de binnenkant. 
hier 1x van de 3x Sint achter de rug.
Kind vindt Sint en Piet doodeng, uitpakken enorm leuk. 

Laarsjes waren hier ook lang probleem, ze deed elke keer haar voet recht en werkte dus tegen.. op gegeven moment werden laarsjes soepeler en werkte ze beter mee. Blijven proberen is mijn advies en hopen dat ze snel mee werken..

worden regenlaarsjes soepeler op een gegeven moment? Dat wist ik niet. 

Hier gaat het goed met de dreumes. Hij is nu gewend op het kdv en niet meer steeds ziek (afkloppen). Hij gaat nu ook echt vrolijk naar binnen en zwaait ons dan uit zonder tranen, zo fijn! Als hij thuis komt dan is hij wel helemaal gesloopt en volgt er vaak een peuterdriftbui. Niet willen eten etc. Hij eet ook heel veel op het kdv dus blijkbaar heeft hij dan ook geen honger. Slapen gaat hier ook eindelijk een beetje normaal. We zitten wel in een lekker flow zo.

Geen last met laarsjes aandoen dus ook geen tips helaas.
Fijn dat ze het keukentje zo leuk vindt Patatje, hier is het ook een hit. Wat hij ook heel leuk vindt zijn lege theedooosjes etc. Daar kan hij zich echt een poosje mee vermaken.
Ik heb een mandje met 'random' dingen neergezet in zijn kast en dat vindt hij helemaal leuk. Hier zit een brillenkoker in, een tasje, een doosje etc. 

oh nee, dreumes kent een nieuw woordje: nee! Ze is bijna 2 dus het zat er aan te komen, maar jee, ze zegt het de hele dag door. Het lijkt wel dat nu ze het kan zeggen, ze er maar wat al te graag gebruik van maakt. 
Sinterklaasfeest op het kdv vond ze er leuk. Beetje pepernoten eten, verkleden als piet, cadeautje uitpakken. Het beviel haar prima.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.