Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Dreumes topic


fijne vakantie Olive! 

Er zijn dus wel meer die rond 1,5 in een peuterbed slapen. Online lees je veel vanaf 2 jaar.
Blijven jullie kindjes ook wel onder de deken liggen? Onze zoon slaapt altijd in een slaapzak maar lijkt me dan niet zo handig ivm uit bed stappen.

Wat heerlijk Olive, ik ben jaloers! Geniet ervan met elkaar.

LaDolceVita schreef op 14-08-2021 om 12:44:

Er zijn dus wel meer die rond 1,5 in een peuterbed slapen. Online lees je veel vanaf 2 jaar.
Blijven jullie kindjes ook wel onder de deken liggen? Onze zoon slaapt altijd in een slaapzak maar lijkt me dan niet zo handig ivm uit bed stappen.

Wat heerlijk Olive, ik ben jaloers! Geniet ervan met elkaar.

In het begin beweegt ie nog wel veel bij het in slaapvallen en een goede positie vinden om te liggen maar daarna blijft ie wel gewoon goed onder zn deken liggen.

Ik leg de deken wel altijd precies zo dat zijn armpjes erboven liggen, meestal wil hij zijn beentjes vrij dus dan doe ik de deken over zijn ruggetje leggen, als hij eenmaal slaapt kom ik nog 1 keer in zijn nekje voelen voor te kijken of hij het te warm of koud heeft en leg ik de deken dan goed. 

LaDolceVita schreef op 14-08-2021 om 12:44:

Er zijn dus wel meer die rond 1,5 in een peuterbed slapen. Online lees je veel vanaf 2 jaar.
Blijven jullie kindjes ook wel onder de deken liggen? Onze zoon slaapt altijd in een slaapzak maar lijkt me dan niet zo handig ivm uit bed stappen.

Wat heerlijk Olive, ik ben jaloers! Geniet ervan met elkaar.

Nomaadje slaapt echt nog heerlijk in zijn ledikant. Maar ik overweeg eerst over te gaan op wennen aan deken in plaats van slaapzak voor ik aan een peuterbed begin.

Maar zo denk ik nu: gelukkig niet aan de orde nog!!! 

Mijn dochter word over 2 maand 2. Maar ik wil haar zo lang mogelijk in ledikantje houden. Ze slaapt er goed in en is ook echt een draaikont. Daarom zie ik een bed nog niet zitten. Als nummer 2 komt eind november haal ik dus een ledikantje bij. Omdat ze zo bewegelijk is zie ik haar ook nog niet onder deken liggen.. 

onze net dreumes zit niet lekker in z'n vel. Slaapt zowel overdag als snachts heel slecht. Krijgt een tandje en is daardoor ook wat snotterig geworden.
Ik vind het op dit moment even heel heftig om de aandacht tussen dreumes en peuter te verdelen en door slaaptekort raakt mijn batterij heel snel leeg....

Herkenbaar Krullenbol! Het is soms ook vreselijk vermoeiend. Ik heb niet echt tips voor je maar vaak als ik de wanhoop nabij ben dan is het ineens over. Dus mocht je dat gevoel (bijna) hebben, het einde is in zicht! 

dank je Dolce Vita! Is ook zo ... 

Wanneer gingen jullie kindjes naar 1 slaapje? Ik weet dat van de oudste niet meer maar die was niet pas net een dreumes maar al richting 1,5 jaar denk ik....

Nu lijkt het bijna of dreumes nu al gaat verleggen naar 1 slaapje want hij ligt er nu net pas in na vanmorgen 40 min zonder resultaat...

mijne heeft er echt nog wel 2 nodig. 
maar dat was vanaf de geboorte al echt een slaapkop…
Heeft rond de 1 wat moeite gehad met snachts slapen maar dat heeft gelukkig maar 2 weken geduurd. 
Heeft dreumes een strak ritme krullenbol? 

Nomade schreef op 17-08-2021 om 14:43:

mijne heeft er echt nog wel 2 nodig.
maar dat was vanaf de geboorte al echt een slaapkop…
Heeft rond de 1 wat moeite gehad met snachts slapen maar dat heeft gelukkig maar 2 weken geduurd.
Heeft dreumes een strak ritme krullenbol?

Ja best een strak ritme en afgelopen weekend helaas iets van afgeweken door een afspraak...

Nu denk ik dat het daar van komt maar grotendeels zal het wel aan het doorkomend tandje liggen.

Morgen wel even langs ha om oren te checken. Zit hij ook veel aan.

Tot nog toe heeft hij nog steeds niets geslapen... ja 10 minuten misschien 

Mijn dochter ging na ongeveer 1 jaar en 3 maand na 1 slaapje. Deed ik er 2 was het in de avond feest. 

Gisteren was het hier ook raak, ze heeft blaasjes op de tong maar verder wel blij. Ze heeft alleen overdag minder gegeten maar dat doet ze wel vaker. Om 23.00 uur eindelijk stil ik bedje gekregen, om vervolgens om 01.00 uur weer te huilen.. zo zielig! Extra fles en ze sliep gelukkig weer. Normaal gaat ze om 20.00 uur naar bed en slaapt ze voor 21.00 uur.. maar vind ze in bed liggen niet erg.. 
Merk dat ik door zwangerschap echt emotioneel word tijdens zulke avonden.. kan het gewoon niet aan.

 Rond de 15 maanden naar 1 slaapje. Nu slaapt hij tussen de 0 en 120 min tussen de middag 🤣

Die doorkomende tanden zijn wel echt rot hoor, kiezen ook trouwens. Misschien eens een zetpil geven? Dat wil nog wel eens helpen bij pijn door doorkomende tanden. Ons zoontje sliep dan wel wat rustiger.

zeker de oren laten checken!
Hier al 2x oorontsteking gehad… 

Paracetamol werkt hier goed bij gebroken nachten door tandjes. Meestal start ik er na 1 gebroken nacht mee en geef ik het een paar dagen voor het slapen.
Dochter slaapt nog in een ledikant en blijft daar voorlopig in, ze gaat het hele bed door ‘s nachts.

ja zetpil krijgt hij!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.