Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Iemand ervaring met naevus sebaceus?

hoi Iedereen,

heeft iemand hier ervaring mee? Onze dochter is geboren met een klein rode vlek op haar hoofdhuid. De dermatoloog denkt dat dit het kan zijn? Ik maak me enorm zorgen!

niemand kan je hier geruststellen. Neem contact op met de arts. 

En waar maak je je dan zorgen om? Het is een goedaardige huidafwijking. 

hey, 

Ik weet niet of je dit misschien nog leest na al die tijd maar hoe gaat het nu met jullie dochtertje?
Onze zoon is in 2020 geboren met  naevus sebaceus, een best relatief grote plek, maar tot nu toe zijn er maar weinig mensen die ons echt iets kunnen (willen) vertellen.

Ik vroeg me af of het veranderd is in jullie dochter d'r geval?

Met vriendelijke groet

Zile20

Zile20

28-03-2022 om 21:15 Topicstarter

Rowena32 schreef op 18-03-2022 om 21:53:

hey,

Ik weet niet of je dit misschien nog leest na al die tijd maar hoe gaat het nu met jullie dochtertje?
Onze zoon is in 2020 geboren met naevus sebaceus, een best relatief grote plek, maar tot nu toe zijn er maar weinig mensen die ons echt iets kunnen (willen) vertellen.

Ik vroeg me af of het veranderd is in jullie dochter d'r geval?

Met vriendelijke groet

Hoi hoi,

Hoe groot is het bij je zoontje? Ben je al onder behandeling bij een dermatoloog?

Ja. Ervaring. Zoon (17) geboren met naevus op zijn oor.
Helaas is dat in de loop van de jaren wel wat erger geworden. Bobbeltjes, vaak krabben, bloeden. Niet heel mooi. De derma heeft nu 2x een laserbehandeling er overheen gedaan en dat heeft wel wat geholpen. Bij hem kan het niet weg (want dan halve oorlel weg); dat kan onder haar, natuurlijk wel. Ik zou het gewoon laten zitten en wachten tot hij groot is. Kan verder geen kwaad. En.. schoonheid zit echt van binnen.

Zile20

Zile20

28-03-2022 om 21:51 Topicstarter

EvenAnders69 schreef op 28-03-2022 om 21:42:

Ja. Ervaring. Zoon (17) geboren met naevus op zijn oor.
Helaas is dat in de loop van de jaren wel wat erger geworden. Bobbeltjes, vaak krabben, bloeden. Niet heel mooi. De derma heeft nu 2x een laserbehandeling er overheen gedaan en dat heeft wel wat geholpen. Bij hem kan het niet weg (want dan halve oorlel weg); dat kan onder haar, natuurlijk wel. Ik zou het gewoon laten zitten en wachten tot hij groot is. Kan verder geen kwaad. En.. schoonheid zit echt van binnen.

Bedankt voor je bericht. En hoe zit het met de groei? Wordt het groter of hoe zit dat?

Ja, een beetje breidt het wel uit ja. Maar hij is behandeld door een dermatoloog met laser, 2x, dat hielp wel wat. Maar je ziet het nog aardig goed. Hij hoeft nu niet perse zo nodig nog eens naar de dermatoloog, maar zou evt. wel kunnen. Ik denk op het hoofd dat je je weinig zorgen om hoeft te maken. Zit toch haar overheen. 

hoi hoi..onze dochter is er ook mee geboren. Ze is nu 11 jaar. We zijn nu in traject om het weg te halen. Het is te groot voor 1 operatie. Hiervoor zijn 3 operaties voor nodig bij de plastisch chirurg. Toen ze 9 was is de eerste geweest. Nu is ze 11. En morgen 26 september 2021 gaat de tweede operatie. En dan over een half jaar de laatste. Ze heeft er zelf last van. Het jeukt en doet zeer. En ze schaamt zich ervoor. En ze wil de vragen niet meer. De beslissing om het het weg te halen kwam vooral bij haar zelf. We hebben eerst gesprek gehad bij de huisarts en bij plastisch chirurg. En daarna een duidelijk gesprek met alle voor en nadelen.  Na de eerste operatie zag het er goed uit. Als het goed is houd ze er alleen een litteken aan over. Ook is het nagekeken op verkeerde kwaadaardig cellen. Gelukkig was het goedaardig. 

Zile20

Zile20

30-09-2022 om 09:39 Topicstarter

Annika1979 schreef op 25-09-2022 om 20:42:

hoi hoi..onze dochter is er ook mee geboren. Ze is nu 11 jaar. We zijn nu in traject om het weg te halen. Het is te groot voor 1 operatie. Hiervoor zijn 3 operaties voor nodig bij de plastisch chirurg. Toen ze 9 was is de eerste geweest. Nu is ze 11. En morgen 26 september 2021 gaat de tweede operatie. En dan over een half jaar de laatste. Ze heeft er zelf last van. Het jeukt en doet zeer. En ze schaamt zich ervoor. En ze wil de vragen niet meer. De beslissing om het het weg te halen kwam vooral bij haar zelf. We hebben eerst gesprek gehad bij de huisarts en bij plastisch chirurg. En daarna een duidelijk gesprek met alle voor en nadelen. Na de eerste operatie zag het er goed uit. Als het goed is houd ze er alleen een litteken aan over. Ook is het nagekeken op verkeerde kwaadaardig cellen. Gelukkig was het goedaardig.

Hoi hoi,

Hoe groot is het van je dochter, dat ze 3 operaties nodig heeft? En waar zit de naevus? Bij ons zit het op het hoofd en valt het niet zo erg op. Hoe het in de toekomst eruit ziet is de vraag.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.