Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Ik voel me zo rot (dreumes slaapt niet door)


Clau1982

Clau1982

15-07-2022 om 19:41 Topicstarter

Ik ben nu as we speak bezig met de methode uit het boek slaap kindje slaap. 

Poeh. Pittig dit. Ik krijg niet eens de kans om hem neer te leggen. Hij houdt zich krampachtig vast aan de spijlen van zijn bed. Ik probeer hem toch soort van neer te leggen en zeg wat op een rustige manier en ga weg. Krijsen, krijsen en nog eens krijsen. 

Ik hou vol, want zoals het nu gaat werkt het ook niet. Er moet wat veranderen.

Sterkte Clau, ik weet hoe lastig dit is. En hij weet nu niet wat hem overkomt, dus natuurlijk schreeuwt hij. Maar je hart breekt als je kleintje zo om je huilt. Wel dapper dat je dit juist start nu je partner weg is. Ik hoop dat het net zo snel effect gaat geven als hier!

Clau1982

Clau1982

15-07-2022 om 19:53 Topicstarter

Meesje schreef op 15-07-2022 om 19:52:

Sterkte Clau, ik weet hoe lastig dit is. En hij weet nu niet wat hem overkomt, dus natuurlijk schreeuwt hij. Maar je hart breekt als je kleintje zo om je huilt. Wel dapper dat je dit juist start nu je partner weg is. Ik hoop dat het net zo snel effect gaat geven als hier!

Hoe lang duurde het bij jou voordat hij sliep? Op de eerste avond? 

Clau1982 schreef op 15-07-2022 om 19:53:

[..]

Hoe lang duurde het bij jou voordat hij sliep? Op de eerste avond?

De eerste avond 1,5 uur... 

Clau1982

Clau1982

15-07-2022 om 20:05 Topicstarter

Meesje schreef op 15-07-2022 om 19:58:

[..]

De eerste avond 1,5 uur...

Jeetje wat heftig... Zo moeilijk om dat vol te houden lijkt me! 

 Ik kan het werkelijk niet geloven, maar na een kwartier/20 minuten krijsen is het stil!  Normaal namen we hem mee naar beneden, waar we nog minimaal een half uur met hem bezig waren.  

Ik heb het avondritueel een beetje veranderd. Normaal gaven we een flesje beneden en dan naar bed. Nu is het bad, afdrogen, omkleden en dan fles en boekje. Allemaal boven op zijn kamer.  

Voor vannacht ga ik zeker hetzelfde doen. Ik heb de buurvrouw al ingelicht. Ze heeft zelf ook 2 jonge kinderen dus ze snapte me helemaal gelukkig  

Ik ben zo blij met dit forum! 

Wat goed om te horen, heel veel succes!

Wat fijn! Een goede nacht gewenst!

Clau1982

Clau1982

15-07-2022 om 20:39 Topicstarter

Bedankt! Ik hou jullie op de hoogte!

Dit klinkt goed!

Ik ben ook van mening dat kinderen het soms nodig hebben om even te huilen en alleen te zijn om te kunnen leren hoe ze zelf in slaap kunnen vallen.

Mijn dochter is heel gevoelig. Al vanaf haar geboorte keek ze heel erg om haar heen. Deed enorm veel prikkels op en wilde dag en nacht alleen maar op mij hangen. Achteraf raakte ze daar compleet over prikkeld van. Al na vier weken wist ik mij er echt geen raad mee. In een boek las ik toen over overprikkeling en slaap en het advies was laten huilen. Ik vond het een vreselijk idee en we zouden een timer zetten op maximaal vijf minuten. Dochter krijsend in bed gelegd en nog voor ik de timer kon zetten was het stil. Ze huilde (krijste) steeds maximaal een halve minuut en dan lag ze tevreden te slapen. Snachts huilde ze zelfs helemaal niet meer na de voeding.

Als ze langer huilt dan weten we dus dat er echt iets aan de hand is. Dan is ze ziek of krijgt ze tandjes en natuurlijk gaan we dan naar haar toe, mag ze bij ons slapen. Bij anderhalf heeft ze een hele fase gehad dat ze midden in de nacht uren wakker was rondom een sprong. Ook bij nachtmerries gaan we naar haar toe en troosten we. Soms na ziekte hebben we even een terug val en dan laten we haar nog wel eens huilen om het patroon weer te doorbreken (wat we nu ook aankondigen en wat ze inmiddels ook begrijpt). Maar over het algemeen gaat ze automatisch weer zelf slapen en wordt ze niet snachts wakker.

Ik ben nog steeds blij dat we die avond haar hebben laten huilen ook al was ze nog zo klein. Ik denk dat juist omdat ze nog zo jong was we er met een halve minuut per keer door heen kwamen. Ze had nog geen verkeerde associatie met slapen. 

Herkenbaar, Jillz. Hier ook standaard iedere avond 30 seconden à een minuut huilen en dan slapen als een blok.
Nu zijn ze peuter en kleuter en voeren ze gesprekken met zichzelf om de dag te verwerken.

alhambra schreef op 15-07-2022 om 20:55:

Herkenbaar, Jillz. Hier ook standaard iedere avond 30 seconden à een minuut huilen en dan slapen als een blok.
Nu zijn ze peuter en kleuter en voeren ze gesprekken met zichzelf om de dag te verwerken.

Ja inderdaad dat doet dochter ook of ze is liedjes aan het zingen. Soms duurt dat wel anderhalf uur, maar ze valt uiteindelijk altijd rustig in slaap.

Hoe is het gisteren gegaan TO?

Clau1982

Clau1982

16-07-2022 om 20:56 Topicstarter

duizel schreef op 16-07-2022 om 09:01:

Hoe is het gisteren gegaan TO?

duizel schreef op 16-07-2022 om 09:01:

Hoe is het gisteren gegaan TO?

Hoi! Ik wilde even deze avond afwachten voordat ik zou reageren. Kijken hoe het vanavond zou gaan. 

Ik heb hem gisteren en vandaag wel weer een middagslaap laten doen. Hij heeft het echt gewoon nog nodig. Hij slaapt zo in en is 2 uur onder zeil. Waar we normaal hem pas met zo'n middagslaap rond 21.30 in bed krijgen, kreeg ik 'm gister met de methode al voor achten erin. 

Vanavond ging iets anders. We hadden een bbq en waren wat later thuis. Gelukkig is hij niet in de auto op weg naar huis in slaap gevallen zodat ik de methode weer kon toe passen. 

Bij het slaapritueel hoort in bad gaan. Ik kreeg hem vanavond met geen stok in bad en ik ga dat ook niet dwingen. Dus de tweede avond en mijn slaapritueel loopt al in de soep :') Ik heb wel de andere dingen gedaan zoals gister en heb hem in bed gelegd. Weer flink wat weerstand, maar vrij snel rustig. Buren zijn nu wat rumoerig, dus hij is nog steeds wakker, maar is vrij rustig... Ik hoop dat het wat wordt! 

Clau1982

Clau1982

16-07-2022 om 21:25 Topicstarter

Ik moet zeggen dat ik deze avond als erg stressvol ervaar. Buren deden/doen rumoerig, kinderen rennen nog hyper door het huis.  En dan ben je zelf met deze methode bezig die daardoor een beetje wordt verprutst. 

Hij was rustig, maar de volumeknop ging daarna weer wijd open. Wel de methode gedaan zoals hij moest. Terug leggen met lieve woorden. Volgens mij slaapt hij nu. Tenminste, het is stil. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.